Αρεόπολη. Η "πέτρινη καρδιά" της Μάνης
Αυτή τη φορά προορισμός μας είναι η Μάνη και πιο συγκεκριμένα η καρδιά της Μάνης.
Η πρωτεύουσα της η μαγευτική Αρεόπολη.
Πολύ κοντά στην Αρεόπολη βρίσκονται το πανέμορφο Λιμένι, το Οίτυλο, ο εκπληκτικός Γερολιμένας καθώς και ένα από τα ομορφότερα σπήλαια του κόσμου το περίφημο Σπήλαιο Διρού.
Όλα αυτά θα τα δείτε μέσα από το κανάλι μας στα επόμενα βίντεο μας.
Στην Αρεόπολη πολύ απλά θα ταξιδέψετε στον χρόνο και οι εικόνες που θα συναντήσετε θα μείνουν για πάντα βαθιά χαραγμένες μέσα σας.
Ένα πέτρινο στολίδι στο οποίο χτυπά η ιδιαίτερη και ξεχωριστή Μανιάτικη καρδιά.
Εκπληκτικά σοκάκια, μαγευτικές αυλές, ξεχωριστή αρχιτεκτονική και παρθένες παραλίες συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό που ο επισκέπτης δεν θέλει να αποχωριστεί.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά για τους λάτρεις των γεύσεων η μανιατικη κουζίνα θα σας αποζημιώσει και με το παραπάνω με τα αγνά και ξεχωριστά υλικά της περιοχής και το μοναδικό τοπικό υπέροχο ελαιόλαδο που είναι και το σήμα κατατεθέν της.
Camera Obscura: Πάνω σε αυτό το πυροβόλο στην Αίγινα, έβλεπες στην κυριολεξία τον κόσμο ανάποδα
Camera Obscura, όπως... Σκοτεινό Δωμάτιο στα Λατινικά.
Ποιο μυστήριο κρύβεται πίσω απ' αυτή την ιστορία;
Πετάμε στην Αίγινα στην ευρύτερη περιοχή του Νοτίου Ναυτικού Οχυρού Αίγινας, που βρίσκεται κοντά στον οικισμό Πέρδικας του ομώνυμου νησιού, όπου είχαν κατασκευαστεί λίγο πριν τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ναυτικές οχυρώσεις και είχαν τοποθετηθεί τεράστια ναυτικά πυροβόλα. Πάνω στη βάση ενός τεράστιου πυροβόλου, το 2003 δύο αυστριακοί, ο Franz Berzl και Gustav Deutsch, κατασκεύασαν την πρώτη Camera Obscura που εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα και την πρώτη στον κόσμο που αποτύπωσε εικόνα 360 μοιρών.
Τι είναι όμως η Camera Obscura, ή Σκοτεινό Δωμάτιο στα ελληνικά;
Ο τρόπος λειτουργίας της Camera Obscura σχετικά απλός. Πρόκειται για ένα απολύτως σκοτεινό δωμάτιο στο οποίο υπάρχει μια μικρή τρύπα σε ένα τοίχο του. Τι βλέπετε μια φωτεινή μέρα στον απέναντι τοίχο από την τρύπα; Θα δείτε πολύχρωμο και σε κίνηση τον κόσμο έξω από το παράθυρο -ανάποδα! Μαγεία!
Αυτή η μαγεία εξηγείται από έναν απλό νόμο της φυσικής. Το φως ταξιδεύει σε ευθεία γραμμή και όταν οι ακτίνες που αντανακλώνται από ένα φωτεινό αντικείμενο εκτός δωματίου περάσουν μέσα από μια μικρή τρύπα ενός σχετικά λεπτού τοίχου δεν διασπείρονται, αλλά δημιουργούν μια ανάποδη εικόνα στον τοίχο που βρίσκεται παράλληλα και απέναντι από την τρύπα.
Αυτός ο νόμος της οπτικής ήταν γνωστός στην αρχαιότητα. Η παλαιότερη αναφορά Camera Obscura ήταν από τον Κινέζο φιλόσοφο Μο-Tι (5ος αιώνας π.Χ.). Ήταν ο πρώτος που περιέγραψε τη δημιουργία μιας ανεστραμμένης εικόνας που σχηματίζεται από τις ακτίνες του φωτός που διέρχονται από μια οπή σε ένα σκοτεινό δωμάτιο. Ονόμασε αυτό το σκοτεινό δωμάτιο «τόπο συλλογής» ή «κλειδωμένο δωμάτιο του θησαυρού».
Ο Αριστοτέλης (384-322 π.Χ.) κατανόησε την οπτική αρχή της camera obscura. Παρατήρησε μια εικόνα κατά την διάρκεια της έκλειψης της σελήνης που προβλήθηκε στο έδαφος μέσω των τρυπών από ένα κόσκινο, και από τα χάσματα μεταξύ των φύλλων ενός πλατανιού. Το δέκατο αιώνα ο Άραβας λόγιος Alhazen από τη Βασόρα έφτιαξε μια φορητή σκοτεινή σκηνή για την παρατήρηση του ήλιου και έγραψε μια πλήρη περιγραφή του φαινομένου.
Στο 1490 ο Leonardo Da Vinci περιέγραψε την Camera Obscura στα τετράδιά του. Το 1544 ο Ολλανδός επιστήμονας Reinerus Gemma-Frisius χρησιμοποίησε αυτή την τεχνική για την παρακολούθηση της έκλειψης του ήλιου.
Στην αυγή της σύγχρονης εποχής κατασκεύασαν ένα φορητό σκοτεινό κουτί μ’ ένα φακό (μια φορητή camera obscura) που χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο σχεδίασης. Τον 17ο και 18ο αιώνα πολλοί ζωγράφοι χρησιμοποιούσαν την camera obscura ως βοήθημα. Μεταξύ άλλων οι Γιοχάνες Βερμέερ, Καναλέττο, Guardi, και ο Paul Sandby.
Στις αρχές του 19ου αιώνα στη φορητή camera obscura, με ελάχιστη ή και καμία τροποποίηση, τοποθέτησαν ένα φύλλο με φωτοευαίσθητο υλικό και έτσι μετατράπηκε σε… φωτογραφική μηχανή! Για το λόγο αυτό λέμε τις φωτογραφικές μηχανές «κάμερες».
Στη διάρκεια του 19ου και του 20ου αιώνα, με βελτιωμένους φακούς που μπορούσαν να προβάλλουν μεγαλύτερες και ευκρινέστερες εικόνες, πολλά κτήρια camera obscura δημιουργήθηκαν σε ακτές και σε περιοχές μεγάλης φυσικής ομορφιάς ανά τον κόσμο.
Δυστυχώς, η Camera Obscura της Αίγινας... καταρρέει. Από το 2014 οι καλλιτέχνες - δημιουργοί δήλωσαν πλέον την αδυναμία τους να καλύπτουν την ετήσια συντήρηση αλλά και τις αναγκαίες εργασίες επισκευής και έκτοτε το κτίριο ρημάζει και καταστρέφεται...
Μεσαιωνικό χωριό Ολύμποι
Οι Ολύμποι, μεσαιωνικό χωριό στη Νότια Χίο, σε απόσταση 32,5 χλμ από την Χώρα, είναι ένα από τα ωραιότερα Μαστιχοχώρια και διατηρεί αναλλοίωτη τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική του. Το χωριό κατασκευάστηκε κατά τα πρότυπα των χωριών-κάστρων της Χίου, δημιούργημα της ανάγκης που επέβαλαν οι συχνές επιδρομές των πειρατών, η καλύτερη εκμετάλλευση της μαστίχας και ο έλεγχος των κατοίκων. Στη μέση του οικισμού υπάρχει ο κεντρικός αμυντικός πύργος ύψους 20μ, μία μικρή πλατεία και γύρω εξελίσσεται ο οικισμός ως συμπαγές συγκρότημα, που περιβάλλεται από τείχος, που σχημάατίζουν οι εξωτερικοί συνεχόμενοι τοίχοι των ακραίων σπιτιών και σε κάθε γωνιά του έχει έναν οχυρωματικό πυργίσκο. Η είσοδος γινόταν μόνο από την σιδερένια καστρόπορτα. Οι δρόμοι του οικισμού είναι στενοί και συνδέονται με την πλατεία του κεντρικού πύργου. Κατά διαστήματα σκεπάζονται από βότες, που υποστηρίζουν δωμάτια και από εγκάρσια τόξα για την αντιστήριξη των θόλων των σπιτιών. Αξίζει να επισκεφτείτε την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής με το ξυλόγλυπτο τέμπλο, αξιόλογο δείγμα της τέχνης του 18ου αιώνα, καθώς και την Τράπεζα των Ολύμπων, ένα διώροφο κτίριο με μακρόστενες αίθουσες που σώζεται από τον Μεσαίωνα σε καλή κατάσταση. Κοντά στο χωριό βρίσκεται το σπηλαιοβάραθρο των Ολύμπων με αξιόλογο φυσικό διάκοσμο από σταλακτίτες, καθώς και η παραλία "Αγία Δύναμη" μία από τις ωραιότερες παραλίες της Χίου με γαλαζοπράσινα νερά.
Σπάνια φωτογραφία ενός τηλεκοντρόλ της δεκαετίας του 1970...
Ματαιότης ματαιοτήτων τα πάντα ματαιότης...
Πομακοχώρια: Στον ανεξερεύνητο κόσμο της αυθεντικής Ελλάδας
Έως τα μέσα της δεκαετίας του 1990 μία πινακίδα με την ένδειξη «Επιτηρούμενη Ζώνη», χώριζε δυο κόσμους. Σήμερα ξεθωριασμένη -και χωρίς «ρόλο» πλέον-, «υποδέχεται» απλά τους επισκέπτες στο μοναδικό και ανεξερεύνητο κόσμο μιας αυθεντικής Ελλάδας, στην άκρη της Ελλάδας. Στην ορεινή Ξάνθη και στα λεγόμενα Πομακοχώρια, τα οποία κατοικούνται από μια συμπαγή μουσουλμανική ομάδα της Θράκης, με τη δική της ντοπιολαλιά -κυριαρχούν τα σλάβικα- κουλτούρα, ήθη και έθιμα. - στο: travel.gr
Φαράγγι του Ασωπού: Κυριακάτικη εκδρομή στο μονοπάτι των σιδηροδρομικών
Πίσω στο 1890: Εκατοντάδες Έλληνες και ξένοι εργάτες μεταφέρουν ράγες και πέτρινα αγκωνάρια με τα ζώα, ακροπατούν πάνω από το φαράγγι του Ασωπού, ανάμεσα στα όρη Οίτη και Καλλίδρομο, τρυπάνε τα βράχια με το χέρι, μόνο με σκαπάνες, προσπαθούν επί 18 χρόνια να δαμάσουν την άγρια φύση, να φτιάξουν τη σιδηροδρομική γραμμή που θα ενώσει τη Λαμία με τον Πειραιά και τη Λάρισα. Δημιουργούν με τα καθημερινά τους περάσματα ένα μονοπάτι πρόσβασης, μια πεζοπορική διαδρομή σήμερα, η οποία ονομάστηκε Μονοπάτι των Σιδηροδρομικών προς τιμήν τους και γοητεύει με την ιστορία της, τα τεχνικά έργα και την πλούσια φύση. Η περιοχή απέχει μόνο δύο ώρες από την Αθήνα – εξαιρετική περίπτωση για μονοήμερη εκδρομή με λίγη δράση. - στο: kathimerini.gr
Βραδέτο: Η πέτρινη σκάλα των 1.100 σκαλοπατιών στα Ζαγοροχώρια
Οι εικόνες που αντικρίζει κανείς μόλις βρεθεί στο Βραδέτο και την περίφημη πέτρινη Σκάλα του με τα 1.100 σκαλοπάτια, μόνο συγκλονιστικές μπορούν να χαρακτηριστούν. Και πώς να μην είναι έτσι, άλλωστε, καθώς πρόκειται για το χωριό με το μεγαλύτερο υψόμετρο σε όλο το Ζαγόρι. - στο: newsbeast.gr
Listenbourg: H ανύπαρκτη χώρα που ξεκίνησε από ένα... τρολάρισμα και έχει σαρώσει το Twitter
H χώρα που εφηύρε ένας χρήστης για να κάνει καζούρα στους αγεωγράφητους Αμερικανούς έγινε είδηση ακόμα και σε κανάλια εθνικής εμβέλειας στην Γαλλία και τις ΗΠΑ - στο: protothema.gr
Η “Μαρία Πενταγιώτισσα”. Η πρώτη ελληνική κινηματογραφική υπερπαραγωγή, που λοιδορήθηκε. Έπαιξαν 3000 στρατιώτες και 200 ερασιτέχνες
Το 1928 γυρίστηκε η ταινία «Μαρία Πενταγιώτισσα» σε σκηνοθεσία και σενάριο του Αχιλλέα Μαδρά. Ήταν η τρίτη κατά σειρά ελληνική ταινία μεγάλου μήκους, μετά τη “Γκόλφω” και την “Κερένια κούκλα”. Πρόκειται για την πρώτη υπερπαραγωγή του ελληνικού κινηματογράφου. - στο: mixanitouxronou.gr
Μέχρι την επόμενη εβδομάδα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου