Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Μέσα στο σπίτι του τρόμου του Εντ Γκέιν


Ορισμένα από τα αντικείμενα που βρέθηκαν στο σπίτι του Εντ Γκέιν ήταν ένα δοχείο απορριμμάτων και αρκετές καρέκλες καλυμμένες με ανθρώπινο δέρμα, μια ζώνη και ένας κορσές από θηλές και ανθρώπινα κρανία για κύπελλα.



Ο κατά συρροή δολοφόνος Εντ Γκέιν ίσως να μην έχει την ίδια αναγνώριση, για παράδειγμα, με τον Τεντ Μπάντι, αλλά αυτά που βρήκαν οι αρχές στο σπίτι του κατά τη σύλληψή του στη δεκαετία του 1950 στις ΗΠΑ ήταν τόσο σοκαριστικά, που οι αποτρόπαιες πράξεις του θα επηρέαζαν για πάντα την εγκληματική κουλτούρα για τις επόμενες δεκαετίες.

Για παράδειγμα, ο Γκέιν ήταν αφοσιωμένος στη νεκρή μητέρα του -ένα χαρακτηριστικό που επηρέασε έντονα το μυθιστόρημα Ψυχώ του Ρόμπερτ Μπλοχ το 1959 και την επακόλουθη κινηματογραφική προσαρμογή. Η τάση του δολοφόνου να αποκεφαλίζει, η νεκροφιλία, το να κόβει μέρη του σώματος, να κρατάει όργανα των θυμάτων σε βάζα και να δημιουργεί καρέκλες, μάσκες και αμπαζούρ με το δέρμα τους, αποτέλεσε βασικό συστατικό του φρικιαστικού τρόμου που παρουσιάστηκε στο The Texas Chainsaw Massacre και τη Σιωπή των Αμνών.

Ο Εντ Γκέιν ζούσε σε αυτές τις συνθήκες, αλλά διατηρούσε πολλά δωμάτια σε καλή κατάσταση, τα οποία είχε κλείσει μετά το θάνατο της μητέρας του το 1945. 20 Νοεμβρίου 1957

Όμως, πριν τα εγκλήματά του εμπνεύσουν παγκοσμίου φήμης μυθιστορήματα και κινηματογραφικές ταινίες, ο Γκέιν ήταν απλώς ένας ακόμη κάτοικος του Plainfield στο Ουισκόνσιν.

Και ξαφνικά, μια μέρα, οι αρχές έριξαν μια ματιά στο γεμάτο φρίκες σπίτι του. Εκεί, συνειδητοποίησαν πόσο διαταραγμένος πραγματικά ήταν. Όσα όμως βρεθήκαν μέσα στο σπίτι του γίνονται πιο ανησυχητικά αν κανείς μάθει όλη την ιστορία. Εξάλλου, οι περισσότεροι κατά συρροή δολοφόνοι αναπτύσσουν τα φρικιαστικά ενδιαφέροντά τους σε νεαρή ηλικία με φετίχ καταχρηστικής, σεξουαλικής ή μαζοχικής φύσης.

Σε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τον Εντ Γκέιν, ο οποίος πέρασε τα πρώτα του χρόνια σε ένα καταχρηστικό σπίτι, με μια υπερβολικά θρησκόληπτη μητέρα, είναι ίσως καλύτερα να ξεκινήσουμε από εκεί.

Ένας αστυνομικός εξετάζει την κουζίνα, όπου ανακαλύφθηκαν ανθρώπινα κρανία, διάφορα μέρη και το σώμα της Bernice Worden. 20 Νοεμβρίου 1957

Η δυσάρεστη παιδική του ηλικία

Το σπίτι του Γκέιν από μακριά, Plainfield, Ουισκόνσιν, 18 Νοεμβρίου 1957

Ο Edward Theodore Gein γεννήθηκε στις 27 Αυγούστου του 1906 στο La Crosse του Ουισκόνσιν. Οι γονείς του είχαν όλα τα στοιχεία κακής ποιότητας ενός ζευγαριού για ένα τόσο ευάλωτο αγόρι. Ο πατέρας του, George, ήταν αλκοολικός, κάτι που σήμαινε ότι το αγόρι περνούσε πολλές ώρες με τη μητέρα του, την Augusta. Η μητέρα του ήταν φανατικά θρησκόληπτη. Αν και ο Εντ μεγάλωσε παράλληλα με τον μεγαλύτερο αδελφό του, τον Henry, η αδερφική συντροφιά δε θα μπορούσε να επηρεάσει την υπερβολική μητριαρχία μιας μητέρας η οποία χλεύαζε τα παιδιά της. Η Augusta επιβαλλόταν στο σπίτι με σιδερένια πυγμή, θεμελιωμένη στη συντηρητική προοπτική που είχε για την ζωή. Τακτικά, κήρυττε τα δύο αγόρια για την αμαρτία, την σαρκική επιθυμία και τη λαγνεία, ενώ ο πατέρας τους αποκοιμόταν εξαιτίας του αλκοόλ.

Το 1915, η Augusta μετέφερε την οικογένεια στο Plainfield. Ο Εντ ήταν μόλις εννέα χρονών όταν μετακόμισαν στην έρημη, γεωργική γη και σπάνια έφευγε για οποιονδήποτε λόγο εκτός από το σχολείο. Αν και ο Εντ -πιθανόν- είχε ήδη γαλουχηθεί με όρους καταπιεστικής συμπεριφοράς και αφύσικης απόρριψης των κανονικών ορμών, τα θέματα της ψυχικής υγείας του έγιναν πραγματικότητα μόνο μετά το θάνατο και των δύο γονέων του. Το 1940, όταν ο Εντ ήταν 34 χρονών και ζούσε ακόμα στο σπίτι, ο πατέρας του πέθανε.

Περίεργοι κοιτάζονταν στην κουζίνα του Γκέιν. 22 Νοεμβρίου 1957

Μόνος με τη μητέρα

Αστυνομικός εξετάζει μερικά από τα αντικείμενα που βρέθηκαν στο σπίτι του Γκέιν. 19 Ιανουαρίου 1957

Ο Εντ και ο αδελφός του, όταν πέθανε πατέρας τους, έκαναν διάφορες περίεργες δουλειές για να βγάλουν τα προς το ζην και να στηρίξουν τη μητέρα τους ώστε να μην στρέψουν την οργή της εναντίον τους. Όμως, το 1944, ένα υποτιθέμενο ατύχημα μίκρυνε κι άλλο την οικογένεια. Ο Εντ και ο Henry έκαιγαν θάμνους στο οικογενειακό αγρόκτημα. Η φωτιά πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις και ο Henry πέθανε. Μόνο μετά την ανακάλυψη των εγκλημάτων του Εντ, άρχισαν οι αρχές, και ο κόσμος γενικότερα, να αναρωτιέται τι πραγματικά μπορεί να συνέβη εκείνη την ημέρα.

Ανεξαρτήτως του τι πραγματικά συνέβη, ο Εντ είχε πλέον τη μητέρα του για τον ίδιο. Το σπίτι των Γκέιν αποτελούνταν πλέον από μια μεγάλη σε ηλικία, πουριτανή μητέρα, που δημιουργούσε ενοχές στον ενήλικα γιο της για τους κινδύνους των σαρκικών επιθυμιών και από έναν ενήλικα του οποίου οι φόβοι, οι ανησυχίες και η αφοσίωση τον ανάγκασαν να παραμείνει και να υπομείνει αυτό το περιβάλλον. Αυτή η πτυχή του διαταραγμένου χαρακτήρα του Εντ διερευνήθηκε κυρίως στο Ψυχώ του Χίτσκοκ.

Ο Εντ δεν έφυγε ποτέ από το σπίτι ώστε να παραβρεθεί σε κάποια κοινωνική εκδήλωση, ούτε βγήκε κάποιο ραντεβού. Ήταν απόλυτα αφοσιωμένος στη μητέρα του και την πρόσεχε.

Όμως, μόλις μετά από ένα χρόνο, η Augusta πέθανε. Τότε είναι που ξεκίνησε η κληρονομιά του Εντ Γκέιν ως ένας από τους πιο ψυχολογικά ασταθής, επικίνδυνους και μακάβριους κατά συρροή δολοφόνους του 20ού αιώνα.

Ένα από τα λίγα καθαρά δωμάτια στο σπίτι. Η μητέρα του έμενε συχνά σ' αυτό το δωμάτιο, οπότε ο Γκέιν κράτησε πεντακάθαρο μετά το θάνατό της. 20 Νοεμβρίου 1957

Ξεκινούν οι φόνοι

Η χαοτική κουζίνα όπου βρέθηκαν ανθρώπινα μέρη των θυμάτων του Γκέιν. 20 Νοεμβρίου 1957

Ζώντας μόνος του σε ένα μεγάλο σπίτι, ο Γκέιν άρχισε να εκτροχιάζεται. Διατήρησε το δωμάτιο της μητέρας του πεντακάθαρο και ανέγγιχτο, πιθανώς σε μια προσπάθεια να καταστείλει το γεγονός ότι πέθανε. Από την άλλη όμως, το υπόλοιπο σπίτι ήταν εντελώς παραμελημένο. Παντού συσσωρεύονταν σκουπίδια. Σωροί οικιακών αντικειμένων, επίπλων και αντικειμένων μάζευαν σκόνη. Από μικροί σωροί έγιναν τεράστια αναχώματα. Την ίδια στιγμή, ο Γκέιν απέκτησε μια περιέργεια για την ανατομία, την οποία αρχικά ικανοποιούσε με πολλά βιβλία.

Συμπτωματικά, αυτό το στάδιο της ψυχολογικής εξέλιξης του Γκέιν, της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντός του συνέβη ταυτόχρονα με το γεγονός ότι άρχισαν να εξαφανίζονται αρκετοί κάτοικοι του Plainfield. Πολλοί άνθρωποι εξαφανιζόντουσαν χωρίς κανένα ίχνος. Ένας από αυτούς ήταν η Mary Hogan, ιδιοκτήτρια της Pine Grove tavern -ένα από τα λίγα μέρη που επισκέπτονταν τακτικά ο Γκέιν.

Το απίστευτα βρώμικο σαλόνι. 20 Νοεμβρίου 1957.

Μέσα στο σπίτι

Περίεργοι κοιτούν από το παράθυρο του σπιτιού του κατά συρροή δολοφόνου Εντ Γκέιν στο Plainfield του Ουισκόνσιν. Νοέμβριος 1957. Το φως στο παράθυρο στα δεξιά είναι από το εγκληματολογικό εργαστήριο που στήθηκε επί τόπου.

Στις 16 Νοεμβρίου του 1957, η Bernice Worden δηλώθηκε αγνοούμενη. Το κατάστημα στο οποίο δούλευε ήταν άδειο. Η ταμειακή μηχανή έλειπε και υπήρχαν ίχνη αίματος που οδηγούσαν μέχρι την έξοδο από την πίσω πόρτα. Ο γιος της, ο Frank, ήταν βοηθός σερίφη και αμέσως υποπτεύτηκε τον απομονωμένο Γκέιν. Εστίασε μεγάλο μέρος της αρχικής έρευνας αποκλειστικά στον Γκέιν, ο οποίος βρέθηκε γρήγορα και συνελήφθη στο σπίτι του γείτονα.

Το μακελειό του δολοφόνου και η μέχρι τότε μη ανιχνεύσιμη αιματοχυσία έφτασαν στο τέλος τους. Εκείνη τη νύχτα, όταν οι αρχές πήγαν στο σπίτι του Γκέιν, ανακάλυψαν φρικιαστικά και αδιάψευστα στοιχεία, τα οποία πιθανότατα δεν πίστευαν ότι θα έβλεπαν ποτέ στη ζωή τους.

Εκτός από το αποκεφαλισμένο πτώμα της Worden -από το οποίο είχε αφαιρέσει τα σπλάχνα και ήταν κρεμασμένο από την οροφή- οι αρχές βρήκαν διάφορα ανθρώπινα όργανα σε βάζα και κρανία που είχαν μετατραπεί σε πιάτα σούπας.

Μια από τις καρέκλες στο σπίτι που ήταν καλυμμένη με ανθρώπινο δέρμα

Ο Γκέιν δε χρειάστηκε πολλά για να ομολογήσει. Στην αρχική ανάκριση, παραδέχτηκε τη δολοφονία της Worden, όπως και της Mary Hogan τρία χρόνια νωρίτερα. Επίσης, ομολόγησε ότι έκανες τυμβωρυχίες και έκλεβε πτώματα, τα οποία χρησιμοποιούσε σε μερικά από τα πιο τερατώδη εγκλήματά του. Πήγαινε τα πτώματα στο σπίτι του για να λύσει τις ανατομικές περιέργειές του. Έκοβε διάφορα μέρη του σώματος, έκαναν σεξ μαζί τους και έφτιαχνε μάσκες και κοστούμια από το δέρμα τους, τα οποία φορούσε στο σπίτι. Για παράδειγμα, μεταξύ των στοιχείων ήταν μια ζώνη από ανθρώπινες θηλές.

Η αστυνομία του Plainfield είχε μια μεγάλη λίστα με άλυτες δολοφονίες. Έτσι, προσπάθησαν να αποδώσουν μερικές στον Γκέιν, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Είναι αβέβαιο αν ο Γκέιν απλά δεν ήθελε να παραδεχτεί πράγματα που δεν είχε κάνει, ή αν δεν ήθελε να τους δώσει την ευχαρίστηση να βοηθήσει στο έργο τους.

Σαφώς πεπεισμένος ότι τα πρωτοφανή εγκλήματα του Εντ Γκέιν θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως αποτέλεσμα θεμάτων ψυχικής υγείας, ο δικηγόρος του, William Belter, δήλωσε ότι ο πελάτης του ήταν αθώος λόγω παραφροσύνης. Τον Ιανουάριο του 1958, ο Γκέιν κρίθηκε ανίκανος να δικαστεί και στάλθηκε στο Central State Hospital. Στο παρελθόν, ο Γκέιν είχε εργαστεί εκεί ως χτίστης, βοηθός ξυλουργού και βοηθός ιατρικού κέντρου.

Αστυνομικοί ψάχνουν αποδείξεις στην ιδιοκτησία του Γκέιν. 20 Νοεμβρίου 1957

Η δίκη και ο θάνατος

Ένας αστυνομικός μεταφέρει μια καρέκλα που ήταν καλυμμένη με ανθρώπινο δέρμα. 20 Νοεμβρίου 1957

Δέκα χρόνια αφότου ο Γκέιν παραπέμφθηκε στο Central State Hospital, κρίθηκε κατάλληλος να δικαστεί. Τον Νοέμβριο κρίθηκε ένοχος για τη δολοφονία της Bernice Worden. Ωστόσο, δεδομένου ότι κρίθηκε παράφρον κατά τη διάρκεια της πρώτης δίκης, παραπέμφθηκε ξανά στο Central State Hospital.

Το 1974, ο Γκέιν υπέβαλε την πρώτη του αίτηση αποφυλάκισης. Λόγω των κινδύνων στους οποίους εξέθετε τον κόσμο, όπως ήταν φυσικό, απορρίφθηκε. Αρκετά ήρεμος και λακωνικός -όπως όταν δεν ήταν σε έξαλλη, δολοφονική κατάσταση- ο Γκέιν διατήρησε χαμηλό προφίλ και κλείστηκε στον εαυτό του όταν εστάλη ξανά στο ίδρυμα.

Μόνο όταν προς τα τέλη της δεκαετίας του 1970, η υγεία του άρχισε να επιδεινώνεται σοβαρά, έφυγε από το Central State Hospital. Μεταφέρθηκε στο Mendota Mental Health Institute. Εκεί, στις 26 Ιουλίου του 1984, πέθανε από καρκίνο και αναπνευστικά νοσήματα.

Η ταφόπλακα του Χασάπη του Plainfield, του Εντ Γκέιν, εκλάπη το 2000. Εμφανίστηκε ένα χρόνο αργότερα στο Instagram ενός χρηματοδότη συναυλίας. Κατασχέθηκε και σήμερα βρίσκεται στο υπόγειο του αστυνομικού τμήματος του Plainfield.

Με τα ανατριχιαστικά εγκλήματα του Γκέιν, οι Αμερικανοί είδαν για πρώτη φορά το δέρμα ενός ανθρώπου να γίνεται μάσκα, την νεκροφιλία ή τα ανθρώπινα οστά να γίνονται μαγειρικά σκεύη.

Ο κανόνας των Αμερικανών κατά συρροή δολοφόνων, το αληθινό έγκλημα και οι καλλιτεχνικές αναπαραγωγές -από μυθιστορήματα, όπως το American Psycho, μέχρι μπάντες, όπως η Cannibal Corpse, και κλασικές ταινίες τρόμου, όπως το Ψυχώ και το The Texas Chainsaw Massacre- τέτοιων εγκλημάτων ξεκίνησαν -αναμφισβήτητα- με τον Εντ Γκέιν.

Ότι απέμεινε από το σπίτι της φρίκης μετά από μια πυρκαγιά -απροσδιόριστης αιτίας- η οποία το κατέστρεψε στις 20 Μαρτίου 1958

από: ati

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου