Στις αρχές Σεπτεμβρίου η DC Comics πάτησε το μεγάλο κόκκινο κουμπί της επανεκκίνησης και άρχισε να αφηγείται τις ιστορίες όλων των χαρακτήρων της από την αρχή. Η αρίθμηση των τευχών του Batman και του Superman αρχίζει και πάλι από το 1 και τα κοστούμια τους είναι σχεδιασμένα ξανά. Το παρελθόν τους έχει σχεδόν διαγραφεί. Το ερώτημα είναι τι θα συμβεί με το μέλλον τους
Ο Superman δεν φοράει πια κολάν. Δηλαδή φοράει, αλλά εξίσου συχνά συνδυάζει την κόκκινη μπέρτα και το γαλάζιο μπλουζάκι που φέρει το σύμβολό του, με ένα απλό παντελόνι τζιν και ένα ζευγάρι μπότες εργασίας. Αν και ο ίδιος δεν θα το επέτρεπε ποτέ στον εαυτό του, είναι λιγάκι πιο αυθάδης και καμιά φορά πέφτει σε βαθιά περισυλλογή πριν πάρει κάποια απόφαση.
Από τους ομότεχνούς του, ο ωκύπους Flash, έχει νέα, ελαφρώς μικρότερα και αιχμηρότερα φτερά στο κεφάλι του, που του χρησιμεύουν σαν πηδάλια όταν τρέχει με την ταχύτητα της αστραπής. Πλέον, όταν τον καλεί το καθήκον δεν χρειάζεται να κρυφτεί για να φορέσει τη συμπιεσμένη κόκκινη στολή εργασίας του, αφού αυτό μπορεί να το κάνει και εν κινήσει.
Στο στρατόπεδο των νυχτερίδων από την άλλη, δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα. Εκτός από δύο κάθετες μπλε γραμμές στον κορμό, το κουστούμι του Batman με την κίτρινη ζώνη του θυμίζει μάλλον παλιότερες εποχές, ενώ ο πιστός του μπάτλερ Aλφρεντ είναι ακόμα στο πλευρό του, έστω και με τη μορφή ολογράμματος. Η Batgirl βέβαια, έπειτα από κάποιο ανεξήγητο «θαύμα», δεν χρησιμοποιεί το αναπηρικό καροτσάκι στο οποίο την καθήλωσε ο Τζόκερ με έναν πυροβολισμό που συνέλαβε το 1988 η φαντασία του Aλαν Μουρ. Και η Batwoman δείχνει μια ιδιαίτερη ερωτική προτίμηση στις γυναίκες.
Στο φανταστικό σύμπαν της DC, του δεύτερου μεγαλύτερου αμερικανικού εκδοτικού οίκου μετά τη Marvel στον χώρο των κόμικς, οι παραπάνω μετατροπές είναι αποτέλεσμα των επιτυχημένων προσπαθειών του Flash να αλλάξει την πορεία των γεγονότων, πριν αυτά φέρουν την ολοκληρωτική καταστροφή: στη μίνι σειρά «Flashpoint», που κυκλοφόρησε στις αρχές του καλοκαιριού (στην Ελλάδα τον Νοέμβριο από την Anubis), ο Superman έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα από την κυβέρνηση, η Wonder Woman και οι αμαζόνες της έχουν προκαλέσει εκτεταμένες καταστροφές στην Ευρώπη, ενώ ο Batman είναι νεκρός και τη θέση του έχει πάρει ο τελικά ολοζώντανος αλλά πολύ πιο βίαιος πατέρας του.
Στην πραγματική ζωή, η αναδιοργάνωση των υπερηρώων και του σκηνικού στο οποίο αυτοί δρουν είναι η έσχατη ελπίδα της DC για ανάκαμψη, σε μια διαρκώς φθίνουσα πορεία των πωλήσεών της, ως συνέπεια της γενικότερης κρίσης στη βιομηχανία των κόμικς. Η εταιρεία φυσικά γνωρίζει, όπως δηλώνουν οι εκπρόσωποί της, ότι οι παλιοί φαν ενδεχομένως να νιώσουν αποξενωμένοι από το αντικείμενο του πόθου τους, για χάρη νεοφώτιστων αναγνωστών. Από την άλλη, ένα τόσο ισχυρό ανανεωτικό σοκ, μπορεί να γίνει προάγγελος μιας ακόμη πιο έντονης εξάντλησης του κόσμου των υπερηρώων, οι οποίοι εδώ και χρόνια βλέπουν τους εαυτούς τους να επιστρέφουν συνεχώς στη γραμμή εκκίνησης, για χάρη μιας ακόμα μεταφοράς στον κινηματογράφο, την τηλεόραση ή τα video games.
Υπάρχουν όμως και ισχυρά επιχειρήματα για μια τέτοια επιλογή. «Σίγουρα δεν θα αγόραζα DVD μιας επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς αρχίζοντας από την έβδομη σεζόν. Θα ήθελα να πάω πίσω και να τα πιάσω όλα από την αρχή», δήλωνε πρόσφατα ο Jim Lee, συνεκδότης της DC. «Στόχος μας», συνέχιζε ο Lee, «ήταν να εκμοντερνίσουμε τη μυθολογία, να εκσυγχρονίσουμε την εμφάνιση των χαρακτήρων και την αίσθηση που δίνουν. Είναι κάτι που έχει ξαναγίνει από κάθε μεγάλο εκδότη κόμικς, ποτέ όμως σε τόσο μεγάλη κλίμακα».
Τα πιο αντιπροσωπευτικά παραδείγματα που έχει ο κύριος Lee στο μυαλό του προέρχονται βέβαια από τον χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται ο ίδιος. Στη δεκαετία του '80, έπειτα από μισό αιώνα ανεξέλεγκτων εκδόσεων, το σύμπαν της DC είχε γίνει τόσο ακατάστατο και αντιφατικό, που χρειάστηκε μια δωδεκάτευχη σειρά («Crisis on Infinite Earths») για να βάλει τάξη στη χαώδη αυτή κατάσταση.
Η αντίπαλη Marvel από την άλλη, σε μια από τις μεταπολεμικές αναθεωρήσεις των ηρώων της, κυκλοφόρησε μια παράλληλη ιστορία, στην οποία ο Spider-Man έχει σκούρο δέρμα και ισπανική καταγωγή. Η επανεκκίνηση μιας μακροχρόνιας αφήγησης ωστόσο, δεν είναι καθόλου άγνωστη και σε άλλα χωράφια της ποπ κουλτούρας. Η τηλεοπτική σειρά «Dallas», υποστήριξε κάποτε ότι μια ολόκληρη σεζόν ήταν απλώς ένα όνειρο, ώστε να επιστρέψει ένας ήρωας που είχε πεθάνει. Ενώ το 2009, η ταινία «Star Trek» του J.J. Abrams, βασίστηκε σε ένα εναλλακτικό σύμπαν, που αγνοούσε ούτε λίγο ούτε πολύ, και τα 43 χρόνια ιστορίας του γνωστού μύθου.
Το πρόβλημα πάντως των «κομικσόφιλων» που γκρινιάζουν ήδη σε forums και blogs, δεν είναι ένα έτσι κι αλλιώς απαραίτητο, ελαφρύ φρεσκάρισμα των αγαπημένων τους ηρώων. Λίγοι ενοχλούνται από το γεγονός ότι η πρωτοβουλία «The New 52» (αυτό είναι το όνομα της επανέναρξης και των 52 σειρών της DC που θα διαρκέσει όλο τον Σεπτέμβριο) θα περιλαμβάνει και ηλεκτρονικές εκδόσεις για τους νεαρούς λάτρεις των κόμικς που διαθέτουν ένα iPad.
Αυτό που πικραίνει περισσότερο ένα μέρος του κοινού είναι η διατάραξη της ιστορικής συνέχειας («continuity» στη γλώσσα των κόμικς) του Superman, του Batman και των άλλων παιδιών. Μπορεί το πρώτο τεύχος της νέας εκδοχής της «Justice League of America» να ξεπούλησε πριν καν βγει στα stands, όμως το μητρώο των ηρώων της και των φίλων τους μοιάζει να έχει διαγραφεί οριστικά με μια κίνηση. Σύμφωνα με τη νέα μυθολογία, ο Μπάρι Αλεν δεν γνώρισε ποτέ τον προκάτοχό του, τον πρώτο Flash, με το όνομα Τζέι Γκάρικ, που του έδωσε την υπερηρωική σκυτάλη στη δεκαετία του '50. Ο Κλαρκ Κεντ όχι μόνο δεν παντρεύτηκε τη Λόις Λέιν όπως διάβασαν οι φίλοι του το 1996, αλλά δουλεύει σε διαφορετική εφημερίδα και οι θετοί γονείς του έχουν πεθάνει εδώ και καιρό. Και αυτό που τρομάζει τους φανς πιο πολύ, είναι ότι αντί ο ήρωας τους να φοβάται τον Λεξ Λούθορ όπως ο Batman φοβάται τον Joker, και οι δύο θα βρουν άδοξο τέλος επειδή δεν θα βγαίνουν τα νούμερα κάποιου λογιστή.
πηγή: tanea.gr
Ο Superman δεν φοράει πια κολάν. Δηλαδή φοράει, αλλά εξίσου συχνά συνδυάζει την κόκκινη μπέρτα και το γαλάζιο μπλουζάκι που φέρει το σύμβολό του, με ένα απλό παντελόνι τζιν και ένα ζευγάρι μπότες εργασίας. Αν και ο ίδιος δεν θα το επέτρεπε ποτέ στον εαυτό του, είναι λιγάκι πιο αυθάδης και καμιά φορά πέφτει σε βαθιά περισυλλογή πριν πάρει κάποια απόφαση.
Από τους ομότεχνούς του, ο ωκύπους Flash, έχει νέα, ελαφρώς μικρότερα και αιχμηρότερα φτερά στο κεφάλι του, που του χρησιμεύουν σαν πηδάλια όταν τρέχει με την ταχύτητα της αστραπής. Πλέον, όταν τον καλεί το καθήκον δεν χρειάζεται να κρυφτεί για να φορέσει τη συμπιεσμένη κόκκινη στολή εργασίας του, αφού αυτό μπορεί να το κάνει και εν κινήσει.
Στο στρατόπεδο των νυχτερίδων από την άλλη, δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα. Εκτός από δύο κάθετες μπλε γραμμές στον κορμό, το κουστούμι του Batman με την κίτρινη ζώνη του θυμίζει μάλλον παλιότερες εποχές, ενώ ο πιστός του μπάτλερ Aλφρεντ είναι ακόμα στο πλευρό του, έστω και με τη μορφή ολογράμματος. Η Batgirl βέβαια, έπειτα από κάποιο ανεξήγητο «θαύμα», δεν χρησιμοποιεί το αναπηρικό καροτσάκι στο οποίο την καθήλωσε ο Τζόκερ με έναν πυροβολισμό που συνέλαβε το 1988 η φαντασία του Aλαν Μουρ. Και η Batwoman δείχνει μια ιδιαίτερη ερωτική προτίμηση στις γυναίκες.
Στο φανταστικό σύμπαν της DC, του δεύτερου μεγαλύτερου αμερικανικού εκδοτικού οίκου μετά τη Marvel στον χώρο των κόμικς, οι παραπάνω μετατροπές είναι αποτέλεσμα των επιτυχημένων προσπαθειών του Flash να αλλάξει την πορεία των γεγονότων, πριν αυτά φέρουν την ολοκληρωτική καταστροφή: στη μίνι σειρά «Flashpoint», που κυκλοφόρησε στις αρχές του καλοκαιριού (στην Ελλάδα τον Νοέμβριο από την Anubis), ο Superman έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα από την κυβέρνηση, η Wonder Woman και οι αμαζόνες της έχουν προκαλέσει εκτεταμένες καταστροφές στην Ευρώπη, ενώ ο Batman είναι νεκρός και τη θέση του έχει πάρει ο τελικά ολοζώντανος αλλά πολύ πιο βίαιος πατέρας του.
Στην πραγματική ζωή, η αναδιοργάνωση των υπερηρώων και του σκηνικού στο οποίο αυτοί δρουν είναι η έσχατη ελπίδα της DC για ανάκαμψη, σε μια διαρκώς φθίνουσα πορεία των πωλήσεών της, ως συνέπεια της γενικότερης κρίσης στη βιομηχανία των κόμικς. Η εταιρεία φυσικά γνωρίζει, όπως δηλώνουν οι εκπρόσωποί της, ότι οι παλιοί φαν ενδεχομένως να νιώσουν αποξενωμένοι από το αντικείμενο του πόθου τους, για χάρη νεοφώτιστων αναγνωστών. Από την άλλη, ένα τόσο ισχυρό ανανεωτικό σοκ, μπορεί να γίνει προάγγελος μιας ακόμη πιο έντονης εξάντλησης του κόσμου των υπερηρώων, οι οποίοι εδώ και χρόνια βλέπουν τους εαυτούς τους να επιστρέφουν συνεχώς στη γραμμή εκκίνησης, για χάρη μιας ακόμα μεταφοράς στον κινηματογράφο, την τηλεόραση ή τα video games.
Υπάρχουν όμως και ισχυρά επιχειρήματα για μια τέτοια επιλογή. «Σίγουρα δεν θα αγόραζα DVD μιας επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς αρχίζοντας από την έβδομη σεζόν. Θα ήθελα να πάω πίσω και να τα πιάσω όλα από την αρχή», δήλωνε πρόσφατα ο Jim Lee, συνεκδότης της DC. «Στόχος μας», συνέχιζε ο Lee, «ήταν να εκμοντερνίσουμε τη μυθολογία, να εκσυγχρονίσουμε την εμφάνιση των χαρακτήρων και την αίσθηση που δίνουν. Είναι κάτι που έχει ξαναγίνει από κάθε μεγάλο εκδότη κόμικς, ποτέ όμως σε τόσο μεγάλη κλίμακα».
Τα πιο αντιπροσωπευτικά παραδείγματα που έχει ο κύριος Lee στο μυαλό του προέρχονται βέβαια από τον χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται ο ίδιος. Στη δεκαετία του '80, έπειτα από μισό αιώνα ανεξέλεγκτων εκδόσεων, το σύμπαν της DC είχε γίνει τόσο ακατάστατο και αντιφατικό, που χρειάστηκε μια δωδεκάτευχη σειρά («Crisis on Infinite Earths») για να βάλει τάξη στη χαώδη αυτή κατάσταση.
Η αντίπαλη Marvel από την άλλη, σε μια από τις μεταπολεμικές αναθεωρήσεις των ηρώων της, κυκλοφόρησε μια παράλληλη ιστορία, στην οποία ο Spider-Man έχει σκούρο δέρμα και ισπανική καταγωγή. Η επανεκκίνηση μιας μακροχρόνιας αφήγησης ωστόσο, δεν είναι καθόλου άγνωστη και σε άλλα χωράφια της ποπ κουλτούρας. Η τηλεοπτική σειρά «Dallas», υποστήριξε κάποτε ότι μια ολόκληρη σεζόν ήταν απλώς ένα όνειρο, ώστε να επιστρέψει ένας ήρωας που είχε πεθάνει. Ενώ το 2009, η ταινία «Star Trek» του J.J. Abrams, βασίστηκε σε ένα εναλλακτικό σύμπαν, που αγνοούσε ούτε λίγο ούτε πολύ, και τα 43 χρόνια ιστορίας του γνωστού μύθου.
Το πρόβλημα πάντως των «κομικσόφιλων» που γκρινιάζουν ήδη σε forums και blogs, δεν είναι ένα έτσι κι αλλιώς απαραίτητο, ελαφρύ φρεσκάρισμα των αγαπημένων τους ηρώων. Λίγοι ενοχλούνται από το γεγονός ότι η πρωτοβουλία «The New 52» (αυτό είναι το όνομα της επανέναρξης και των 52 σειρών της DC που θα διαρκέσει όλο τον Σεπτέμβριο) θα περιλαμβάνει και ηλεκτρονικές εκδόσεις για τους νεαρούς λάτρεις των κόμικς που διαθέτουν ένα iPad.
Αυτό που πικραίνει περισσότερο ένα μέρος του κοινού είναι η διατάραξη της ιστορικής συνέχειας («continuity» στη γλώσσα των κόμικς) του Superman, του Batman και των άλλων παιδιών. Μπορεί το πρώτο τεύχος της νέας εκδοχής της «Justice League of America» να ξεπούλησε πριν καν βγει στα stands, όμως το μητρώο των ηρώων της και των φίλων τους μοιάζει να έχει διαγραφεί οριστικά με μια κίνηση. Σύμφωνα με τη νέα μυθολογία, ο Μπάρι Αλεν δεν γνώρισε ποτέ τον προκάτοχό του, τον πρώτο Flash, με το όνομα Τζέι Γκάρικ, που του έδωσε την υπερηρωική σκυτάλη στη δεκαετία του '50. Ο Κλαρκ Κεντ όχι μόνο δεν παντρεύτηκε τη Λόις Λέιν όπως διάβασαν οι φίλοι του το 1996, αλλά δουλεύει σε διαφορετική εφημερίδα και οι θετοί γονείς του έχουν πεθάνει εδώ και καιρό. Και αυτό που τρομάζει τους φανς πιο πολύ, είναι ότι αντί ο ήρωας τους να φοβάται τον Λεξ Λούθορ όπως ο Batman φοβάται τον Joker, και οι δύο θα βρουν άδοξο τέλος επειδή δεν θα βγαίνουν τα νούμερα κάποιου λογιστή.
πηγή: tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου