Το 1977
Οι φωτογραφίες δείχνουν γιατί, μέχρι και σήμερα, ο βασιλιάς του ρέγκε δεν ήταν απλώς ένας μουσικός, αλλά μια εμβληματική μορφή.
Ο Ρόμπερτ "Μπομπ" Νέστα Μάρλεϊ ήταν κάτι περισσότερο από μουσικός. Ήταν μια μορφή που αντιπροσώπευε έναν τρόπο ζωής που, ακόμη και σήμερα, έχει εκατομμύρια ακόλουθους.
Fox Theater, Ατλάντα, ΗΠΑ, 1979
Το 1978
Ολλανδία, 1976
Το 1980
Εκεί ήταν που ο νεαρός Μάρλεϊ έμαθε την ska/rocksteady και, τελικά, την ρέγκε, ένα είδος που τελικά θα διέδιδε σε όλο τον κόσμο. Ο Μάρλεϊ έγινε φίλος με τον Neville "Bunny" Livingston (αργότερα γνωστός ως Bunny Wailer), με τον οποίο ξεκίνησε να παίζει μουσική. Παράτησε το σχολείο στα 14 του και ξεκίνησε να εργάζεται ως μαθητευόμενος σε ένα σιδεράδικο. Στον ελεύθερο χρόνο του, αυτός και ο Livingston έπαιζαν μουσική με τον Joe Higgs, ένα τοπικό τραγουδιστή που είχε ασπαστεί τον Ρασταφαριανισμό και θεωρείται από πολλούς μέντορας του Μάρλεϊ. Σε μια τέτοια συνεύρεση με τον Higgs και τον Livingston, ο Μάρλεϊ γνώρισε τον Peter McIntosh (αργότερα γνωστό ως Peter Tosh), με τον οποίο είχαν κοινές μουσικές φιλοδοξίες. Το 1963, ο Μάρλεϊ, ο Bunny Livingston, ο Peter McIntosh, ο Junior Braithwaite, ο Beverley Kelso και ο Cherry Smith δημιούργησαν ένα ska/rocksteady συγκρότημα, το οποίο ονόμασαν The Teenagers. Αργότερα άλλαξαν το όνομα τους σε The Wailing Rudeboys, μετά σε The Wailing Wailers και τελικά σε The Wailers. Μέχρι το 1966 ο Braithwaite, ο Kelso και ο Smith είχαν αποχωρήσει από τους Wailers, αφήνοντας την τριάδα Μάρλεϊ, Livingston και McIntosh.
Brighton Leisure Centre, Ηνωμένο Βασίλειο, 1980
Στη δεκαετία του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του '70, οι τρεις τους τελειοποίησαν την μουσική τους και έγιναν γνωστοί στην Τζαμάικα, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, και οι τρεις τους ασπάστηκαν τον ρασταφαριανισμό, πολλές από τις ιδέες και τις πρακτικές του οποίου θα έφερναν στα τραγούδια τους.
Rainbow Theatre, Λονδίνο, 1977
Πλέον, με νέο συγκρότημα, ο Μάρλεϊ προχώρησε και, το 1976, έκανε διεθνή αίσθηση με την κυκλοφορία του επιτυχημένου άλμπουμ "Rastaman Vibration", του οποίου προηγήθηκε το single "No Woman, No Cry".
Με τη νέα του φήμη, προσπάθησε να ηρεμήσει την πολιτική βία στη χώρα του, δίνοντας την συναυλία "Smile Jamaica" το 1976, στην οποία συνεργάστηκε με τον πρωθυπουργό της Τζαμάικα Michael Manley για να ζητήσει τον τερματισμό των εσωτερικών συγκρούσεων.
Δύο ημέρες πριν από την εκδήλωση, σε μια αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας, πολιτικοί εξτρεμιστές τον πυροβόλησαν δύο φορές, αλλά εκείνος έπαιξε και επέστρεψε ακόμη και, δύο χρόνια αργότερα, το 1978, πραγματοποίησε μια παρόμοια συναυλία, την επονομαζόμενη "One Love Peace Concert".
Voorburg, Ολλανδία, 1976
Μαδρίτη, 1980
Όμως, πέρα από το να δίνει παραστάσεις στη χώρα του, ο Μάρλεϊ περιόδευσε στον κόσμο και κυκλοφόρησε πολλά ακόμα άλμπουμ, όπου διέδωσε το μήνυμά του για την ειρήνη, την αγάπη και την ενότητα -καθώς και τις εκκλήσεις του για απο-αποικιοποίηση, την παν-αφρικανικότητα και τη νομιμοποίηση της μαριχουάνας.
Ο Μάρλεϊ και οι Wailers (από αριστερά: Earl "Wire" Lindo, Aston "Family
Man" Barrett, Bob Marley, Peter McIntosh "Tosh," Carlton "Carly" Barrett
και Neville "Bunny" Livingston) στο Λονδίνο το 1973
Ωστόσο, στις 11 Μαΐου του 1981, τέσσερα χρόνια αφότου οι γιατροί διέγνωσαν για πρώτη φορά έναν όγκο στο δάχτυλο του ποδιού του, ο Μάρλεϊ πέθανε από καρκίνο. Αν και έχουν περάσει πολλά χρόνια από την εποχή του, η κληρονομιά του παραμένει ισχυρή μέχρι και σήμερα και η εικόνα του σεβαστή σε όλο τον κόσμο.
από: ati
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου