Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

Τι σημαίνουν τα σήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών;


Πολύ πριν οι δημόσιες σχέσεις, το μάρκετινγκ και η διαφήμιση των επιχειρήσεων κυριαρχήσουν στη διαδικασία δημιουργίας ενός λογότυπου μιας εταιρείας, υπήρχαν οικογενειακοί θυρεοί και σημαίες πόλεων απ' όπου αντλούσαν έμπνευση.

Δείτε τι σημαίνουν μερικά από τα πιο εμβληματικά λογότυπα γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών.



Το λογότυπο της Alfa Romeo (πάνω) αντιπροσωπεύει το οικόσημο της πόλης του Μιλάνου και συσχετίζεται με τις σταυροφορίες, ως εκ τούτου ο σταυρός. Στα δεξιά, ένα φίδι τρώει έναν άνθρωπο ή ένα παιδί ενός Σαρακηνού.



Η ασπίδα της Abarth αντιπροσωπεύει την έννοια της νίκης. Η κόκκινη, άσπρη και πράσινη μπάρα προστέθηκαν τον τελευταίο καιρό για να συμβολίσουν την ιταλική προέλευση αυτών των αυτοκινήτων. Η ιστορία του σκορπιού στο λογότυπο είναι αβέβαιη αλλά θεωρείται ότι προέρχεται από το ζώδιο του ιδρυτή, Carlo Abarth.



Έχουν υπάρξει διάφορα λογότυπα από το 1916 όταν ιδρύθηκε της Aston Martin. Το πρώτο, από το 1920, ήταν μια συγχώνευση των γραμμάτων Α και Μ. Το επόμενο ήταν το 1932 και τα δύο φτερά πάρθηκαν από το λογότυπο της Bentley που δηλώνει την ταχύτητα. Το τρίτο ήταν μια εξέλιξη του τελευταίου και βελτιώθηκε βαθμιαία για να συμβαδίσει με τις σύγχρονες προτιμήσεις. Εκσυγχρονίστηκε πάλι για να περιλάβει το όνομα «David Brown» το 1947 όταν ανέλαβε την επιχείρηση, δανείζοντας τα αρχικά του σε διάφορα οχήματα στη σειρά AM.



Τα τέσσερα δαχτυλίδια στο λογότυπο της Audi αντιπροσωπεύουν τις τέσσερις επιχειρήσεις της κοινοπραξίας Auto-Union του 1932: DKW, Horch, Wanderer και Audi. Το όνομα Audi (στα λατινικά «Άκου!») εξαφανίστηκε μετά από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά αναβίωσε το 1965.



Κακώς έχουμε θεωρήσει ότι το λογότυπο της BMW είναι ένας λευκός περιστρεφόμενος έλικας στο μπλε του ουρανού (η επιχείρηση έφτιαχνε στρατιωτικά αεροπλάνα αρχικά). Το έμβλημα εξελίχθηκε από το λογότυπο της επιχείρησης του Rapp Moternwerke (που έγινε αργότερα BMW), με τα χρώματα από τη σημαία της Βαυαρίας.



Το λογότυπο της Buick προήλθε από το οικόσημο της οικογένειας Buick (σκωτσέζικης προέλευσης). Μια κόκκινη ασπίδα με μια ασημένια και μπλε διαγώνια γραμμή που διατρέχει από την πάνω αριστερή γωνία της ασπίδας και ένας χρυσός σταυρός στη χαμηλότερη αριστερή γωνία (ο σταυρός είχε μια τρύπα στο κέντρο με το κόκκινο της ασπίδας που παρουσιάζει), και στην πάνω δεξιά γωνία υπήρχε κεφάλι ελαφιού με ένα οδοντωτό περιδέραιο. Το λογότυπο υποβλήθηκε σε πολλές αναθεωρήσεις. Το 1960 άλλαξε σε τρεις ασπίδες, για να αντιπροσωπεύσει τα τρία πρότυπα Buick στην παραγωγή (LeSabre, Invicta και Electra).



Το αρχικό λογότυπο της Cadillac είναι βασισμένο στο οικόσημο του ανθρώπου από τον οποίο η επιχείρηση ονομάστηκε, τον Antoine de La Mothe, Sieyr de Cadillac (αν και πολλοί θεωρούν ότι το οικόσημο είναι μια απομίμηση, που δημιουργήθηκε για τους σκοπούς του λογότυπου της επιχείρησης). Ο συμβολισμός του στεφανιού που περιβάλλει την ασπίδα είναι αβέβαιος (αν και το αρχικό σχέδιο ήταν μια ανθοδέσμη από φύλλα).



Ο μύθος λέει ότι το λογότυπο της Chevrolet είναι εμπνευσμένο από την ταπετσαρία ενός γαλλικού ξενοδοχείου όπου έμενε ο William C. Durant: ο μύθος λέει ότι είδε το σχέδιο στην ταπετσαρία και έσκισε ένα κομμάτι για να το πάρει να το δείξει στους φίλους του και να γίνει αργότερα το λογότυπο της επιχείρησης. Όμως, η σύζυγός του λέει ότι το έμβλημα το είδε αρχικά σε μια εφημερίδα της Βιρτζίνια ενώ ήταν σε διακοπές περίπου το 1912 και σκέφτηκε ότι ήταν ένα πολύ καλό έμβλημα για τη Chevrolet. Υπάρχουν και εκείνοι που πιστεύουν ότι το λογότυπο είναι η σημαία της Ελβετίας και αυτό έγινε για να τιμήσει ο Durant τη γενέτειρα του συνεργάτη του, Ελβετού οδηγού αγώνων αυτοκινήτου Louis Chevrolet.



Το λογότυπο της Chrysler έχει υποβληθεί σε κάμποσες αλλαγές. Το τρέχον λογότυπο είναι μια προσαρμογή του αρχικού μενταγιόν που χρησιμοποιούνταν στα αυτοκίνητα της Chrysler το 1925. Αυτό το λογότυπο παρουσιάστηκε το 1994. Τα φτερά προστέθηκαν μετά την συγχώνευση της εταιρίας με την Daimler-Benz το 1998. Όταν η Chrysler πουλήθηκε στην Cerberus, επέστρεψε το σχέδιο Pentastar, αν και τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ακόμα το λογότυπο που παρουσιάζεται εδώ.



Η Citroen ιδρύθηκε από τον Andre Citroen ο οποίος αρχικά έφτιαχνε οδοντωτούς τροχούς. Τα δύο σιρίτια του λογότυπου αντιπροσωπεύουν τα δόντια των τροχών.



Το λογότυπο της Cizeta απεικονίζει το κεφάλι ενός λύκου και αντιπροσωπεύει τη λύκαινα που τάισε τον Ρωμύλο και τον Ρώμο, τα παιδιά του Άρη που ίδρυσαν τη Ρώμη. Τα μπλε και κίτρινα χρώματα είναι τα χρώματα της Μόντενα στην Ιταλία (όπου η επιχείρηση ιδρύθηκε, αν και μετακόμισε στην Καλιφόρνια). Η λέξη «Cizeta» είναι τα αρχικά του ιδρυτή Claudio Zampolli.



Το σύγχρονο λογότυπο της Corvette είναι μια παραλλαγή του σχεδίου ένας σχεδιαστής της Chevrolet, του Robert Bartholomew, το 1953. Αποτελείται από δύο σημαίες, μια σημαία τερματισμού και μια με εικονίδια, ένα λογότυπο της Chevrolet και ένα fleur-de-lis. Το fleur-de-lis επιλέχτηκε μιας και το «Chevrolet» είναι γαλλικό όνομα (το fleur-de-lis είναι γαλλικό σύμβολο που σημαίνει την ειρήνη και την αγνότητα).



Η προέλευση του λογότυπου της Daewoo είναι αβέβαιη. Πιθανόν, οι τρεις κλάδοι μπορεί να αντιπροσωπεύουν την προσπάθεια της εταιρίας να αναπτυχθεί ως αυτοκινητοβιομηχανία, τη σταθερότητα σε όλες τις διαδικασίες και την εμπιστοσύνη μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών.



Το όρθιο άλογο που υπάρχει στο λογότυπο της Ferrari ήταν το έμβλημα του Ιταλού πιλότου Fancesco Baracca του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, οι γονείς του οποίου έπεισαν το Enzo Ferrari να χρησιμοποιήσει το σύμβολο του γιου τους για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo. Όταν ο Ferrari ξεκίνησε αργότερα την επιχείρηση αυτοκινήτων του, συνέχισε τη χρήση αυτού του λογότυπου. Το κίτρινο χρώμα είναι προς τιμή της πατρίδας του Ferrari, τη Μόντενα.



Το 1982, το Uno ήταν το πρώτο μοντέλο της Fiat που χρησιμοποίησε το νέο λογότυπο με τις πέντε μπάρες. Ο μύθος λέει ότι ο σχεδιαστής της Fiat, Mario Maioli, οδηγούσε μπροστά από το εργοστάσιο τη νύχτα κατά τη διάρκεια μιας διακοπής ρεύματος και είδε το γιγαντιαίο λογότυπο της Fiat στον ουρανό. Σχεδίασε αυτό που είδε. Τα διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων αντιπροσωπεύουν το φως που έβλεπε μεταξύ των γραμμάτων.



Το δεξί χέρι του Henry Ford, ο Harold Wills, τύπωνε σε αυτοκίνητα επιχειρηματιών για να κερδίσει χρήματα ως έφηβος. Όταν ο Ford χρειάστηκε ένα λογότυπο, ο Wills έβγαλε μια παλαιά εκτύπωσή και χρησιμοποίησε μια γραμματοσειρά που είχε χρησιμοποιήσει για τις κάρτες του. Το oval προστέθηκε το 1912, ενώ το μπλε προστέθηκε για το Πρότυπο Α το 1927.



Ο ιδρυτής της Lamborghini, Ferrucio Lamborghini, είχε πάθος με τις ταυρομαχίες, όπως φαίνεται και από το λογότυπο που επέλεξε για την επιχείρηση του. Ο Lamborghini έδωσε και στα αυτοκίνητά ονόματα ταύρων.



Η προέλευση του λογότυπου της Lancia προέρχεται από το όνομά της, το οποίο σημαίνει «λόγχη» στα ιταλικά. Ιδρυτής της ήταν ο Vincenzo Lancia.



Η τρίαινα στο λογότυπο της Maserati είναι το παραδοσιακό σύμβολο για τη Μπολόνια, όπου κατασκευάζονταν αρχικά τα αυτοκίνητα -τώρα πλέον στην κοντινή Μόντενα.



Το αστέρι του λογότυπου της Mercedes αντιπροσωπεύει την κυριαρχία της στο έδαφος, τη θάλασσα και τον αέρα. Χρησιμοποιήθηκε πρώτα σε ένα Daimler το 1909. Ένα δάφνινο στεφάνι προστέθηκε το 1926 για να δηλώσει την ένωση με την Benz. Το 1937 απλοποιήθηκε στο τρέχον λογότυπο.



Mitsu στα Γιαπωνέζικα σημαίνει τρεις. Το hishi, ή bishi, αναφέρεται στο διαμάντι -ή σε ένα υδρόβιο φυτό με σχήμα ρόμβου. Το λογότυπο της Mitsubishi είναι από τον οικογενειακό θυρεό του ιδρυτή της, Yatoro Iwasaki, και το λογότυπο των πρώτων του υπαλλήλων, Yamanouchi, ή Tosa Clan.



Το σύγχρονο λογότυπο της Opel ήταν αρχικά ένα πηδαλιούχο αεροσκάφος μέσα σε «Ο», που αντιπροσώπευε τη γερμανική πείρα εφαρμοσμένης μηχανικής (1937-1947). Εξελίχθηκε σε ένα αεροπλάνο (1954-1964) και έπειτα στη σημερινή αστραπή το 1964.



Ένα από τα πρώτα μοντέλα της Peugeot φτιάχτηκε στην πόλη Μπέλφορτ, της οποίας το έμβλημα ήταν το λιοντάρι.



Το λογότυπο της Porsche είναι το οικόσημο της Στουτγάρδης όπου κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα. Η πόλη στηρίχτηκε στα αγροκτήματα, κάτι που εξηγεί το άλογο. Τα ελαφοκέρατα και οι κόκκινες και μαύρες λωρίδες είναι μέρος του οικόσημου του βασιλείου της Βυρτεμβέργης.



Το διαμαντένιο λογότυπο της Renault χρησιμοποιήθηκε αρχικά το 1924 (ήταν προηγουμένως κυκλικό) και είχε έναν πολύ λειτουργικό σκοπό: το κέντρο του διακριτικού ήταν κομμένο για να επιτρέπει στον ήχο από την κόρνα -που βρισκόταν από πίσω- να ακούγεται.



Το λογότυπο της Saab, που παρουσιάζεται εδώ, παρουσιάσθηκε το 2000. Είναι μια εξέλιξη του σχεδίου του 1987 (η επιχείρηση χρησιμοποιούσε λέξη ως λογότυπο μέχρι τότε). Σχεδιασμένο από τον καλλιτέχνη Carl Fredik Reutersward, το αρχικό λογότυπο απεικόνιζε τον μυθολογικό Γρίφων. Το κεφάλι του προέρχεται από το οικόσημο του Count von Skane, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως σύμβολο για τη σουηδική επαρχία Skane, όπου ιδρύθηκε η Saab.



Η Subaru είναι η πρώτη ιαπωνική επιχείρηση που χρησιμοποίησε όνομα που προέρχεται από τη γλώσσα της. Αυτό το όνομα απεικονίζεται στο λογότυπό της. Το όνομα αναφέρεται σε μια ομάδα αστεριών στον αστερισμό του Ταύρου, στις Πλειάδες. Τα πέντε μικρά αστέρια αντιπροσωπεύουν τις 5 επιχειρήσεις που συγχωνεύτηκαν για να δημιουργηθεί η βιομηχανία Fuji (πρόγονος της Subaru) το 1953. Το έκτο αστέρι αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη ενοποιημένη επιχείρηση.



Το λογότυπο της Toyota αποτελείται από τρεις ελλείψεις, που αντιπροσωπεύουν την καρδιά του πελάτη, την καρδιά του προϊόντος και τις πάντα επεκτεινόμενες τεχνολογικές προόδους και ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά. Μια άλλη ερμηνεία είναι ότι αντιπροσωπεύει τις τρεις πτυχές της κουλτούρας της επιχείρησης: ελευθερία, ομαδικό πνεύμα και πρόοδος. Επίσης, στα ιαπωνικά «Toyo» σημαίνει αφθονία, ενώ «ta» είναι το ρύζι (αν και το όνομα επιλέχτηκε από το όνομα του ιδρυτή, όχι για την κυριολεκτική έννοιά του). Σε μερικούς ασιατικούς πολιτισμούς, εκείνοι που ευλογούνται με αφθονία ρυζιού θεωρούνται ευλογημένοι με μεγάλο πλούτο.



Το αρχαίο σύμβολο για τον θεό Άρη έχει συνδεθεί με τα όπλα και τον πόλεμο, ενώ είναι και το αλχημικό σύμβολο για τον σίδηρο. Η σουηδική εταιρεία Volvo, επέλεξε το σύμβολο του σιδήρου όταν ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων στη δεκαετία του 1920.

από gawlowski

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου