Το 1872, ο επιχειρηματίας και κυβερνήτης της Καλιφόρνια, Leland Stanford, προσέλαβε τον φωτογράφο τοπίων Ίντγουιρντ Μάιμπριτζ (Eadweard Muybridge) για να λύσει μια δημοφιλής ερώτηση: Όταν ένα άλογο καλπάζει, υπάρχει κάποιο σημείο όπου όλες οι οπλές του είναι πάνω από το έδαφος ταυτόχρονα;
Ο Μάιμπριτζ άρχισε να πειραματίζεται με διάφορους τρόπους για να συλλάβει την πολύ γρήγορη κίνηση που είναι αδύνατη να διακρίνει το ανθρώπινο μάτι. Το πρόγραμμα όμως μπήκε σε αναμονή όταν ο Μάιμπριτζ πυροβόλησε και σκότωσε τον εραστή της γυναίκας του και δικάστηκε για φόνο. Οι ένορκοι τον απάλλαξαν λόγω "δικαιολογημένης ανθρωποκτονίας" και ο ίδιος αποφάσισε να ξενιτευτεί στην Κεντρική Αμερική για 9 μήνες.
Μετά την επιστροφή του στις ΗΠΑ, ο Μάιμπριτζ συνέχισε το έργο του.
Μετά από πολλές δοκιμές και αφού τελειοποίησε τις μεθόδους του, προσκάλεσε έναν δημοσιογράφο να παρακολουθεί καθώς εκείνος φωτογράφιζε ένα από τα άλογα του Stanford. Καθώς η "Sallie Gardner" κάλπαζε μπροστά από ένα λευκό φόντο, 24 κάμερες σε απόσταση 27 ιντσών η μια από την άλλη, κατέγραφαν το βηματισμό της.
Οι εικόνες που προέκυψαν απέδειξαν την υπόθεση ότι υπάρχει πράγματι μια στιγμή που οι τέσσερις οπλές είναι πάνω από το έδαφος.
Οι συνέπειες αυτής της ανακάλυψης και των μεθόδων του Μάιμπριτζ ήταν εκτεταμένες. Πολλοί ζωγράφοι είχαν προηγουμένως απεικονίσει άλογα που κάλπαζαν και που τα πόδια τους ήταν στον αέρα πλήρως τεντωμένα. Αλλά οι φωτογραφίες έδειξαν ότι τη στιγμή που τα πόδια είναι στον αέρα είναι λυγισμένα κάτω από το άλογο. Επίσης, ήταν αμέσως προφανές ότι αυτή η τεχνική μπορούσε να είναι χρήσιμη για την φυσιολογική μελέτη της μετακίνησης.
Ο Μάιμπριτζ πέρασε το υπόλοιπο της καριέρας του τελειοποιώντας τις μεθόδους του και φωτογραφίζοντας τη μετακίνηση πολλών ζώων, καθώς και ανθρώπων που εκτελούσαν διάφορες κινήσεις. Το έργο του χρησιμοποιήθηκε ευρέως από τους επιστήμονες και τους καλλιτέχνες, και ήταν ένας πρόδρομος για την εφεύρεση των κινηματογραφικών ταινιών.
από: mashable
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου