Τρίτη, 14 Ιουλίου 2015

Τα τάπερ ήταν μια αποτυχία μέχρι που μια γυναίκα τα παρουσίασε σε πάρτι


Ο Ερλ Τάπερ (Earl Tupper) ήταν ένας δραστήριος εφευρέτης, καταγράφοντας τις ιδέες του στο σημειωματάριό του που είχε πάντα μαζί του. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στις ιδέες του ήταν μια βελτιωμένη καλτσοδέτα, ένα παντελόνι που δεν έκανε ζάρες, μια ζώνη-χτένα, ένα αθλητικά τσιγάρα και μια βάρκα που κινούνταν από ψάρια.



Όλες αυτές οι ιδέες του όμως απορρίφθηκαν από τις εταιρίες που προσέγγιζε ο Tupper, ο οποίος, όταν έχασε μια δουλειά κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, δούλεψε σε ένα εργοστάσιο πλαστικών, όπου αγόρασε μερικά μηχανήματα χύτευσης και άρχισε να πειραματίζεται.

Τα πρώτα προϊόντα ήταν χάντρες και πλαστικά δοχεία για τσιγάρα. Έπειτα, άρχισε να δουλεύει πάνω σε κάτι που αποκαλούσε "Wonderlier" μπολ, το οποίο δημιούργησε χωρίς το πληρωτικό που συνήθως έκανε το πλαστικό άκαμπτο.

Αλλά η πραγματική καινοτομία του μπολ ήταν το γεγονός ότι ήταν αεροστεγές, κάτι που ο Tupper πατεντάρισε. Σηκώνοντας μια γωνία του για να απελευθερωθεί ο αέρας και έπειτα κλείνοντας την σφραγίδα, το μπολ ασφαλιζόταν από αέρα και νερό. Ο Tupper άρχισε να πουλάει τα προϊόντα του το 1946, αλλά η σφραγίδα ήταν πολύ πρωτοποριακή και οι πωλήσεις ήταν υποτονικές.

Η Μπράουνι Γουάιζ (Brownie Wise) ήταν μια διοργανώτρια πάρτι σε σπίτια. Όταν ένας φίλος της της έδωσε μερικά Tupperware μπολ, η Wise αμέσως είδε την ευκαιρία να τα πουλήσει σε πάρτι. Οι γυναίκες έπρεπε να δουν κάποιον να τους επιδεικνύει την σφραγίδα.


Η Wise μπήκε στην εταιρία και μέχρι το 1950 η ομάδα της πουλούσε περισσότερα Tupperware απ' ότι τα καταστήματα. Ο Tupper είδε την επιτυχία της και την έκανε αντιπρόεδρο και υπεύθυνη πωλήσεων. Από εκείνη τη στιγμή και έπειτα, τα Tupperware πουλιόντουσαν μόνο σε πάρτι.

Οι εκδηλώσεις Tupperware Jubilee -μια τετραήμερη εκδήλωση (με πάρτι, σεμινάρια, εκπαίδευση στις πωλήσεις, κλπ) που μάζευε τους πωλητές Tupperware από όλη τη χώρα στα κεντρικά της εταιρίας στο Kissimmee της Φλόριντα- έδωσαν την ευκαιρία στους πωλητές να κοινωνικοποιηθούν μακριά από την περιοχή τους.

1955: Το ετήσιο Tupperware Jubilee

Η Wise έγινε η πρώτη γυναίκα που εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του Business Week. Και όμως, το 1958 ο Tupper την απέλυσε αιφνιδίως. Με μεγάλη ειρωνεία, αποφάσισε να πουλήσει την εταιρία γιατί ήταν της άποψης ότι μια εταιρία με μια γυναίκα σε θέση-κλειδί δε θα πήγαινε μπροστά.

Λίγο μετά την πώληση της εταιρίας, χώρισε και τη σύζυγό του και, για να αποφύγει τη φορολογία, σταμάτησε να έχει αμερικανική υπηκοότητα μετακομίζοντας στην Κόστα Ρίκα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου