Ήταν ο αγώνας που αν κάποιο αυτοκίνητο χαλούσε, οι ντόπιοι θα καλούσαν τον οδηγό να τον κεράσουν μια μακαρονάδα. Η διαδρομή, γεμάτη με καρφιά από πέταλα αλόγων, περνούσε μέσα από τους μικροσκοπικούς δρόμους των χωριών στα βουνά της Σικελίας ενώ οι ντόπιοι παρακολουθούσαν τις Ferrari να περνούν από μπροστά τους με ταχύτητες 160 χλμ/ώρα, κυριολεκτικά έξω από τις πόρτες των σπιτιών τους. Ο αγώνας Targo Florio ενσωμάτωνε την Dolce Vita και έφερε παγκόσμια αναγνώριση στη Σικελία για 7 δεκαετίες, αλλά η άγρια ομορφιά του προκάλεσε και το τέλος του.
Ο αγώνας Targa Florio είχε τον τίτλο του παλαιότερου αγώνα αυτοκινήτων παγκοσμίως όταν απαγορεύτηκε από την αστυνομία, ενώ ήταν σε εξέλιξη, το 1977.
Ξεκίνησε το 1906 και ήταν ο πιο σημαντικός και λαοφιλής αγώνας στην Ευρώπη όταν τα Grand Prix, που θα το διαδέχονταν, ήταν ακόμη μεμονωμένες εκδηλώσεις, όχι μια σειρά αγώνων όπως είναι σήμερα η Formula 1.
Ο Enzo Ferrari, 21 χρονών τότε, οδήγησε στον πρώτο του αγώνα το 1919 στον Targa. Το 1924 η Mercedes επέλεξε έναν από τους νέους της μηχανικούς για να αγωνιστεί με ένα αυτοκίνητο που είχε σχεδιάσει ο ίδιος. Ο οδηγός, ο οποίος κέρδισε τον αγώνα εκείνον τον χρόνο, ήταν ο Ferdinand Porsche.
Ο αγώνας Targa Florio ήταν ο πιο δύσκολος του κόσμου και δεν είχε καμία σχέση με άλλους. Ο αρχικός αγώνας των 148 χλμ ήταν μια διαδρομή με 2.000 στροφές, οι περισσότερες μέσα σε αρχαία χωριά της Σικελίας.
Οι οδηγοί χρειαζόντουσαν τουλάχιστον 60 γύρους για να μάθουν την διαδρομή και οι προπονήσεις γινόντουσαν χωρίς να απαγορεύεται η δημόσια κυκλοφορία -οι ντόπιοι πήγαιναν κανονικά με τα αυτοκίνητά τους στις δουλειές τους ενώ τα παιδιά έπαιζαν κανονικά στο δρόμο.
Για τον κυρίως αγώνα, δεν υπήρχαν προστατευτικά για το κοινό εκτός από μερικές μπάλες άχυρου -και αυτές κάπου-κάπου.
Παρά τους κινδύνους, οι ντόπιοι αγαπούσαν τον Targa Florio και τον ενθουσιασμό που έφερνε στο νησί τους.
Κάθε χρόνο, τις ημέρες των αγώνων, που τις έβλεπαν σαν εθνική αργία, οι χωρικοί συγκεντρώνονταν στους δρόμους, έστηναν τα έπιπλά τους στα πεζοδρόμια ή ακόμα και στους δρόμους, έπαιζαν χαρτιά και έπιναν Martini, περιμένοντας να περάσουν τα αυτοκίνητα και να ζητωκραυγάσουν.
Ο Nino Vaccarella, ένας Σικελιανός από το Παλέρμο, ήταν ο αγαπημένος τους οδηγός και ο οποίος οδήγησε το πιο δυνατό αυτοκίνητο που συμμετείχε ποτέ στον αγώνα, μια Ferrari (φυσικά). Το 1962, ενώ ήταν έτοιμος να κερδίσει τον αγώνα, όταν επιβράδυνε το αυτοκίνητό του για να χαιρετήσει τον κόσμο και τελικά έπεσε πάνω σε έναν τοίχο. Το όνομά του ακόμα είναι γραμμένο με γκράφιτι κατά μήκος της διαδρομής του Targa.
Οι ειδικοί ονόμαζαν τον αγώνα "εντελώς τρελό". Μόνο ως θαύμα μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι συνέβησαν μόνο 9 θάνατοι στην 71 χρόνων ιστορία του. Το 1973 συνέβησαν δύο θανατηφόρα ατυχήματα και διάφορα άλλα ατυχήματα με αποτέλεσμα ο αγώνας να πέσει σε δυσμένεια στη διεθνή αγωνιστική κοινότητα. Οι παραγωγοί αυτοκινήτων άρχισαν να απαιτούν τοίχους ασφαλείας, κάτι όμως που δεν ήταν εφικτό για τη διαδρομή των 44 μιλίων μέσα από δημόσιους και μικροσκοπικούς δρόμους.
Όταν ένας οδηγός το 1977 έπεσε πάνω στο πλήθος με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, σκοτώνοντας δύο και πέφτοντας ο ίδιος σε κώμα, ήταν το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του Targa. Η αστυνομία σταμάτησε βίαια τον αγώνα στον 4ο γύρο και κανένα αυτοκίνητο δεν τερμάτισε.
Ενώ οι κανόνες ασφάλειας έβαλαν τέρμα στον παλαιότερο και πιο ένδοξο αγώνα του 20ου αιώνα, η ιστορία του είναι ακόμη ζωντανή στην περιοχή έξω από το Παλέρμο. Τα περισσότερα από τα χωριά της περιοχής έχουν ένα μουσείο αφιερωμένο στον Targa Florio.
Η γραμμή εκκίνησης έχει εγκαταλειφθεί...
Η μικρού μήκους ταινία του 2013 του Wes Anderson "Castello Cavalcanti" έχει εμπνευστεί από τον Targa Florio.
από: messy nessy chic
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου