Τo e-shopping έχει τα µυστικά του. Σίγουρα, ο βασικός λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι ψωνίζουν από το Internet είναι οι χαµηλότερες τιµές που υπόσχονται τα ηλεκτρονικά καταστήµατα. Ειδικά σε καιρό κρίσης, όταν το κάθε ευρώ µετράει, το να γλιτώνει κάποιος χρήµατα από τις αγορές του µόνο καλό είναι. Εντούτοις, το οικονοµικό δεν είναι το µοναδικό κριτήριο στην επιλογή e-shop. Τι να κάνεις τη χαµηλότερη τιµή όταν το προϊόν δεν είναι διαθέσιµο, έρχεται σε µερικές… εβδοµάδες αντί για µέρες και σε περίπτωση «στραβής» δεν µπορείς να βρεις το δίκιο σου µε τίποτε;
Για όσους θέλουν λοιπόν να αποφύγουν τις κακοτοπιές, υπάρχουν συγκεκριµένα στοιχεία που πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν, αλλά και µία σειρά από «παγίδες» που πρέπει να αποφύγουν, προκειµένου να µη βγουν χαµένοι αντί για κερδισµένοι.
Αρχίζοντας απότα βασικά, το πρώτο στοιχείο που πρέπει ναλάβει υπ’ όψιν κάποιος όταν κάνει ψηφιακές αγορές είναι η ποικιλία και η γκάµα των προϊόντων του εκάστοτε καταστήµατος. Ειδικά αν θέλει να ψωνίσει πολλά αγαθά, συχνά συµφέρει να το κάνει από ένα κατάστηµα λόγω χαµηλότερων µεταφορικών.
Αφού κάνει την επιλογή, είναι βασικό να δει κατά πόσο οι προσφορές και οι εκπτώσεις που υπόσχεται το κάθε κατάστηµα είναι πραγµατικές. ∆ηλαδή, από τη µια, αν η µειωµένη τιµή είναι όντως ανταγωνιστική σε σχέση µε τα υπόλοιπα καταστήµατα και, από την άλλη, αν το προϊόν σε προσφορά είναι πραγµατικά διαθέσιµο. Και αυτό γιατί αρκετά συχνά ορισµένα καταστήµατα ρίχνουν δήθεν τις τιµέςσε προϊόντα µόνο και µόνο για να δελεάσουν τον υποψήφιο πελάτη και στη συνέχεια τον ενηµερώνουν ότι δεν είναι διαθέσιµο προκειµένου να τον ωθήσουν σε κάποιο άλλο.
Βασικό κριτήριο για την επιλογή ηλεκτρονικού καταστήµατος είναι επίσης οι τρόποι πληρωµής. Ο πιο συνηθισµένος είναι η χρήση πιστωτικής κάρτας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις οι υποψήφιοι πελάτες δεν θέλουν ή δεν µπορούν να χρησιµοποιήσουν «πλαστικό χρήµα». Ετσι, τα καταστήµατα που επιτρέπουν την αντικαταβολή ή την κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασµό «κερδίζουν πόντους» έναντι των υπολοίπων. Επίσης, σηµαντικό πλεονέκτηµα για τον πελάτη είναι η λειτουργία φυσικών καταστηµάτων, από τα οποία µπορεί να παραλάβει τηνπαραγγελία του πληρώνοντας επιτόπου το ποσό. Σηµαντική λεπτοµέρεια είναι επίσης το κόστος παράδοσης. Αφενός πρέπει να είναι ξεκάθαρο στοsite, ανάλογα µε τον τρόποαποστολής και πληρωµής (π.χ. courier, αντικαταβολή, απλό ταχυδροµείο) και αφετέρου να ισχύει και στην πραγµατικότητα ώστε να µην περιµένεις άλλο και να πληρώνεις άλλο.
Φτάνοντας στο κοµµάτι της παράδοσης, είναι σηµαντικό το κατάστηµα να ενηµερώνει έγκαιρα και σωστά για τον χρόνο παράδοσης. ∆εν µπορείς να κρατάςδεσµευµένο τον πελάτη για ένα οκτάωρο µέχρι να παραδώσεις ούτε να υπόσχεσαι ότι το προϊόν θα φτάσει τη ∆ευτέρα και αυτό να έρχεται… την Παρασκευή. Παροµοίως, ησυσκευασία του προϊόντοςπρέπει να εξασφαλίζει ότι θα φτάσει στον προορισµό του χωρίς ατυχήµατα.
Ακόµα όµως και µετά την παραλαβή, η σχέση µε το e-shop δεν τελειώνει. Οι πελάτες πρέπει να βεβαιωθούν ότι στη συσκευασία που παραλαµβάνουν υπάρχει εγγύηση αλλά και ελληνικό εγχειρίδιοοδηγιών, ενώ στην περίπτωση«στραβής» το e-shopθα πρέπει να αναλαµβάνει το θέµα τουservice, είτε το ίδιο είτε σεσυνεργασία µε την αντιπροσωπεία του εκάστοτε προϊόντος. ∆ηλαδή, να µη «ρίχνει µπαλάκι» τον πελάτη στην αντιπροσωπε ία, αλλά να αναλαµβάνει το ίδιο τη διαδικασία, εξασφαλίζοντας ότι το προϊόν θα αντικατασταθείή θα επισκευαστεί και µάλιστα σε λογικό διάστηµα.
Τέλος, «σηµείοκλειδί» είναι η επικοινωνία του e-shop µε τονπελάτη. Αρχίζονταςαπό τα βασικά, όσο περισσότερες ώρες λειτουργεί ηµερησίως το τηλεφωνικόκέντρο του καταστήµατος τόσοκαλύτερο είναι για τη συνεργασία µε τον πελάτη. Ιδανικά, πρέπει να λειτουργεί 24 ώρες την ηµέρα. Αντίστοιχα, αν ο πελάτης επιλέξει να επικοινωνήσει µέσω e-mail η απάντηση πρέπει να είναι άµεση, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ηλεκτρονικά καταστήµατα επικοινωνούν και µε SMS προκειµένου να ενηµερώσουν τον πελάτη για την παραγγελία του.
πηγή: tanea.gr
Για όσους θέλουν λοιπόν να αποφύγουν τις κακοτοπιές, υπάρχουν συγκεκριµένα στοιχεία που πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν, αλλά και µία σειρά από «παγίδες» που πρέπει να αποφύγουν, προκειµένου να µη βγουν χαµένοι αντί για κερδισµένοι.
Αρχίζοντας απότα βασικά, το πρώτο στοιχείο που πρέπει ναλάβει υπ’ όψιν κάποιος όταν κάνει ψηφιακές αγορές είναι η ποικιλία και η γκάµα των προϊόντων του εκάστοτε καταστήµατος. Ειδικά αν θέλει να ψωνίσει πολλά αγαθά, συχνά συµφέρει να το κάνει από ένα κατάστηµα λόγω χαµηλότερων µεταφορικών.
Αφού κάνει την επιλογή, είναι βασικό να δει κατά πόσο οι προσφορές και οι εκπτώσεις που υπόσχεται το κάθε κατάστηµα είναι πραγµατικές. ∆ηλαδή, από τη µια, αν η µειωµένη τιµή είναι όντως ανταγωνιστική σε σχέση µε τα υπόλοιπα καταστήµατα και, από την άλλη, αν το προϊόν σε προσφορά είναι πραγµατικά διαθέσιµο. Και αυτό γιατί αρκετά συχνά ορισµένα καταστήµατα ρίχνουν δήθεν τις τιµέςσε προϊόντα µόνο και µόνο για να δελεάσουν τον υποψήφιο πελάτη και στη συνέχεια τον ενηµερώνουν ότι δεν είναι διαθέσιµο προκειµένου να τον ωθήσουν σε κάποιο άλλο.
Βασικό κριτήριο για την επιλογή ηλεκτρονικού καταστήµατος είναι επίσης οι τρόποι πληρωµής. Ο πιο συνηθισµένος είναι η χρήση πιστωτικής κάρτας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις οι υποψήφιοι πελάτες δεν θέλουν ή δεν µπορούν να χρησιµοποιήσουν «πλαστικό χρήµα». Ετσι, τα καταστήµατα που επιτρέπουν την αντικαταβολή ή την κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασµό «κερδίζουν πόντους» έναντι των υπολοίπων. Επίσης, σηµαντικό πλεονέκτηµα για τον πελάτη είναι η λειτουργία φυσικών καταστηµάτων, από τα οποία µπορεί να παραλάβει τηνπαραγγελία του πληρώνοντας επιτόπου το ποσό. Σηµαντική λεπτοµέρεια είναι επίσης το κόστος παράδοσης. Αφενός πρέπει να είναι ξεκάθαρο στοsite, ανάλογα µε τον τρόποαποστολής και πληρωµής (π.χ. courier, αντικαταβολή, απλό ταχυδροµείο) και αφετέρου να ισχύει και στην πραγµατικότητα ώστε να µην περιµένεις άλλο και να πληρώνεις άλλο.
Φτάνοντας στο κοµµάτι της παράδοσης, είναι σηµαντικό το κατάστηµα να ενηµερώνει έγκαιρα και σωστά για τον χρόνο παράδοσης. ∆εν µπορείς να κρατάςδεσµευµένο τον πελάτη για ένα οκτάωρο µέχρι να παραδώσεις ούτε να υπόσχεσαι ότι το προϊόν θα φτάσει τη ∆ευτέρα και αυτό να έρχεται… την Παρασκευή. Παροµοίως, ησυσκευασία του προϊόντοςπρέπει να εξασφαλίζει ότι θα φτάσει στον προορισµό του χωρίς ατυχήµατα.
Ακόµα όµως και µετά την παραλαβή, η σχέση µε το e-shop δεν τελειώνει. Οι πελάτες πρέπει να βεβαιωθούν ότι στη συσκευασία που παραλαµβάνουν υπάρχει εγγύηση αλλά και ελληνικό εγχειρίδιοοδηγιών, ενώ στην περίπτωση«στραβής» το e-shopθα πρέπει να αναλαµβάνει το θέµα τουservice, είτε το ίδιο είτε σεσυνεργασία µε την αντιπροσωπεία του εκάστοτε προϊόντος. ∆ηλαδή, να µη «ρίχνει µπαλάκι» τον πελάτη στην αντιπροσωπε ία, αλλά να αναλαµβάνει το ίδιο τη διαδικασία, εξασφαλίζοντας ότι το προϊόν θα αντικατασταθείή θα επισκευαστεί και µάλιστα σε λογικό διάστηµα.
Τέλος, «σηµείοκλειδί» είναι η επικοινωνία του e-shop µε τονπελάτη. Αρχίζονταςαπό τα βασικά, όσο περισσότερες ώρες λειτουργεί ηµερησίως το τηλεφωνικόκέντρο του καταστήµατος τόσοκαλύτερο είναι για τη συνεργασία µε τον πελάτη. Ιδανικά, πρέπει να λειτουργεί 24 ώρες την ηµέρα. Αντίστοιχα, αν ο πελάτης επιλέξει να επικοινωνήσει µέσω e-mail η απάντηση πρέπει να είναι άµεση, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ηλεκτρονικά καταστήµατα επικοινωνούν και µε SMS προκειµένου να ενηµερώσουν τον πελάτη για την παραγγελία του.
πηγή: tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου