Στην φωτογραφία βλέπουμε το Bugatti Model 100P. Ένα 2κινητήριο, 900 ίππων, που έπιανε τελική τα 885 χλμ/ώρα, αεροπλάνο αγώνων, που φαντάστηκε ο θρυλικός σχεδιαστής Ettore Bugatti, τόσο τεχνολογικά προηγμένο που θα μπορούσε να κυριαρχήσει στους αιθέρες κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αν οι Ναζί το είχαν.
Δείτε ακόμη:
10 ιστορικά ιπτάμενα αυτοκίνητα
5 αντίγραφα αεροσκαφών που χρησιμοποιήθηκαν σε ταινίες
Η επιστροφή του θρυλικού αετού των αιθέρων
Μετά από περισσότερο από επτά δεκαετίες στην αφάνεια σε ένα γαλλικό αχυρώνα, το "Veyron των Ουρανών" είναι έτοιμο να πετάξει για πρώτη φορά.
Το 1938, ο Ettore Bugatti ζήτησε τη βοήθεια του αρχιμηχανικού του, του Louis de Monge, να κάνουν κάτι που δεν είχαν επιχειρηθεί ποτέ πριν. Να φτιάξουν ένα αεροπλάνο. Και όχι ένα απλό αεροπλάνο, αλλά ένα που να κερδίζει στον διάσημο αγώνα αεροπλάνων "Coupe Deutsch". Και σχεδόν το έφτιαξαν.
Γενικά χαρακτηριστικά
Χωρητικότητα: 1
Μήκος: 7,75 μέτρα
Άνοιγμα φτερών: 8 μέτρα
Ύψος: 2,24 μέτρα
Επιφάνεια φτερών: 20,6 τετ. μέτρα
Κινητήρας: 2xBugatti Type 50P Straight 8 4.9L, 340 kW (450 hp) ο ένας
Έλικες: 2 Διπρόπελοι Ratier
Επιδώσεις
Μέγιστη ταχύτητα: 885 χλμ/ώρα
Το ρεκόρ ταχύτητας του αέρα το 1939 ανήλθε σε 469 μίλια/ώρα, που έγινε από ένα γερμανικό Messerschmitt. Αν το 100P πετούσε το 1940 στο Coupe Deutsch, τα μαθηματικά λένε ότι θα είχε ξεπεράσει τα 500 μίλι/ώρα. Ωστόσο, ποτέ δεν πέταξε, επειδή χάθηκε η προθεσμία λόγω καθυστερήσεων στην κατασκευή του.
Αν και αυτό ήταν μια απογοήτευση για τον Bugatti, η καθυστέρηση αυτή μπορεί κάλλιστα να άλλαζε την έκβαση του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, η γαλλική κυβέρνηση πληροφορήθηκε για το αεροπλάνο και πλησίασε τον Bugatti με μια προσφορά για να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για μια νέα γενιά εξαιρετικά ευέλικτων, μαχητικών ελαφρών αεροσκαφών. Ο Bugatti τους απέρριψε, αλλά ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος ξέσπασε. Όταν η Γερμανία εισέβαλε στη Γαλλία το 1940, υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα οι Γερμανοί να μάθαιναν και να άρπαζαν το 100P, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για τη δική τους πολεμική μηχανή και να αποδεκάτιζαν το συμμαχικό αεροπορικό στόλο.
Μετά την ανακάλυψη του στο τέλος του πολέμου, το 100P πωλήθηκε σε πολλούς πλειστηριασμούς πριν τελικά καταλήξει στο EAA Airventure Museum, όπου έχει αποκατασταθεί και σήμερα εκτίθεται (φωτογραφία στην αρχή του θέματος). Ωστόσο, αυτό το αεροσκάφος είναι πολύ παλιό για να πετάξει πια και γι' αυτό μια ειδική ομάδα από λάτρεις του κλασικού αεροπλάνο έχουν περάσει σχεδόν πέντε χρόνια φτιάχνοντας ένα ακριβές, πλήρους κλίμακας αντίγραφο ικανό να πετάξει.
Η ομάδα Le Reve Bleu ελπίζει να έχει το αντίγραφο έτοιμο μέχρι το φθινόπωρο και να κάνει την εμφάνιση του στο Farnborough Air Show τα επόμενα χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου