Το σκηνικό από τη σειρά «Το νησί» στην Ανω Ελούντα, οι γύψινες προσόψεις με τις οποίες ο κεντρικός δρόμος του χωριού «μεταμορφώθηκε» στο κεντρικό σοκάκι της τηλεοπτικής Σπιναλόγκας, δεν υπάρχει πλέον.
Ο Δήμος Αγίου Νικολάου έστειλε συνεργείο και γκρέμισε την ως τώρα τουριστική ατραξιόν της περιοχής, για την οποία πριν από έναν χρόνο ξενοδοχεία της Ελούντας για προσέλκυση πελατείας έως και δωρεάν ξενάγηση στους χώρους των γυρισμάτων διαφήμιζαν.
Για την ενέργεια αυτή η δημοτική αρχή βασίστηκε, όπως υποστηρίζεται, σε διαπιστώσεις εργολάβου που είχε συνεργαστεί με την παραγωγή της σειράς ότι τα σκηνικά καταρρέουν και είναι επικίνδυνα.
Κατάπληκτος από το γεγονός ήταν και ο σκηνογράφος Αντώνης Χαλκιάς, ο οποίος τον προηγούμενο μήνα άκουγε τους αρμόδιους φορείς να εκφράζουν την επιθυμία να αναλάβουν τη συντήρηση των σκηνικών.
«Η συντήρησή τους δεν ήταν κοστοβόρος. Το είχα πει και τότε στην ανοιχτή συγκέντρωση που είχε γίνει στον δήμο», ανέφερε ο κ. Χαλκιάς στα «ΝΕΑ» από τα Χανιά. «Τα γύψινα σκηνικά ήθελαν απλώς ένα πέρασμα με λινέλαιο για να αδιαβροχοποιηθούν, επειδή ο γύψος είναι υδρόφιλος. Η διαδικασία αυτή θα τα προστάτευε από κάθε είδους φθορές για δέκα χρόνια. Τους προηγούμενους μήνες επισκέπτες θέλοντας να διαπιστώσουν αν οι προσόψεις των κτιρίων ήταν πραγματικές τα κλωτσούσαν ή τα χτυπούσαν με τα χέρια τους κάνοντας έτσι τρύπες στους γύψους. Η αδιαβροχοποίηση θα τα "θωράκιζε" και παρά τα χτυπήματα δεν θα πάθαιναν ούτε ρωγμές».
«Η εφάπαξ αγορά τενεκέδων λινελαίου δεν θα ξεπερνούσε τα 600 ευρώ», συνεχίζει ο Αντώνης Χαλκιάς και «δεν θα απαιτούνταν πάνω από δέκα μεροκάματα τον χρόνο για τους εργάτες που θα τα συντηρούσαν, δηλαδή επιδιορθώσεις και βαψίματα».
Ωστόσο οι τοπικοί φορείς φαίνεται ότι έμειναν στον αρχικό ενθουσιασμό και τα σκηνικά εμφάνισαν σημάδια φθοράς. «Φυσικό επόμενο ήταν», έλεγε ο Αντώνης Χαλκιάς και απορούσε. «Πώς είναι δυνατόν ο δήμος να βασιστεί στην παρατήρηση του εργολάβου, ο οποίος πήγε να πάρει μια σκαλωσιά που είχε αφήσει και του φάνηκε ότι τα σκηνικά είναι επικίνδυνα;».
Ο σκηνογράφος αναφέρει ότι από τις παρατηρήσεις του εργολάβου παρασύρθηκε και η εταιρεία που είχε κάνει την εκτέλεση παραγωγής της σειράς και η οποία με τη σειρά της με επιστολή προς τη δημοτική αρχή σημείωνε ότι τα σκηνικά «κρίνονται άκρως επικίνδυνα και πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα».
Την καταστροφή πρόλαβε και απαθανάτισε με τη φωτογραφική μηχανή του ο πολιτικός μηχανικός Κωστής Μαυρικάκης. Μέλος ομάδας εργασίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας ο ίδιος, με σκοπό να χαρακτηριστεί η Σπιναλόγκα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO, έλεγε στα «ΝΕΑ» πως χάρη στα σκηνικά του Αντώνη Χαλκιά αρκετοί κάτοικοι της Πάνω Ελούντας είχαν προχωρήσει σε εργασίες αναπαλαίωσης των σπιτιών τους, αφαιρώντας τους σοβάδες για να φανεί η λιθοδομή και να αναδειχθεί η παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής.
πηγή: tanea.gr
φωτογραφία: digital-camera.gr
Σχόλιο: Αν η σειρά αυτή είχε γυριστεί στις ΗΠΑ για παράδειγμα, τα σκηνικά θα είχαν μετατραπεί σε θεματικό πάρκο.
Ο Δήμος Αγίου Νικολάου έστειλε συνεργείο και γκρέμισε την ως τώρα τουριστική ατραξιόν της περιοχής, για την οποία πριν από έναν χρόνο ξενοδοχεία της Ελούντας για προσέλκυση πελατείας έως και δωρεάν ξενάγηση στους χώρους των γυρισμάτων διαφήμιζαν.
Για την ενέργεια αυτή η δημοτική αρχή βασίστηκε, όπως υποστηρίζεται, σε διαπιστώσεις εργολάβου που είχε συνεργαστεί με την παραγωγή της σειράς ότι τα σκηνικά καταρρέουν και είναι επικίνδυνα.
Κατάπληκτος από το γεγονός ήταν και ο σκηνογράφος Αντώνης Χαλκιάς, ο οποίος τον προηγούμενο μήνα άκουγε τους αρμόδιους φορείς να εκφράζουν την επιθυμία να αναλάβουν τη συντήρηση των σκηνικών.
«Η συντήρησή τους δεν ήταν κοστοβόρος. Το είχα πει και τότε στην ανοιχτή συγκέντρωση που είχε γίνει στον δήμο», ανέφερε ο κ. Χαλκιάς στα «ΝΕΑ» από τα Χανιά. «Τα γύψινα σκηνικά ήθελαν απλώς ένα πέρασμα με λινέλαιο για να αδιαβροχοποιηθούν, επειδή ο γύψος είναι υδρόφιλος. Η διαδικασία αυτή θα τα προστάτευε από κάθε είδους φθορές για δέκα χρόνια. Τους προηγούμενους μήνες επισκέπτες θέλοντας να διαπιστώσουν αν οι προσόψεις των κτιρίων ήταν πραγματικές τα κλωτσούσαν ή τα χτυπούσαν με τα χέρια τους κάνοντας έτσι τρύπες στους γύψους. Η αδιαβροχοποίηση θα τα "θωράκιζε" και παρά τα χτυπήματα δεν θα πάθαιναν ούτε ρωγμές».
«Η εφάπαξ αγορά τενεκέδων λινελαίου δεν θα ξεπερνούσε τα 600 ευρώ», συνεχίζει ο Αντώνης Χαλκιάς και «δεν θα απαιτούνταν πάνω από δέκα μεροκάματα τον χρόνο για τους εργάτες που θα τα συντηρούσαν, δηλαδή επιδιορθώσεις και βαψίματα».
Ωστόσο οι τοπικοί φορείς φαίνεται ότι έμειναν στον αρχικό ενθουσιασμό και τα σκηνικά εμφάνισαν σημάδια φθοράς. «Φυσικό επόμενο ήταν», έλεγε ο Αντώνης Χαλκιάς και απορούσε. «Πώς είναι δυνατόν ο δήμος να βασιστεί στην παρατήρηση του εργολάβου, ο οποίος πήγε να πάρει μια σκαλωσιά που είχε αφήσει και του φάνηκε ότι τα σκηνικά είναι επικίνδυνα;».
Ο σκηνογράφος αναφέρει ότι από τις παρατηρήσεις του εργολάβου παρασύρθηκε και η εταιρεία που είχε κάνει την εκτέλεση παραγωγής της σειράς και η οποία με τη σειρά της με επιστολή προς τη δημοτική αρχή σημείωνε ότι τα σκηνικά «κρίνονται άκρως επικίνδυνα και πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα».
Την καταστροφή πρόλαβε και απαθανάτισε με τη φωτογραφική μηχανή του ο πολιτικός μηχανικός Κωστής Μαυρικάκης. Μέλος ομάδας εργασίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας ο ίδιος, με σκοπό να χαρακτηριστεί η Σπιναλόγκα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO, έλεγε στα «ΝΕΑ» πως χάρη στα σκηνικά του Αντώνη Χαλκιά αρκετοί κάτοικοι της Πάνω Ελούντας είχαν προχωρήσει σε εργασίες αναπαλαίωσης των σπιτιών τους, αφαιρώντας τους σοβάδες για να φανεί η λιθοδομή και να αναδειχθεί η παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής.
πηγή: tanea.gr
φωτογραφία: digital-camera.gr
Σχόλιο: Αν η σειρά αυτή είχε γυριστεί στις ΗΠΑ για παράδειγμα, τα σκηνικά θα είχαν μετατραπεί σε θεματικό πάρκο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου