Γνωστός ως ο "πατέρας του τηλεχειρισμού", ο John Hays Hammond Jr. έχτισε το παλάτι των ονείρων του με παραδοσιακά μεσαιωνικά χαρακτηριστικά, όπως μια κινητή γέφυρα, ένα καμπαναριό και ένα μπουντρούμι.
Ο Τζον Χάμοντ ήταν ένας παραγωγικός εφευρέτης. Με περισσότερες από 400 πατέντες στο όνομά του, συγκέντρωσε αρκετό πλούτο, τον οποίο χρησιμοποίησε για να χτίσει ένα φανταστικό σπίτι: το Κάστρο Χάμοντ.
Το εντυπωσιακό αρχοντικό που δεσπόζει πάνω από την ακτή στο Cape Ann της Μασαχουσέτης είναι ένας συνδυασμός μεσαιωνικού κάστρου, γαλλικού πύργου και γοτθικού καθεδρικού ναού. Αν και φαίνεται σαν να κατασκευάστηκε τον Μεσαίωνα, στην πραγματικότητα, ολοκληρώθηκε το 1929.
Το εντυπωσιακό αρχοντικό που δεσπόζει πάνω από την ακτή στο Cape Ann της Μασαχουσέτης είναι ένας συνδυασμός μεσαιωνικού κάστρου, γαλλικού πύργου και γοτθικού καθεδρικού ναού. Αν και φαίνεται σαν να κατασκευάστηκε τον Μεσαίωνα, στην πραγματικότητα, ολοκληρώθηκε το 1929.
Η έπαυλη αντανακλά τα μοναδικά αρχιτεκτονικά ενδιαφέροντα και την αίσθηση του χιούμορ του Χάμοντ. Διαθέτει αυλή με το δικό της τηλεχειριζόμενο σύστημα καιρού, το μεγαλύτερο μουσικό όργανο που έχει εγκατασταθεί ποτέ σε ιδιωτικό σπίτι και μια βιβλιοθήκη που δεν μπορεί να κρατήσει μυστικά.
Το κάστρο Χάμοντ φιλοξένησε μια σειρά από διασημότητες, συμπεριλαμβανομένου του Γουόλτ Ντίσνεϊ, ο οποίος πρόβαλε την ταινία Fantasia στο Great Hall της έπαυλης το 1939.
Ο άνθρωπος πίσω από το κάστρο
Ο Χάμοντ γεννήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνια το 1888 και πέρασε τα πρώτα του χρόνια με την οικογένειά του στη Νότια Αφρική και την Αγγλία, όπου ο πατέρας του ήταν μηχανικός ορυχείων. Ωστόσο, στην αλλαγή του αιώνα, επέστρεψαν στις ΗΠΑ.
Στα 12 του, επισκέφτηκε το εργαστήριο του Έντισον στο Νιου Τζέρσεϊ και προκάλεσε ντόρο. Ο εκκολαπτόμενος εφευρέτης έκανε τόσες πολλές ερωτήσεις που είχε μια προσωπική περιήγηση και έλαβε πολλές συμβουλές από τον ίδιο τον Έντισον. Ο Έντισον έγινε ο μέντοράς του, τον οποίο θεωρούσε ιδιοφυΐα, και παρέμειναν φίλοι μέχρι τον θάνατο του Έντισον το 1931.
Εκτός από τον Έντισον, ο Χάμοντ συναναστράφηκε και με τον διάσημο ηλεκτρολόγο μηχανικό Νίκολα Τέσλα, και μάλιστα σκέφτηκαν να ανοίξουν τη δική τους εταιρία, κάτι που ταρακούνησε τον Έντισον. Σαν να μην ήταν αρκετοί αυτοί, κάποια στιγμή, ο εφευρέτης του τηλεφώνου, ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ, πήρε υπό την προστασία του τον νεαρό Χάμοντ.
Στα 12 του, επισκέφτηκε το εργαστήριο του Έντισον στο Νιου Τζέρσεϊ και προκάλεσε ντόρο. Ο εκκολαπτόμενος εφευρέτης έκανε τόσες πολλές ερωτήσεις που είχε μια προσωπική περιήγηση και έλαβε πολλές συμβουλές από τον ίδιο τον Έντισον. Ο Έντισον έγινε ο μέντοράς του, τον οποίο θεωρούσε ιδιοφυΐα, και παρέμειναν φίλοι μέχρι τον θάνατο του Έντισον το 1931.
Εκτός από τον Έντισον, ο Χάμοντ συναναστράφηκε και με τον διάσημο ηλεκτρολόγο μηχανικό Νίκολα Τέσλα, και μάλιστα σκέφτηκαν να ανοίξουν τη δική τους εταιρία, κάτι που ταρακούνησε τον Έντισον. Σαν να μην ήταν αρκετοί αυτοί, κάποια στιγμή, ο εφευρέτης του τηλεφώνου, ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ, πήρε υπό την προστασία του τον νεαρό Χάμοντ.
Όταν αποφοίτησε από το Γέιλ το 1910, έπιασε δουλειά στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας των ΗΠΑ, όπου ήλπιζε να καταλάβει ποια διπλώματα απέδιδαν χρήματα, καθώς είχε μάθει από τον Έντισον ότι μια εφεύρεση θα μπορούσε να είναι ένα εγχείρημα που αποδίδει. Και τελικά, στα 19 του ήταν ήδη εκατομμυριούχος.
Ο Χάμοντ σε μια φωτογραφία που με μια από τις εφευρέσεις του
Ο Χάμοντ πιστώνεται με περίπου 800 ξένες και εγχώριες πατέντες για περισσότερες από 400 εφευρέσεις -κυρίως στον τομέα του τηλεχειρισμού, των ναυτικών όπλων και του ασυρμάτου- ενώ έχει και μερικές τροποποιημένες πατέντες για πιάνα και όργανα. Θεωρείται ο "πατέρας του τηλεχειρισμού" και οι εφευρέσεις του είναι αυτή τη στιγμή η βάση για όλες τις σύγχρονες συσκευές τηλεχειρισμού.
Έγινε ο δεύτερος πιο επιτυχημένος εφευρέτης στις ΗΠΑ, μετά τον Έντισον.
Χτίζοντας ένα σύγχρονο μεσαιωνικό φρούριο
"Σε λίγα χρόνια, αφού θα έχω φύγει, όλες μου οι επιστημονικές δημιουργίες θα είναι παλιομοδίτικες και ξεχασμέναες"», έγραψε ο Χάμοντ το 1924. "Θέλω να φτιάξω κάτι από σκληρή πέτρα και να χαράξω επάνω του για τους μεταγενέστερους ένα όνομα του οποίου θα είμαι υπερήφανος".
Έχοντας ζήσει στην Αγγλία ως παιδί, αγαπούσε τα κάστρα και την ιστορία. Στο κάστρο συνδύασε κειμήλια και υλικά που βρήκε σε μεσαιωνικά ευρωπαϊκά χωριά. Κυριολεκτικά, μάζευε προσόψεις κτιρίων και πάνελ από σωρούς ερειπίων του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, τα έβαζε σε πλοία και τα μετέφερε.
Το Κάστρο Χάμοντ ονομάζεται Abbadia Mare, ή το "αβαείο δίπλα στη θάλασσα", για την ομοιότητά του με εκκλησία. Τοποθέτησε ιπτάμενα αντερείσματα και ένα καμπαναριό, όπως και μια κινητή γέφυρα που εξακολουθεί να λειτουργεί ως η κύρια είσοδος.
Στο εσωτερικό, ο κύριος χώρος του καθιστικού έμοιαζε με γαλλικό καθεδρικό ναό του 13ου αιώνα και ήταν γεμάτος με περίεργα αντικείμενα από τους ρωμαϊκούς και αναγεννησιακούς χρόνους, συμπεριλαμβανομένου του κρανίου ενός από τους συναδέλφους του Χριστόφορου Κολόμβου.
Το
Κάστρο Χάμοντ εντυπωσίασε τόσο τον διάσημο συλλέκτη έργων τέχνης Τζον
Ντ. Ροκφέλερ που αποτελεί το πρότυπο για το Μουσείου Cloisters στη Νέα
Υόρκη.
Η σύζυγος του Χάμοντ, η Αϊρίν Φέντον Ρέινολντς, δεν ήταν τόσο ενθουσιασμένη με τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική του σπιτιού τους όσο ο σύζυγός της. Αν και προσπάθησε να διακοσμήσει τα υπνοδωμάτια των επισκεπτών με πιο ανάλαφρο τρόπο, ο ίδιος κατάφερε να βάλει κάποιο απροσδόκητου στοιχείο. Επέκτεινε την ταπετσαρία που είχε βάλει η σύζυγός του για να καλύψει τις πόρτες του δωματίου, αφαίρεσε τα πόμολα της πόρτας και τοποθέτησε κουμπιά που τις άνοιγαν -κρύβοντάς τες μέσα στο σχέδιο της ταπετσαρίας. Δεν ήταν λίγοι οι μεθυσμένοι καλεσμένοι που μέσα στη νύχτα φώναζαν βοήθεια για να βρουν το δρόμο τους το επόμενο πρωί.
Μια τηλεχειριζόμενη αυλή και το μουσικό όργανο με ρεκόρ
Σήμερα, πολλοί επισκέπτες θεωρούν ότι η αυλή και η πισίνα είναι τα κύρια αξιοθέατα του Κάστρου.
Όμως, ο "πατέρας του τηλεχειρισμού" έβαλε ένα σύστημα ελέγχου καιρού στην αυλή που του επέτρεπε να ρυθμίζει τον καιρό μέσα στους χώρους του κάστρου, από καταρρακτώδεις βροχές μέχρι ηλιοβασιλέματα και τεχνητό φως του φεγγαριού στη μέση της ημέρας.
Όμως, ο "πατέρας του τηλεχειρισμού" έβαλε ένα σύστημα ελέγχου καιρού στην αυλή που του επέτρεπε να ρυθμίζει τον καιρό μέσα στους χώρους του κάστρου, από καταρρακτώδεις βροχές μέχρι ηλιοβασιλέματα και τεχνητό φως του φεγγαριού στη μέση της ημέρας.
Ήταν γνωστό ότι έπεφτε στην πισίνα σαν μπάλα από τον δεύτερο όροφο του κάστρου, εκεί που είχε βάλει και ένα γυμνό άγαλμα -με ένα κατάλληλα τοποθετημένο φύλλο συκής κατόπιν αιτήματος της συζύγου του- του ιδίου που κοιτούσε στην πισίνα.
Στο
εσωτερικό του κάστρου, στη Μεγάλη Αίθουσα, βρίσκεται το μεγαλύτερο
μουσικό εκκλησιαστικό όργανο στον κόσμο που έχει τοποθετηθεί στο σπίτι.
Έχει πάνω από 8.000 σωλήνες με ύψος οκτώ ορόφων. Δυστυχώς, λόγω της
δύσκολης συντήρησης, δε λειτουργεί πλέον.
Η
βιβλιοθήκη του Χάμοντ διαθέτει ένα μυστικό -ότι δεν μπορεί να κρατήσει
μυστικά! Το θολωτό επάνω μέρος λειτουργεί ως ακουστικό μεγάφωνο. Αν
κάποιος στέκεται στη μέση του δωματίου κάτω από αυτό, μπορεί να ακούσει
οποιαδήποτε συνομιλία στη βιβλιοθήκη σαν να μεταδίδεται από ηχείο. Ακόμα
κι αν η συζήτηση γίνεται ψιθυριστά.
Τέλος, το κάστρο διαθέτει ένα αληθινό μεσαιωνικό μπουντρούμι, όπου λέγεται ότι κλείδωναν τους καλεσμένους -αστειευόμενοι- αν έριχναν κρασί στο τραπέζι του δείπνου.
Ο Χάμοντ πίστευε ότι, όταν αυτός θα έφευγε, η φήμη του θα ήταν φευγαλέα καθώς η τεχνολογία προχωρούσε. Έτσι, έχτισε το Κάστρο ως πιο διαρκές μέρος της κληρονομιάς του, και ίσως επίσης από την αγνή διάθεσή του για ζωή.
από: ati
από: ati
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου