Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012

Λούθερ Κινγκ: Σπάνιες εικόνες από τη νύχτα της δολοφονίας


Σοκαρισμένα μέλη της Νότιας Χριστιανικής Διάσκεψης Ηγεσίας στο δωμάτιο του Λούθηρου, συμπεριλαμβανομένων των Άντριου Γιάνγκ (τέρμα αριστερά, κάτω από το επιτραπέζιο φωτιστικό) και τον αρχηγό πολιτικών δικαιωμάτων, αιδεσιμότατο Ράλφ Αμπέρναθι, κάθονται στη μέση του μεγάλου κρεβατιού. Ο φωτογράφος Γκροσκίνσκι αντανακλάται στον καθρέφτη.
 
Είναι μία από τις πιο γνωστές φιγούρες της σύγχρονης ιστορίας, η δολοφονία του οποίου διαπέρασε με κύματα σοκ όλη την αμερικανική κοινωνία.
 
 
Δείτε ακόμη:

Ωστόσο οι συγκλονιστικές φωτογραφίες που απεικονίζουν τα όσα ακολούθησαν τη δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ είχαν μείνει μέχρι σήμερα κλεισμένες σε αρχεία. Τώρα, 44 χρόνια μετά, αυτές οι εξαιρετικές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από τον φωτογράφο του περιοδικού Λάϊφ Χένρι Γκροσκίνσκι την νύχτα του θανάτου του Λούθηρου στις 4 Απριλίου του 1968, ήρθαν στο φως.

Για να απαθανατιστούν τα γενέθλια του ηγέτη του κινήματος πολιτικών δικαιωμάτων, ο Λάϊφ ζήτησε στον, 77χρονο πλέον, Χένρι Γκροσκίνσκι να φωτογραφίσει αυτή τη φοβερή νύχτα και την εμπειρία μίας από τις τραγικότερες στιγμές στην ιστορία της χώρας.

«Στις ώρες που ακολούθησαν τον πυροβολισμό η γειτονία ήταν αλλόκοτα ήσυχη», θυμάται ο Γκροσκίνσκι και συμπληρώνει λέγοντας «Ήμουν έκπληκτος με το πόσο έρημα ήταν όλα. Στη συνέχεια, όμως, οι άνθρωπο θεωρούσαν ότι το πρόσωπο που πυροβόλησε τον Λούθηρο μπορεί να ήταν κάπου εκεί έξω».

Λίγες ίντσες από το σημείο που σκοτώθηκε ο Λούθηρος, έξω από το δωμάτιο 306, φίλοι και υποστηρικτές συνωστίζονταν στο μπαλκόνι.

Ο φωτογράφος θυμάται, «oι άνθρωποι στο Λορέν ήταν ενοχλημένοι που τα Μέσα μιλούσαν για το πώς θα καταλήξουν όλες αυτές οι διαδηλώσεις. Τελικά ήταν πολύ ήσυχα εκείνη τη νύχτα».

Ο αδερφός του ιδιοκτήτη του μοτέλ, Θεατρίς Μπέϊλι δείχνει να προσπαθεί να μαζέψει με σπάτουλα το αίμα του Λούθηρου από το έδαφος σε ένα βάζο.

Ο Θεατρίς Μπέϊλι προσπαθεί να καθαρίσει το αίμα από το μπαλκόνι, ώρες μετά τον πυροβολισμό στις 6μμ

Το αίσθημα ήταν τέτοιο ώστε ο Γκροσκίνσκι νόμισε ότι εισέβαλλε στη θλίψη των οπαδών του Κινγκ.

Καθώς τα εμβρόντητα μέλη της Νότιας Χριστιανικής Διάσκεψης Ηγεσίας κάθισαν πενθώντας σιωπηρά στο δωμάτιο του Λούθηρου, ίσα που πρόλαβε να καταγράψει το γεγονός πριν αποσυρθεί προς τα πίσω.

«Προσπαθούσα να καταγράψω ένα κοσμοϊστορικό γεγονός και σκέφτηκα ότι, ανά πάσα στιγμή, μπορεί να μου ζητηθεί να αποχωρήσω, οπότε έκανα αυτό που μπορούσα όσο το δυνατόν γρηγορότερα».

Ωστόσο σε μια αξιόλογη εικόνα,την οποία θέτει ο ίδιος ο φωτογράφος στο επίκεντρο, καταγράφει επίσης τη δική του παρουσία.

Τελευταίες λέξεις: Ο Κινγκ κάνει την τελευταία δημόσια εμφάνισή του στο Μέϊσον Τέμπλ στο Μέμφις. Την επόμενη μέρα δολοφονήθηκε στο μπαλκόνι του μοτέλ που έμενε (φωτογραφία αρχείου)

Η επομένη του θανάτου: Αυτές οι απίστευτες εικόνες που τραβήχτηκαν στο μοτέλ Λορέν τη νύχτα του θανάτου του, στις 4 Απριλίου του 1968, από το φωτογράφο Χένρι Γκροσκίνσκι δεν είχαν δημοσιευτεί ποτέ.

Αποσβολωμένοι: Φίλοι και συνεργάτες συγκεντρώνονται στο μπαλκόνι έξω από το δωμάτιο 306 στο ξενοδοχείο Λορέν στο Μέμφις του Τενεσί λίγα μόλις μέτρα από εκεί που δολοφονήθηκε ο Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ ο νεότερος.

Άποψη από τη θέση του δολοφόνου: Ο Γκροσκίνσκι πήρε αυτή τη φωτογραφία από ένα ερειπωμένο κτήριο απέναντι από το ξενοδοχείο Λορέν, πιθανότατα δίπλα από την πόρτα κάτω από το δωμάτιο που πυροβολήθηκε ο Λούθηρος.

Φυσικά, οι εικόνες δείχνουν μερικά από τα πιο αξιοσημείωτα πρόσωπα του κινήματος για τα πολιτικά δικαιώματα. Μόνος στο μπαλκόνι, ατενίζοντας μέσα στη νύχτα σε μια αποκαρδιωτική εικόνα είναι ο Γουϊλ Ν. Κάμπελ, σε μια στιγμή ιδιωτικής θλίψης.

«Αυτή η φωτογραφία είναι πιθανόν τραβηγμένη σχεδόν αμέσως μόλις φτάσαμε εκεί, επειδή υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που κυκλοφορούσαν στο σκοτάδι. Όταν τον είδα να στέκεται εκεί, μόνο του, σκέφτηκα, «Αυτό είναι». Αυτό δεν είναι μια στημένη εικόνα. Είναι σε βαθύ πόνο, έτσι που στέκεται εκεί μόνος του, σαν να λέει, ''Θεέ μου, τι έχει συμβεί εδώ?''».

Ο χαρτοφύλακας του Λούθηρου ακόμα αμάζευτος στο δωμάτιο του στο Λορέν, με την κρέμα ξυρίσματος τη βούρτσα και το βιβλίο του.

Σε μια ιδιαίτερα ανησυχητική εικόνα ο Γκροσκίνσκι επίσης συνέλαβε αυτό που πρέπει να είδαν τα μάτια του δολοφόνου.

Περιέγραψε μια ανατριχιαστική σκηνή στην οποία κανείς δεν ήξερε πού ή ποιος ήταν ο δολοφόνος: «Στάθηκα πάνω στο κομοδίνο στο μπάνιο του εγκαταλειμμένου κτηρίου, προκειμένου να τραβήξω τις φωτογραφίες από το παράθυρο. Ήταν λιγότερο από 100 μέτρα από εκεί που ήμουν, που πρέπει να βρισκόταν όρθιος ο Λούθηρος».

Στοιχειωμένες εικόνες: Το κτήριο στα αριστερά είναι το εγκαταλελειμμένο κτήριο από το οποίο ο Γκροσκίνσκι τράβηξε αρκετές από τις φωτογραφίες του. Το κτήριο στα δεξιά είναι πιθανώς το σπίτι από το οποίο ο Τζέιμς Ερλ Ρέϊ πυροβόλησε τον Λούθηρο.

Κυβερνητική αποστολή: Ένα αεροπλάνο εστάλη από την αμερικανική κυβέρνηση στο Μέμφις για να ανακτήσει το σώμα του Λούθηρου και να το επιστρέψει στην Αλαμπάμα

Ώρες μετά τις 6μμ ο αδελφός του ιδιοκτήτη του μοτέλ, απαθανατίζεται να καθαρίζει το αίμα από το μπαλκόνι έξω από την καταραμένο δωμάτιο 306.

Κοιτάζοντας πίσω την εικόνα, ο Γκροσκίνσκι αναρωτιέται πώς το έκανε: «Δεν ξέρω αν υπήρχαν άνθρωποι γύρω παίρνοντας επίσημες σημειώσεις και φωτογραφίες. Κανείς δεν ήταν εκεί όταν ήμασταν εμείς. Το γεγονός ότι το αίμα ήταν ακόμα στο πάτωμα και αυτός ο άνθρωπος έβαζε την πραγματικότητα σε ένα βάζο ... Όταν βλέπετε μια τέτοια εικόνα, ο Θεός, την αισθάνεται επεμβατική».

πηγή: theinsider.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου