Όταν μέσα στη νύχτα και το σκοτάδι κάποιος θέλει να πάρει κάτι από το ψυγείο, η ενσωματωμένη λάμπα τον βοηθάει. Αν όμως θέλει να πάρει κάτι από την κατάψυξη, πιθανότατα θα χρειαστεί να ανάψει κάποιο εξωτερικό φως, μιας και οι περισσότεροι καταψύκτες δε διαθέτουν τη δική τους πηγή φωτός.
Πρόκειται για ένα αρκετά κλασικό παράδειγμα της αρχής κόστος-όφελος, το οποίο ουσιαστικά σημαίνει ότι το κόστος για κάτι δεν πρέπει να υπερβαίνει το όφελος για τους καταναλωτές. Δεδομένου ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το φως στο ψυγείο αρκετά συχνά, και ως εκ τούτου το θεωρούν πολύτιμο, οι κατασκευαστές μπορούν να δικαιολογήσουν το κόστος εγκατάστασης αυτών των φώτων πολύ πιο εύκολα απ' ό, τι με το φως στον καταψύκτη.
Όσο για το γιατί οι καταναλωτές δεν έχουν σε μεγάλη εκτίμηση το φως στον καταψύκτη, η πιο δημοφιλής εξήγηση είναι ότι απλά οι καταψύκτες δεν ανοίγουν τόσο συχνά όσο τα ψυγεία.
Μια ακόμη θεωρία είναι ότι δεν αξίζει η εγκατάσταση λάμπας στην κατάψυξη, μιας και -πιθανότατα- θα καταλήξει κρυμμένη από τον πάγο. Όταν δε κυκλοφόρησαν οι καταψύκτες αυτόματης απόψυξης, οι καταναλωτές είχαν ήδη συνηθίσει να μην έχουν φως.
Δεδομένου αυτού, όταν πλέον οι πωλητές λένε ότι η κατάψυξη διαθέτει φως, αυτό είναι ίσως ένας εύκολος τρόπος για να προσπαθήσουν να πουλήσουν κάτι πιο ακριβά.
από: mental floss
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου