Πρόσφατα η ιστοσελίδα του περιοδικού LIFE παρουσίασε ένα θέμα με τις 75 καλύτερες φωτογραφίες του. Εδώ θα σας παρουσιάσουμε τις 15 από αυτές.
Μαρλέν Ντίτριχ, Milton Greene, 1952 (φωτογραφία πάνω)
Κάποτε η Μαρλέν Ντίτριχ φέρεται να είπε, "το μυστήριο είναι η μεγαλύτερη γοητεία μιας γυναίκας". Αν ισχύει αυτό, τότε αυτό το πορτρέτο της σε ηλικία 46 χρονών από τον Milton Greene είναι το πιο γοητευτικό που παρουσίασε ποτέ το LIFE.
Η δολοφονία του Ρόμπερτ Κέννεντυ, Bill Eppridge, 1968
Η εντελώς τυχαία φωτογραφία του Bill Eppridge με τον θανάσιμα πληγωμένο Ρόμπερτ Κέννεντυ πεσμένο μέσα στα αίματα στο πάτωμα της κουζίνας του Ξενοδοχείου Ambassador στο Λος Άντζελες και με τον Juan Romero έκπληκτο να του κρατάει το κεφάλι, παραμένει μία από τις πιο χαρακτηρίστηκες φωτογραφίες της δεκαετίας του 1960. Ο Ιορδανός δολοφόνος ονόματι Σιρχάν Σιρχάν, ισχυρίστηκε ότι τον πυροβόλησε λόγω της υποστήριξης του γερουσιαστή προς το Ισραήλ. Αν αυτό είναι αλήθεια, τότε αυτή είναι πρώτη δολοφονία υψηλά ιστάμενου προσώπου επί αμερικανικού εδάφους που συνδέεται άμεσα με το ζήτημα της Μέσης Ανατολής.
Τα μάτια του μίσους, Alfred Eisenstaedt, 1933
Σε μια συνεδρίαση της Κοινωνίας των Εθνών το 1933, ο ναζιστής υπουργός προπαγάνδας Γιόζεφ Γκέμπελς παραμένει καθιστός, ενώ μιλάει στον διερμηνέα του. Ο γεννημένος στη Γερμανία Alfred Eisenstaedt, ένας από τους ιδρυτές φωτογράφους του LIFE αργότερα, θυμήθηκε ότι ο Γκέμπελς του χαμογελούσε μέχρι που έμαθε ότι ο Eisenstaedt ήταν Εβραίος. Τη στιγμή αυτή συνέλαβε σε αυτήν τη φωτογραφία. Ξαφνικά, «με κοίταξε με μίσος στα μάτια και περίμενε να μαζευτώ», είπε ο φωτογράφος. «Αλλά δεν το έκανα».
Η άμμος από την Ίβο Τζίμα, W. Eugene Smith, 1945
Η ωμή βιαιότητα της Μάχης της Ίβο Τζίμα παρουσιάστηκε σ’ αυτήν την φωτογραφία του 1945 από τον W. Eugene Smith. Αμερικανοί Πεζοναύτες καλύπτονται καθώς ανατινάσσεται μια ιαπωνική δεξαμενή καυσίμων -μία από τις πιο βίαιες φωτογραφίες σε πρωτοσέλιδο του LIFE.
Η Μεγάλη Ψυχή, Margaret Bourke-White, 1946
Σε μια εικονική φωτογραφία του 1946, ο Μαχάτμα Γκάντι δίπλα στην ανέμη του, ένα σύμβολο της μη βίαιης ανεξαρτησίας της Ινδίας από τη Μεγάλη Βρετανία. Αυτή και πολλές άλλες φωτογραφίες του Μαχάτμα («μεγάλη ψυχή»), που λήφθηκαν από την Margaret Bourke White του LIFE, τον εμφανίζουν γαλήνιο, να διαβάζει ήρεμος σε μια σκηνή που θυμίζει την φιλοσοφία του, της μη βίας και της εθνικής υπερηφάνειας.
Το πρόσωπο του θανάτου, Ralph Morse, 1943
Επτά δεκαετίες αφότου τραβήχτηκε αυτή η φρικιαστική εικόνα του Ralph Morse με το κρανίο ενός Ιάπωνα δίπλα στον πυργίσκο ενός παροπλισμένου άρματος σε ένα ξέφωτο στο Γκουανταλκανάλ, παραμένει μια από τις πιο ανησυχητικές πολεμικές φωτογραφίες. Δημοσιευθεί πρώτη φορά την 1 Φεβρουαρίου 1943 στο LIFE, παρουσιάζοντας τη φρίκη του πολέμου.
Σημείωση: Ενώ αυτή η φωτογραφία φαίνεται το κρανίο να έχει τοποθετηθεί από τους Αμερικανούς στρατιώτες, ο Morse θυμάται ότι η αποτρόπαια σκηνή ήταν μάλλον μέρος μιας ιαπωνικής παγίδας. Οι Ιάπωνες, λέει, κατά πάσα πιθανότητα τοποθέτησαν το κρανίο στο άρμα με την ελπίδα ότι θα δελέαζαν τους περίεργους Αμερικανούς και όταν αυτοί θα πλησίαζαν, θα τους πυροβολούσαν. Τον ίδιο τον Μορς τον προειδοποίησε ένας Αμερικανός στρατιώτης, αλλά αυτός πήγε τρέχοντας μέχρι το σημείο, τράβηξε τη φωτογραφία και γύρισε πάλι πίσω τρέχοντας.
Ο Πικάσο και ο Κένταυρος, Gjon Mili, 1949
Γι' αυτό το πορτρέτο του 1949 του Πάμπλο Πικάσο στο ατελιέ του στη νότια Γαλλία, ο καλλιτέχνης εμπνεύστηκε από προηγούμενες φωτογραφίες του Gjon Mili με σκέιτερ που περιστρέφονταν στον αέρα με μικρά φώτα στα πατίνια τους. Ο Mili άφησε το φακό του ανοικτού όσο ο Πικάσο σχεδίαζε στον αέρα έναν Κένταυρο σε ένα σκοτεινό δωμάτιο.
Μια πτήση με το Yankee Papa 13, Larry Burrows, 1965
Πρόκειται για μια φωτογραφία τραβηγμένη από τον Larry Burrows το 1965 στον πόλεμο του Βιετνάμ. Στο πρωτοσέλιδο της 16η Απριλίου 1965, ο 21χρονος επικεφαλής του πληρώματος James Farley φωνάζει στον χειριστή του ελικοπτέρου καθώς δέχονται πυρά και οι συνάδελφοι του βρίσκονται τραυματίες.
Τζέιμς Ντιν, Dennis Stock, 1955
Το 1955, την χρονιά που πέθανε σε μια φρικτό αυτοκινητικό δυστύχημα στην Καλιφόρνια, ο Τζέιμς Ντιν κάνει βόλτες στην πλατεία Τάιμς μια βροχερή μέρα.
Σοφία Λόρεν, Alfred Eisenstaedt, 1966
Στο πρωτοσέλιδο της 16ης Σεπτεμβρίου 1966, η Σοφία Λόρεν με ένα διάφανο φόρεμα σε μια σκηνή από την ταινία του 1964 «Γάμος αλά Ιταλικά» τραβηγμένη από τον Alfred Eisenstaedt. Πολλοί αναγνώστες τότε σκέφτηκαν πως το LIFE έγινε πορνογραφικό περιοδικό -ένας αναγνώστης έγραψε, "Δόξα τω Θεό ο ταχυδρόμος έρχεται το μεσημέρι όταν τα παιδιά μου είναι στο σχολείο"- αλλά η φωτογραφία έγινε αμέσως κλασική. Η ίδια η Λόρεν την λάτρεψε αυτή τη φωτογραφία και πολλά χρόνια αργότερα την περιέγραψε ως «μια ωραία φωτογραφία μας νέας γυναίκας που είναι ευτυχισμένη και σέξι».
Τσάρλι Τσάπλιν, W. Eugene Smith, 1952
Στο Limelight, ο Τσάρλι Τσάπλιν δημιούργησε από την αρχή τις μουσικές σκηνές του Λονδίνου, όπου είχε μάθει την τέχνη του μίμου και του κωμικού ηθοποιού, πολύ πριν τον βωβό κινηματογράφο. Σε αυτήν τη φωτογραφία του W. Eugene Smith, ο μεγάλος ηθοποιός και σκηνοθέτης, στην έκτη δεκαετία της ζωής του, επιστρέφει στα νιάτα του.
Ο μικρότερος επιζών, W. Eugene Smith, 1943
Στο Σαϊπάν το 1943, εκατοντάδες Ιάπωνες αυτοκτόνησαν αντί να παραδοθούν στους Αμερικανούς. Καθώς οι πεζοναύτες έβγαζαν τους κρυμμένους Ιάπωνες από τις σπηλιές, βρήκαν αυτό το βρέφος, σφηνωμένο με το πρόσωπο στο χώμα, κάτω από ένα βράχο, σχεδόν νεκρό.
Και οι δύο πλευρές, John Shearer, 1971
Ο Μοχάμεντ Άλι ήταν διαβόητος για τα πειράγματα του προς τους αντιπάλους του πριν τους αγώνες -αλλά στην πορεία μέχρι την επική «αναμέτρηση του αιώνα» με τον Τζο Φρέιζερ τον Μάρτιο του 1971, ξέφυγε πολύ. Αμφισβήτησε τον ανδρισμό του Φρέιζερ, το πόσο μαύρος ήταν, το θάρρος του, την ευφυΐα του. Από την πλευρά του, ο Φρέιζερ διατήρησε το στόμα του κλειστό και προπονούταν. Στη φωτογραφία, σε μια απολύτως συμβολική φωτογραφία του John Shearer, ο Άλι κάνει τα γνωστά του κόλπα κατά τη διάρκεια αιφνιδιαστικής επίσκεψης στο χώρο που προπονούνταν ο Φρέιζερ, ο οποίος μόλις και μετά βίας τον κοιτάζει.
Το άλμα του λύκου, Jim Brandenburg, 1986
Η φωτογραφία του Jim Brandenburg το 1986 ενός αρκτικού λύκου που πηδάει από το ένα κομμάτι πάγου στο άλλο στις απομακρυσμένες Βορειοδυτικές Περιοχές του Καναδά αιχμαλωτίζει τέλεια την ομορφιά, το δράμα και την ατέλειωτη πάλη στον κόσμο των ζώων.
Το φιλί, Alfred Eisenstaedt, 1945
Ίσως η πιο διάσημη φωτογραφία που εμφανίστηκε ποτέ στο LIFE. Είναι το πορτρέτο της αυθόρμητης αγαλλίασης που ξέσπασε με την ανακοίνωση ότι ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος είχε τελειώσει. Ο Eisenstaedt θυμάται ότι ο ναύτης φιλούσε κάθε κορίτσι που έβλεπε και κατάφερε να πετύχει τέσσερα πλάνα με αυτή τη νοσοκόμα. Ποτέ δεν έμαθε τα ονόματά τους, και ενώ εμφανίστηκαν πολλοί αξιόπιστοι υποψήφιοι όλα αυτά τα χρόνια, το LIFE ποτέ δεν επιβεβαίωσε κανένα τους.
πηγή: life.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου