Ταξιδεύοντας στην Ερείκουσα, στο βορειότερο κατοικήσιμο νησί του Ιονίου πελάγους
Μόλις 8 ναυτικά μίλια βόρεια της Κέρκυρας, συναντά κανείς το πιο ήρεμο και ανέγγιχτο νησί των Διαποντίων Νήσων, την άγνωστη Ερείκουσα, η οποία αποτελεί το βορειότερο νησί των Επτανήσων. Παίρνει, δε, το όνομά της από τα ρείκια που φύονται το Φθινόπωρο στο νησί και του χαρίζουν το υπέροχο θαλασσινό τους άρωμα, μεταμορφώνοντας το απ' άκρη σ΄άκρη με το ιδιαίτερο μωβ χρώμα τους.
Τυλιγμένη με τον καταγάλανο μανδύα της θάλασσας και το χρυσό του ήλιου και της αμμουδιάς, η αλλοτινή Μέρλερε, ονομασία που διασώζεται από χαρτογράφους του 16ου αιώνα μ.Χ, προσφέρει τη μαγεία της σε όλους εκείνους που αγαπούν την παρθένα φύση και προτιμούν την ηρεμία και τη χαλάρωση για τις διακοπές τους.
Με ορμητήριο πάντα το Πόρτο, το πανέμορφο γραφικό λιμάνι της, όλα τα μονοπάτια, χωμάτινα και μη, θα σε οδηγήσουν τόσο στο Φύκι, το παλιό εγκαταλελειμμένο λιμάνι, όσο και στα ενδότερα του νησιού, για να ανακαλύψεις τις ομορφιές μιας Ελλάδας του παρελθόντος. Όλες οι αισθήσεις σου, θα απολαύσουν αυτό που στις μέρες μας τείνει να εκλείψει. Το βλέμμα θα χορτάσει από εικόνες ηρεμίας τυλιγμένες σε πράσινο και μπλε φόντο, η ακοή θα εξασκηθεί στο άκουσμα της φύσης και του ανέμου που θαρρείς ότι τραγουδούν μονάχα για εσένα, ενώ η όσφρηση θα απολαύσει μυρωδιές ξεχασμένες από τον νου, ανάμεικτες με την αλμύρα της θάλασσας, και συνάμα γαργαλιστικές, αφού με έξυπνο τρόπο το σκάνε συνεχώς από τις κουζίνες των σπιτιών που δημιουργούν απολαυστικά Κερκυραϊκά πιάτα.
Γραφικά σπιτάκια, λουλουδιασμένοι κήποι, περιποιημένες αυλές και χαμογελαστοί άνθρωποι θα βρεθούν στον δρόμο σου και θα σου προσφέρουν την ίδια τους την καρδιά, κάνοντάς σε να αφήσεις και εσύ φεύγοντας ένα κομμάτι από την δική σου, και να υποσχεθείς πως κάποια στιγμή θα επιστρέψεις ξανά εκεί για να αισθανθείς για λίγο και πάλι ελεύθερος.
Τυλιγμένη με τον καταγάλανο μανδύα της θάλασσας και το χρυσό του ήλιου και της αμμουδιάς, η αλλοτινή Μέρλερε, ονομασία που διασώζεται από χαρτογράφους του 16ου αιώνα μ.Χ, προσφέρει τη μαγεία της σε όλους εκείνους που αγαπούν την παρθένα φύση και προτιμούν την ηρεμία και τη χαλάρωση για τις διακοπές τους.
Με ορμητήριο πάντα το Πόρτο, το πανέμορφο γραφικό λιμάνι της, όλα τα μονοπάτια, χωμάτινα και μη, θα σε οδηγήσουν τόσο στο Φύκι, το παλιό εγκαταλελειμμένο λιμάνι, όσο και στα ενδότερα του νησιού, για να ανακαλύψεις τις ομορφιές μιας Ελλάδας του παρελθόντος. Όλες οι αισθήσεις σου, θα απολαύσουν αυτό που στις μέρες μας τείνει να εκλείψει. Το βλέμμα θα χορτάσει από εικόνες ηρεμίας τυλιγμένες σε πράσινο και μπλε φόντο, η ακοή θα εξασκηθεί στο άκουσμα της φύσης και του ανέμου που θαρρείς ότι τραγουδούν μονάχα για εσένα, ενώ η όσφρηση θα απολαύσει μυρωδιές ξεχασμένες από τον νου, ανάμεικτες με την αλμύρα της θάλασσας, και συνάμα γαργαλιστικές, αφού με έξυπνο τρόπο το σκάνε συνεχώς από τις κουζίνες των σπιτιών που δημιουργούν απολαυστικά Κερκυραϊκά πιάτα.
Γραφικά σπιτάκια, λουλουδιασμένοι κήποι, περιποιημένες αυλές και χαμογελαστοί άνθρωποι θα βρεθούν στον δρόμο σου και θα σου προσφέρουν την ίδια τους την καρδιά, κάνοντάς σε να αφήσεις και εσύ φεύγοντας ένα κομμάτι από την δική σου, και να υποσχεθείς πως κάποια στιγμή θα επιστρέψεις ξανά εκεί για να αισθανθείς για λίγο και πάλι ελεύθερος.
Το μικρότερο κατοικημένο νησί του Ιονίου
Ο Καστός, είναι ένα από τα μικρότερα νησιά του Ιονίου πελάγους. Βρίσκεται σε απόσταση 6 μιλίων από τον Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας, όπου είναι το πλησιέστερο λιμάνι προσέγγισης στην Στερεά Ελλάδα, και ενός μιλίου από τον γειτονικό Κάλαμο.
Ο Καστός είναι η μικρότερη κατοικήσιμη νησίδα των Επτανήσων και προσαρτήθηκε στην Ελλάδα το 1864. Παλαιότερα αποτελούσε μέρος της επαρχίας Ιθάκης του νομού Λευκάδας με πληθυσμό το 1950, τους 285 κατοίκους στο οποίο υφίστατο δημοτικό σχολείο. Σήμερα ανήκει διοικητικά στο νομό Λευκάδας και σύμφωνα με την απογραφή του 2011 έχει 78 κατοίκους.
Είναι ένα από τα πιο γραφικά νησάκια των Επτανήσων με έναν μοναδικό ομώνυμο οικισμό που βρίσκεται μάλιστα στο λιμάνι του χωριού με τα γραφικά σπιτάκια χτισμένα σύμφωνα με την νησιώτικη παραδοσιακή αρχιτεκτονική.
Ολυμπιακή Αεροπορία. Πτήση στον χρόνο με το Boeing 747-200 του Ωνάση και VIP αεροσυνοδό
Η ιστορία του αγαπημένου "Lost" Boing 747-200 αεροπλάνου του Αριστοτέλη Ωνάση.
Ήταν το αεροπλάνο του Αριστοτέλη Ωνάση.
Το αεροπλάνο, με νηολόγιο SX-OAB, SERIAL NBR 20825 και LINE NBR 223, δηλ. το διακοσιοστό εικοστό τρίτο αεροπλάνο της BOEING, παραδόθηκε στην Ολυμπιακή στις 7 Δεκεμβρίου 1973 και έκανε την πρώτη του πτήση με την Ο.Α., στις 08/12/1973 (Αθήνα – Νέα Υόρκη).
Εκτελούσε υπερατλαντικές πτήσεις, προς ΗΠΑ, Καναδά και Αφρική μέχρι το 1999. Σήμερα βρίσκεται στην ιδιοκτησία του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛΚΕΟΑ), ναυαρχίδα στην προσπάθεια του Πολιτιστικού Κέντρου για την αναγνώριση και επίσημη λειτουργία Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας στον ιστορικό χώρο του παλιού αεροδρομίου.
Το εσωτερικό του αεροπλάνου, μαρτυρά ακόμα και σήμερα την αρχοντιά και την πολυτέλεια που ένα 747 πρόσφερε σε όλους του τους επιβάτες. Το να πετάς με ένα τέτοιο αεροπλάνο, ήταν από μόνο του μια εμπειρία μοναδική, αντίστοιχη με την εμπειρία που σήμερα προσφέρει ένα Α380.
Ένα από τα στοιχεία που έκαναν το Olympic Eagle να ξεχωρίζει, είναι τα έντονα αρχαιοελληνικά στοιχεία στο εσωτερικό του, ακριβώς όπως το επιθυμούσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Η καμπίνα επιβατών του αεροπλάνου ήταν χωρισμένη σε τέσσερις ζώνες, καθεμιά από τις οποίες είχε όνομα από την Ακρόπολη των Αθηνών (π.χ. Ερέχθειο, Προπύλαια), ενώ στα σκιάδια κάθε παραθύρου της καμπίνας, είχε τυπωθεί η εικόνα ενός έργου τέχνης από την αρχαία Ελλάδα. Με κλεισμένα τα σκιάδια, το αεροπλάνο μετατρεπόταν σε ένα ιδιότυπο, ιπτάμενο μουσείο διαχρονικής ελληνικής τέχνης και ομορφιάς.
Μετέφερε την ελληνική αποστολή των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ατλάντα το 1996 καθώς και σημαντικές πολιτικές προσωπικότητες από το 1973 έως το 1999.
Αποτέλεσε αεροναυπηγικό θαύμα στις εμπορικές αερομεταφορές.
Μετέφερε 500 άτομα (επιβάτες και πλήρωμα) και είχε χωρητικότητά καυσίμων 150 τόνους. Συνέδεε την Αθήνα με το πιο απόμακρο σημείο του πλανήτη εντός 22 ωρών.
Στις 9 Αυγούστου 1978, το θηριώδες τζάμπο της Ολυμπιακής με 374 επιβάτες, παραλίγο να πέσει στο κέντρο της Αθήνας, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση του. Η αεροπορική τραγωδία αποφεύχθη χάρη στον έμπειρο πιλότο, Σήφη Μιγάδη, ο οποίος κατάφερε να κρατήσει στον αέρα το αεροσκάφος. Το επίτευγμα του διδάσκεται στα σεμινάρια της Boeing, καθώς νίκησε τους νόμους της φυσικής, πετώντας σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος και με ελάχιστη ταχύτητα. Το γεγονός ότι δεν συνετρίβη θεωρείται «θαύμα» ενώ σε όλες τις προσομοιώσεις που έχουν γίνει το αεροπλάνο πάντα πέφτει. Η κατασκευαστική εταιρεία έχει χαρακτηρίσει εκείνο το αεροσκάφος «lost» και το θεωρεί πεσμένο, παρόλο που ο πιλότος της Ολυμπιακής, Σήφης Μιγάδης, κατάφερε να το προσγειώσει.
Δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε ειδική αναφορά στην VIP αεροσυνοδό Κυρία Βάσω Παπάκου που συμμετέχει στο βίντεο μας.
Διετέλεσε επικεφαλής πληρώματος του πρώην Πρωθυπουργού και Προέδρου της ελληνικής δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Την στολή που φοράει την σχεδίασε ο Pierre Cardin και χαρακτηρίστηκε ως η πιο πετυχημένη στολή αεροσυνοδού στον κόσμο.
Το αεροπλάνο, με νηολόγιο SX-OAB, SERIAL NBR 20825 και LINE NBR 223, δηλ. το διακοσιοστό εικοστό τρίτο αεροπλάνο της BOEING, παραδόθηκε στην Ολυμπιακή στις 7 Δεκεμβρίου 1973 και έκανε την πρώτη του πτήση με την Ο.Α., στις 08/12/1973 (Αθήνα – Νέα Υόρκη).
Εκτελούσε υπερατλαντικές πτήσεις, προς ΗΠΑ, Καναδά και Αφρική μέχρι το 1999. Σήμερα βρίσκεται στην ιδιοκτησία του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛΚΕΟΑ), ναυαρχίδα στην προσπάθεια του Πολιτιστικού Κέντρου για την αναγνώριση και επίσημη λειτουργία Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας στον ιστορικό χώρο του παλιού αεροδρομίου.
Το εσωτερικό του αεροπλάνου, μαρτυρά ακόμα και σήμερα την αρχοντιά και την πολυτέλεια που ένα 747 πρόσφερε σε όλους του τους επιβάτες. Το να πετάς με ένα τέτοιο αεροπλάνο, ήταν από μόνο του μια εμπειρία μοναδική, αντίστοιχη με την εμπειρία που σήμερα προσφέρει ένα Α380.
Ένα από τα στοιχεία που έκαναν το Olympic Eagle να ξεχωρίζει, είναι τα έντονα αρχαιοελληνικά στοιχεία στο εσωτερικό του, ακριβώς όπως το επιθυμούσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Η καμπίνα επιβατών του αεροπλάνου ήταν χωρισμένη σε τέσσερις ζώνες, καθεμιά από τις οποίες είχε όνομα από την Ακρόπολη των Αθηνών (π.χ. Ερέχθειο, Προπύλαια), ενώ στα σκιάδια κάθε παραθύρου της καμπίνας, είχε τυπωθεί η εικόνα ενός έργου τέχνης από την αρχαία Ελλάδα. Με κλεισμένα τα σκιάδια, το αεροπλάνο μετατρεπόταν σε ένα ιδιότυπο, ιπτάμενο μουσείο διαχρονικής ελληνικής τέχνης και ομορφιάς.
Μετέφερε την ελληνική αποστολή των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ατλάντα το 1996 καθώς και σημαντικές πολιτικές προσωπικότητες από το 1973 έως το 1999.
Αποτέλεσε αεροναυπηγικό θαύμα στις εμπορικές αερομεταφορές.
Μετέφερε 500 άτομα (επιβάτες και πλήρωμα) και είχε χωρητικότητά καυσίμων 150 τόνους. Συνέδεε την Αθήνα με το πιο απόμακρο σημείο του πλανήτη εντός 22 ωρών.
Στις 9 Αυγούστου 1978, το θηριώδες τζάμπο της Ολυμπιακής με 374 επιβάτες, παραλίγο να πέσει στο κέντρο της Αθήνας, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση του. Η αεροπορική τραγωδία αποφεύχθη χάρη στον έμπειρο πιλότο, Σήφη Μιγάδη, ο οποίος κατάφερε να κρατήσει στον αέρα το αεροσκάφος. Το επίτευγμα του διδάσκεται στα σεμινάρια της Boeing, καθώς νίκησε τους νόμους της φυσικής, πετώντας σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος και με ελάχιστη ταχύτητα. Το γεγονός ότι δεν συνετρίβη θεωρείται «θαύμα» ενώ σε όλες τις προσομοιώσεις που έχουν γίνει το αεροπλάνο πάντα πέφτει. Η κατασκευαστική εταιρεία έχει χαρακτηρίσει εκείνο το αεροσκάφος «lost» και το θεωρεί πεσμένο, παρόλο που ο πιλότος της Ολυμπιακής, Σήφης Μιγάδης, κατάφερε να το προσγειώσει.
Δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε ειδική αναφορά στην VIP αεροσυνοδό Κυρία Βάσω Παπάκου που συμμετέχει στο βίντεο μας.
Διετέλεσε επικεφαλής πληρώματος του πρώην Πρωθυπουργού και Προέδρου της ελληνικής δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Την στολή που φοράει την σχεδίασε ο Pierre Cardin και χαρακτηρίστηκε ως η πιο πετυχημένη στολή αεροσυνοδού στον κόσμο.
Κάποτε στο Ναύπλιο
Το νησάκι στον κόλπο του Αγίου Όρους που μοιάζει με επίγειο παράδεισο
Από τα λιγότερο γνωστά και δημοφιλή σημεία της Χαλκιδικής, λοιπόν, το μικρό νησί στον κόλπο του Αγίου Όρους, που έχει πρωταγωνιστήσει σε αρκετά εγκωμιαστικά δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου. Ο λόγος για το νησάκι της Αμμουλιανής, τον επίγειο παράδεισο, για πολλούς, της Χαλκιδικής. - στο: newsbeast.gr
Βίλα Κοτοπούλη: Ενα ελβετικό σαλέ στην καρδιά του Ζωγράφου -Από τα πρώτα εξοχικά των Αθηναίων
Η βίλα Κοτοπούλη αποτελεί σημείο αναφοράς της περιοχής του Ζωγράφου, καθώς εδώ και πάνω από έναν αιώνα στέκεται επιβλητικά στη συμβολή των οδών Αλ. Παναγούλη (τέως Βασιλέως Γεωργίου) και Υπολοχαγού Θ. Καββαθά. - στο: iefimerida.gr
Το σκυλάκι της Φωκίωνος Νέγρη
Για όσους έχουν μεγαλώσει στην Κυψέλη, αποτελεί ένα σταθερό ορόσημο της Φωκίωνος Νέγρη. Για όσους είμαστε φιλόζωοι, αντιπροσωπεύει ένα από τα χιλιάδες παραδείγματα φιλοζωικής τέχνης, που συναντάμε αδιάκοπα από την προϊστορική εποχή ακόμα, αρχικά στην ζωγραφική και στην συνέχεια στην γλυπτική την λογοτεχνία και σε όλα τα είδη της τέχνης. - στο: nikosonline.gr
Μιχαήλ Άγγελος: Η Δευτέρα Παρουσία του μεγάλου καλλιτέχνη
Ο Μιχαήλ Άγγελος, ήταν σπουδαίος καλλιτέχνης που έζησε στην Ιταλία την περίοδο της Αναγέννησης. Είναι γνωστός για πολλά έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και αρχιτεκτονικής, με κυριότερο την εικονογράφηση της οροφής της Καπέλα Σιστίνα. Εξίσου μεγάλη σημασία, ωστόσο, είχε και η απεικόνιση της Δευτέρας Παρουσίας στον τοίχο πίσω από το ιερό του ίδιου ναού. - στο: maxmag.gr
Torlonia Marbles: Η αμύθητης αξίας ιδιωτική συλλογή αρχαιοτήτων στο φως μετά από δεκαετίες
Μέρος της σημαντικότερης ιδιωτικής συλλογής αρχαιοτήτων στον κόσμο, την οποία αποτελούν 620 αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά έργα -αγάλματα, προτομές Ρωμαίων αυτοκρατόρων και των συζύγων τους, ανάγλυφα και σαρκοφάγοι- παρουσιάζεται στην ιταλική πρωτεύουσα, για πρώτη φορά μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. - στο: huffingtonpost.gr
Τα τηλέφωνα με την μανιβέλα και οι «ευέξαπτες» τηλεφωνήτριες
Διακόσιοι ήταν οι πρώτοι συνδρομητές τηλεφώνου στην ελληνική πρωτεύουσα και η εξυπηρέτησή τους ήταν ατελέστατη. Όποιος ήθελε να τηλεφωνήσει έπρεπε να επικοινωνήσει πρώτα με το κέντρο και να ζητήσει τη σύνδεσή του, η οποία εξαρτιόταν κυρίως από τα… νεύρα της τηλεφωνήτριας. Χίλια δύο εμπόδια καθιστούσαν προβληματική τη σύνδεσή τους. Σημειώνονταν διαρκώς επεισόδια, οι εναέριες γραμμές ήταν ατελέστατες και τα τηλέφωνα ελαττωματικά. - στο: taathinaika.gr
«Προσβολή δημοσίας αιδούς»: Το φόρεμα της «Ελληνίδας Μπελούτσι» που προκάλεσε παρέμβαση εισαγγελέα
Από το φεστιβάλ κινηματογράφου, στα… κρατητήρια.
Πίσω στην δεκαετία του 1960 γεννήθηκε και στη χώρα μας ένας θεσμός που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «τα ελληνικά Όσκαρ».
Ο λόγος, φυσικά, για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο στην πρώτη πενταετία της ζωής του ονομαζόταν Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου, με την εκδήλωσε να πραγματοποιείται στην συμπρωτεύουσα και να απασχολεί τον καλλιτεχνικό κόσμο, αλλά και τα κοσμικά ρεπορτάζ του Τύπου.
Ο λόγος για την γνωστή μας Ελένη Ανουσάκη, την… Ελληνίδα Μπελούτσι για πολλούς, η οποία αργότερα διετέλεσε δημοτική σύμβουλος Αθηναίας, επί δημαρχίας Δημήτρη Μπέη αλλά και βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ, την περίοδο 1989-1990 και 1993-2004. - στο: menshouse.gr
Πίσω στην δεκαετία του 1960 γεννήθηκε και στη χώρα μας ένας θεσμός που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «τα ελληνικά Όσκαρ».
Ο λόγος, φυσικά, για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο στην πρώτη πενταετία της ζωής του ονομαζόταν Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου, με την εκδήλωσε να πραγματοποιείται στην συμπρωτεύουσα και να απασχολεί τον καλλιτεχνικό κόσμο, αλλά και τα κοσμικά ρεπορτάζ του Τύπου.
Ο λόγος για την γνωστή μας Ελένη Ανουσάκη, την… Ελληνίδα Μπελούτσι για πολλούς, η οποία αργότερα διετέλεσε δημοτική σύμβουλος Αθηναίας, επί δημαρχίας Δημήτρη Μπέη αλλά και βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ, την περίοδο 1989-1990 και 1993-2004. - στο: menshouse.gr
Βασίλης Τσιρώνης. Ο γιατρός της εξορίας του Άη-Στράτη, που έκανε αεροπειρατεία, κήρυξε το σπίτι του «ανεξάρτητο κράτος» και πέθανε κατά την αστυνομική επιχείρηση
Υπηρέτησε ως γιατρός των εξόριστων στον Άη-Στράτη, δημοσίευσε ευαίσθητα υπουργικά έγγραφα που καταδείκνυαν τις άθλιες συνθήκες κράτησης των κρατουμένων, πολέμησε το δικτατορικό καθεστώς με κάθε τρόπο και φυλακίστηκε σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ο λόγος για τον γιατρό Βασίλη Τσιρώνη. Στην πολυτάραχη ζωή του μέτρησε την ίδρυση ενός πολιτικού κόμματος, μία αεροπειρατεία και τη μετατροπή της οικίας του σε «ανεξάρτητο κράτος». Το 1978 άφησε την τελευταία του πνοή στο διαμέρισμά του σε ηλικία 49 ετών. Αυτοκτονία ή δολοφονία; Μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει απαντήσει με βεβαιότητα. - στο: mixanitouxronou.gr
Μέχρι την επόμενη εβδομάδα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου