Κυριακή, 10 Αυγούστου 2014

Γιατί η πινακίδα του "Stop" είναι οκτάγωνη;


Στο γύρισμα του 20ου αιώνα, στους δρόμους των ΗΠΑ επικρατούσε χάος. Οι οδηγοί δεν χρειαζόταν άδεια οδήγησης, λωρίδες κυκλοφορίας δεν υπήρχαν και το "Stop" δεν είχε οριστεί ακόμη.

Όταν εμφανίστηκε το πρώτο επίσημο Stop στο Ντιτρόιτ το 1915, ήταν μικρό, άσπρο και τετράγωνο, καμία σχέση δηλαδή με το σημερινό γνωστό από μέτρα μακριά. Το 1923 όμως, ένα τμήμα του τμήματος αυτοκινητοδρόμων του Μισισίπι πρότεινε μια αλλαγή: Πώς θα ήταν αν το σχήμα μια πινακίδας μπορούσε να υποδηλώσει το είδος του κινδύνου που βρισκόταν πιο μπροστά; Η λογική ήταν απλή: Όσες περισσότερες πλευρές έχει μια πινακίδα, τόσο πιο επικίνδυνο είναι το επερχόμενο τμήμα του δρόμου.

Οι κυκλικές (ο κύκλος θεωρείται ότι έχει άπειρες πλευρές) πινακίδες θα καθόριζαν τα πιο επικίνδυνα σημεία. Οι οκτάγωνες θα συμβόλιζαν τα δεύτερα πιο επικίνδυνα, όπως οι διασταυρώσεις. Οι ρομβοειδείς πινακίδες θα συμβόλιζαν τα λιγότερο επικίνδυνα και οι ορθογώνιες θα ήταν απλά πληροφοριακές. Ακόμα και σήμερα χρησιμοποιούμε τις ίδιες παραμέτρους.

2 σχόλια:

  1. Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι που οι πινακίδες του STOP είναι οκτάγωνες:
    1. Στις βόρειες περιοχές οι πινακίδες καλύπτονται το χειμώνα από χιόνι. Το STOP, όμως, θα το καταλάβουν οι οδηγοί από το σχήμα του και θα σταματήσουν για να ελέγξουν.
    2. Στις διασταυρώσεις ξέρεις ότι έχεις προτεραιότητα βλέποντας το οκτάγωνο σχήμα του STOP από την πίσω του πλευρά, κι έτσι δεν σταματάς για να παραχωρήσεις προτεραιότητα σ' αυτόν που έρχεται από δεξιά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για το πρώτο δεν το ήξερα, αλλά νομίζω το δεύτερο εμπεριέχεται σε αυτό που ήδη αναφέρεται στο θέμα, το γνωστό σχήμα δηλαδή που βλέπεις από μακριά και ξέρεις τι δηλώνει. Η αρχική δηλαδή σκέψη αυτών που πρότειναν αυτά τα σχήματα.

      Διαγραφή