Ένα κορίτσι από το Λος Άντζελες ζητά συμβουλές από το Μίστερ Σποκ για να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις από τους συμμαθητές της λόγω του χρώματος της επιδερμίδας της
Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015
Όταν ο Μίστερ Σπoκ έδινε συμβουλές σε κορίτσι θύμα ρατσισμού
Ένα κορίτσι από το Λος Άντζελες ζητά συμβουλές από το Μίστερ Σποκ για να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις από τους συμμαθητές της λόγω του χρώματος της επιδερμίδας της
Το μεγαλύτερο σπήλαιο του κόσμου που διαθέτει δική του ζούγκλα και ποτάμι
Πολλά είναι τα σπηλαιώδη βουνά της Ασίας, αλλά το μεγαλύτερο σπήλαιο του κόσμου παρέμεινε για αιώνες καλά κρυμμένο μακριά από τα μάτια του κόσμου στην καρδιά του Εθνικού Πάρκου «Phong Nha Ke Bang», στο Βιετνάμ.
Ένα δελτίο παραπόνων πελάτη από το 1750 π.Χ.
Μια επιστολή χαραγμένη σε μια πήλινη πλάκα που χρονολογείται από το 1750 π.Χ., που αντιστοιχεί στην περίοδο της Παλαιάς Βαβυλώνας και σήμερα βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο, θα μπορούσε να είναι μια από τις παλαιότερες επιστολές παραπόνων πελατών. Τα παράπονα έγιναν από κάποιον Nanni σε κάποιον Ea-Nasir σχετικά με την παράδοση λάθος ποιότητας μεταλλεύματος χαλκού μετά από ένα ταξίδι και για καθυστέρηση περαιτέρω παράδοσης. Η πλήρης μετάφραση, σύμφωνα με πληροφορίες από το βιβλίο Letters from Mesopotamia (Επιστολές από τη Μεσοποταμία) του Ασσυριολόγου A. Leo Oppenheim, παρατίθεται κατωτέρω. Ο Nanni φαίνεται να είναι πολύ θυμωμένος.
Πες στον Ea-nasir: Ο Nanni στέλνει αυτό το μήνυμα:
Όταν ήρθες, μου είπες τα ακόλουθα: "Θα δώσω στον Gimil-Sin (όταν έρθει) εκλεκτής ποιότητας πλινθώματα χαλκού". Τότε έφυγες, αλλά δεν έκανες αυτό που μου είχες υποσχεθεί. Έβαλες πλινθώματα που δεν ήταν καλά στον αγγελιοφόρο μου (Sit-Sin) και είπες: "Αν θες να τα πάρεις, πάρ' τα. Αν δεν θες να τα πάρεις, φύγε!"
Για ποιον με πέρασες, που συμπεριφέρεσαι σε κάποιον σαν και εμένα με τέτοια περιφρόνηση; Έστειλα αγγελιαφόρους κυρίους, όπως εμείς για να μαζέψουν την τσάντα με τα χρήματα μου (σου τα έδωσα) αλλά τους φέρθηκες με περιφρόνηση και μου τους έστειλες πίσω με άδεια χέρια αρκετές φορές, και αυτό μέσω εχθρικών εδαφών. Υπάρχει κανείς από τους εμπόρους, οι οποίοι συναλλάσσονται με το Telmun που μου έχει συμπεριφερθεί έτσι; Μόνο εσύ συμπεριφέρθηκες στους αγγελιαφόρους μου με περιφρόνηση! Λόγω της μιας (ασήμαντης) mina αργύρου, που σου οφείλω (;), δικαιολόγησε να μου μιλάς με τέτοιο τρόπο, ενώ έχω δώσει στο παλάτι για λογαριασμό σου 1.080 κιλά ασήμι και 1.080 κιλά χαλκού, πέρα από ό,τι είχαμε γράψει και οι δυο σε μια σφραγισμένη πλάκα που έπρεπε να φυλάσσεται στο ναό του Samas.
Πώς μου συμπεριφέρθηκες γι' αυτόν τον χαλκό; Κράτησες την τσάντα με τα χρήματα μου σε εχθρικό έδαφος. Τώρα είναι στο χέρι σου να αποκαταστήσεις (τα χρήματά μου) μου στο ακέραιο.
Μάθε ότι (από τώρα και στο εξής) εγώ δεν θα δεχτώ καθόλου χαλκό από εσένα που δε θα είναι εξαιρετικής ποιότητας. Θα (από τώρα και στο εξής) επιλέγω και θα παίρνω τα πλινθώματα μεμονωμένα στην αυλή, και θα ασκώ εναντίον σου το δικαίωμά μου της απόρριψης επειδή μου συμπεριφέρθηκες με περιφρόνηση.
Ο Robert G. Hoyland ρίχνει λίγο φως γι' αυτόν τον Ea-nasir στο βιβλίο του Arabia And The Arabs.
Ο Ea-nasir ήταν έμπορος ράβδων χαλκού από την πόλη Magan και είχε την επιχείρηση του κάπου στα τέλη του γύρω 19ου αιώνα π.Χ.. Εμφανίζεται ως ένας αδίστακτος τύπος, ή ίσως απλά συνάντησε κάποιες δυσκολίες σε κάποιο σημείο της καριέρας του, καθώς υπάρχουν μια σειρά από θυμωμένες επιστολές από υποστηρικτές του στην Ουρ που διαμαρτύρονται ότι δεν παρέδωσε ότι είχε υποσχεθεί.
Στις δυο ιστορίες, οι ημερομηνίες δεν ταιριάζουν. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Βρετανικού Μουσείου, η πήλινη πλάκα χρονολογείται περίπου στο 1750 π.Χ., ενώ ο Hoyland αναφέρει ότι ο Ea-Nasir ήταν έμπορος του 19ου αιώνα π.Χ.. Η πήλινη πλάκα ανασκάφηκε στην Ουρ, στη Νότιο Ιράκ, το 1953.
Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015
Time-Lapse βίντεο με τη σύνθεση ενός κουκλόσπιτου αξίας 8 εκατομμυρίων δολαρίων
Το Museum of Science and Industry στο Σικάγο των ΗΠΑ ολοκλήρωσε πρόσφατα, μετά από 9 μήνες, τη συντήρηση του Fairy Castle, ενός περίτεχνου κουκλόσπιτου που είχε φτιάξει η ηθοποιός του βωβού κινηματογράφου Colleen Moore και δώρισε στο μουσείο το 1949.
Το πιο πρόσφατο wide-angle selfie του Curiosity είναι και το πιο αξιοσημείωτο
Για τους λάτρεις του είδους είναι μια καλή ευκαιρία να ανανεώσουν το wallpaper του υπολογιστή τους. Το Curiosity Mars rover της NASA τράβηξε ένα θεαματικό wide-angled selfie στο Mojave Site στο όρος Sharp όπου βρίσκεται κάνοντας γεωτρήσεις για δείγματα.
Για την ακρίβεια πρόκειται για μια σύνθεση πολλών εικόνων που τραβήχτηκαν από διάφορες θέσεις και γωνίες φέτος τον Ιανουάριο από την κάμερα του Mars Hand Lens Imager (MAHLI), που βρίσκεται στο άκρο του ρομποτικού του βραχίωνα. Κατά τη δημιουργία της σύνθεσης, οι άνθρωποι της NASA μπόρεσαν να αποκλείσουν το χέρι. Οι κινήσεις και οι περιστροφές του πυργίσκου επέτρεψαν μια τόσο μεγάλη εικόνα.
Μια έκδοση με σημειώσεις που δημιούργησε η NASA
Εδώ θα βρείτε το wallpaper σε Fullscreen (800x600, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200), Widescreen (1280x800, 1440x900, 1920x1200) καθώς και ένα αρχείο TIFF σε πλήρη ανάλυση (124,9 MB) και ένα αρχείο JPG σε πλήρη ανάλυση (3,55 MB).
Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015
Happy End: εγκαταλελειμμένα αεροπλάνα στη μέση του πουθενά
Το "Happy End" είναι ένα photo-project του Γερμανού φωτογράφου Dietmar Eckell σχετικό με θαύματα στην ιστορία της αεροπορίας. 15 αεροπλάνα που έπρεπε να κάνουν αναγκαστική προσγείωση αλλά όλοι οι επιβαίνοντες επέζησαν και σώθηκαν σε απομακρυσμένα μέρη. Τα αεροπλάνα έχουν εγκαταλειφθεί στη μέση του πουθενά εδώ και 10 ως 70 χρόνια.
Ποιο ήταν το μοντέλο για το αγαλματίδιο των Όσκαρ;
Ο Emilio Fernández στην ταινία του 1959 The Soldiers of Pancho Villa - πηγή
Η επίσημη τοποθέτηση της Ακαδημίας είναι ότι "δεν χρησιμοποιήθηκε κανένα μοντέλο για το σχεδιασμό του", αλλά η φήμη υπάρχει εδώ και δεκαετίες.
Ηλιοβασίλεμα στην Άρη
Με τη χρήση φωτογραφιών που τραβήχτηκαν στον Άρη από το Opportunity Rover, η NASA δημιούργησε το ηλιοβασίλεμα που "βλέπει" το όχημα από τον κόκκινο πλανήτη.
Martian sunset, recreated from photos taken by our Mars Opportunity rover. @MarsRovers @NASASolarSystem #SpaceVine https://t.co/V4crLQB21K
— NASA (@NASA) February 24, 2015
Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015
1899: Ο Καρνάβαλος πρωτοεμφανίζεται στην Αθήνα
«Αθηναίοι και Αθηναίες! Να κλείσετε τα σπίτια σας, τις πόρτες σας και να τρέξετε να υποδεχθήτε εις τας 2 το απόγευμα τον Καρνάβαλον, τον βασιλέα του γέλωτος, όστις θα μας κάνη την μεγάλην τιμήν να επισκεφθή τον τόπον μας!»
Με αυτήν την προκήρυξιν εσκανδάλιζαν και διήγειραν τα πλήθη τρείς ντελάληδες, απεσπασμένοι εις την ιδιαιτέραν υπηρεσίαν του αποκρηάτικου κομιτάτου, ιππεύοντες λιποσάρκους όνους και περιερχόμενοι με σαλπίσματα τας συνοικίας των Αθηνών διά να ειδοποιήσουν το κοινόν ότι ο Καρνάβαλος έρχεται!
Αλλ’ οι Αθηναίοι δεν είχαν ανάγκην ντελάληδων διά να πέσουν με τα μούτρα εις την αποκρηάτικη πανδαισία. Από της 8ης πρωϊνής κύματα ανθρώπων επλημμύριζαν τους κεντρικώτερους δρόμους και τας τρείς μεγάλας αρτηρίας της πρωτευούσης: οδόν Σταδίου, Αιόλου, Ερμού.
Ένας ακράτητος και αφηνιασμένος χείμαρρος… Εις τα πεζοδρόμια των προνομιούχων οδών που θα ετίμα διά της διελεύσεώς του ο Καρνάβαλος, οι κάτοικοι Αθηνών, Πειραιώς και περιχώρων είχαν στήσει τα υπαίθρια θεωρεία των, φθονούντες εκείνους οι οποίοι είχαν την προνοητικότητα να εγκατασταθούν από νωρίς μεταξύ ουρανού και γής: δηλαδή εις τα φανάρια και τα δένδρα από τα οποία εκρέμοντο … βοτρυδόν οι πλέον φιλοθεάμονες αλλά και ριψοκίνδυνοι συμπολίται.
Σπανίως εσημειώθη εις τας Αθήνας μεγαλύτερος συνωστισμός και μεγαλύτερο σπρώξιμο, η δε αστυνομία απεδείχθη ανίσχυρος να προλάβη τα αλλεπάλληλα επεισόδια τα οποία προκαλούσε ο αρειμανίως εστριμμένος μύσταξ του καβαλλιέρου, η ντάμα του οποίου υφίστατο απατηλάς ψηλαφήσεις και βεβήλους προστριβάς.
Ο μεγαλύτερος πανζουρλισμός εσημειώθη έξω από το Υπουργείον των Οικονομικών (σ.σ. ευρίσκετο στη σημερινή πλατεία Κλαυθμώνος). Απέναντί του και επί της οδού Κοραή είχε στηθή η εξέδρα της Ελλανοδίκου Επιτροπής του Κομιτάτου.
Και αυτή ακόμη η βασιλική οικογένεια δεν είχε μείνει ξένη εις το εξαιρετικόν γεγονός της ημέρας. Ο βασιλεύς Γεώργιος και η βασίλισσα Όλγα, ο διάδοχος Κωνσταντίνος και η πριγκήπισσα Σοφία παρηκολούθουν με ενδιαφέρον την κίνησιν από δύο παράθυρα του Υπουργείου των Οικονομικών.
Ο κόσμος είχε καταληφθή από ανυπομονησίαν:
-Πού είνε ο Καρνάβαλος;
-Γιατί αργεί;
Περί την 2αν μ.μ. ηκούσθη ένας ξηρός κρότος. Ήτο η συνθηματική ρουκέττα που ανήγγελλε εις το κοινόν την είσοδον του Καρναβάλου.
Επηκολούθησαν εξωφρενικαί σκηναί. Ένα σύμφυρμα ανθρώπων, ρούχων, καπέλλων, μπαστουνιών, γυναικείων μποά. Η προς την οδόν Κοραή γραμμή των κλητήρων διασπάται και από το τέρμα της οδού Σταδίου προβάλλει η πομπή του Καρναβάλου. Προηγείται εικοσάς ποδηλατιστών με φαντασμαγορικάς στολάς. Ένας όμιλος ανηλίκων παληάτσων με σφυρίχτρες, καραμούζες, ροκάνες.
Ακολουθεί μια ορχήστρα από πενήντα όργανα και έπεται το άρμα του Καρναβάλου. Το άρμα καλλιτεχνικόν, κομψότατον και τριώροφον, σύρεται από οκτώ ίππους τους οποίους οδηγούν ιπποκόμοι με ομοιόμορφον στολήν. Εις τον πρώτον όροφον εικοσάς μασκαράδων βομβαρδίζει το πλήθος με άνθη και κομφετί. Εις τον δεύτερον, δεκάς μετημφιεσμένων κυριών ρίπτει εις τον κόσμον σερπαντίνες και τέλος εις τον τρίτον, επί μεγαλοπρεπούς θρόνου, κάθεται ο Καρνάβαλος έχων παρ’ αυτόν την βασίλισσάν του με αμφίεσιν πολυτελεστάτην.
Προς την Α. Μεγαλειότητα τον Καρνάβαλον Α’, όταν εστάθη πρό της εξέδρας της οδού Κοραή, απηύθυνεν προσφώνησιν ένα μέλος της επιτροπής:
«Μεγαλειότατε!
Η πόλις την οποίαν επισκέπτεσαι, είνε πόλις πρωτότυπος, πρωτοτυποτάτου βασιλείου πρωτεύουσα. Δεν θα αργήσης να αντιληφθής, ευθύς ως εξέλθης από την μάνδραν που σε έχουν κλεισμένο, ότι ευρίσκεσαι εις τόπον γνωστόν, εις τόπον όπου η βασιλεία σου είνε διαρκής και όπου δι’ αυτόν ακριβώς τον λόγον δεν εορτάζοντο αι Απόκρεω όπως έπρεπε.
Όλα τα πράγματα του τόπου αυτού είνε διαρκώς μασκαρεμένα. Τα δένδρα φορούν αιωνίως ένα αιώνιον ντόμινο από σκόνη, δια το οποίον δεν υπάρχει Καθαρά Δευτέρα.
Μεγαλειότατε!
Έρχεσαι διά πρώτην φοράν εις τον τόπον, τον οποίον φυσικώς νομίζεις ξένον. Φεύγων όμως θα μείνης πεπεισμένος ότι τόσον είμεθα όλοι οι φυσικώτεροί σου υπήκοοι, ώστε εδώ θα έπρεπε να θέσης αιώνιον θρόνον του βασιλείου σου…»
Ο υψηλός ξένος χαιρετά συγκεκινημένος, πίνει λίγο κονιάκ από μια μποτίλια και αντιφωνεί με τους αλατισμένους αυτούς στίχους:
Ευχαριστώ ώ άνδρες Αθηναίοι
Για την υποδοχήν. Καλώς σας βρήκα!
Ξέρω ποιοι είσθε, γέροντες και νέοι
Ξέρω σε ποιο φρενοκομείο μπήκα.
Ότ’ είσθε μασκαράδες και κωθώνια
Να μου το πήτε ήταν περιττό.
Σας ξέρω και από τα παληά σας χρόνια
Για τέτοιους και εγώ σας χαιρετώ.
Χαίρετε άνδρες Αθηναίοι, χαίρετε!
Κι’ ας ακουσθούν οι λόγοι μου οι ύστατοι
Χαίρω πολύ που βλέπω πως το ξέρετε
Πως είσθε μασκαράδες αυτοσύστατοι
Χαίρετε με τα έξυπνα κεφάλια σας!
Πού έπρεπε ένα μασκαρά να φέρετε
Διά να καταλάβετε τα χάλια σας
Και να του πήτε την αλήθεια: Χαίρετε!
Τόπο λοιπόν να παρή δρόμο η φιέστα
Γιατί έχουμε να πάμε κι’ απ’ αλλού
Και αύριο σας στέλνω εγώ τα ρέστα
Και το λογαριασμό… η Μιχαλού»!
Το ρεπορτάζ είναι του Α. Φούφα στην εφημερίδα «Ηχώ της Ελλάδος»
Θωμάς Σιταράς (Αθηναιογράφος)
πηγή: protothema.gr
Οι Αποκριές στην Ελλάδα: η ιστορία όλων των εθίμων
Γαϊτανάκι από αποκριάτικο γιορτασμό στην Πλάκα, σε εξώφυλλο του περιοδικού Εικόνες, τις απόκριες του 1957 - πηγή
Η ελληνική αποκριά έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα. Συνδέεται µε την λατρεία του ∆ιονύσου, θεού του κρασιού και των εορτασµών.
Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015
Από το 1987 δυο αδέρφια ανταλλάσσουν την ίδια ευχητήρια κάρτα
Εδώ και 27 χρόνια, δυο αδέρφια στέλνει ο ένας στον άλλο την ίδια ευχετήρια κάρτα στα γενέθλια τους, γράφοντας όπου μπορούν και γεμίζοντας οποιοδήποτε κενό μπορούν. Κάποιες φορές στέλνουν την κάρτα πιο νωρίς, άλλες πιο αργά και κάποιες άλλες το ξεχνάν. Αλλά η παράδοση συνεχίζεται. Μαζί με την κάρτα στέλνουν συνεχώς ο ένας στον άλλο και το ίδιο δολάριο. Την κάρτα ανέβασε πρόσφατα ο γιος ενός από τα αδέρφια στο reddit.
Στα σχόλια, ο γιος αναφέρει κάποιες λεπτομέρειες, όπως μερικές φορές παραδίδει ο ένας στον άλλο την κάρτα προσωπικά κάνοντας μεγάλα ταξίδια ή όταν σε κάποια σημεία υπάρχουν σβησμένα γυναικεία ονόματα αυτές είναι πρώην σύζυγοι...
Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015
Καρναβάλι σε όλο τον κόσμο
Η παραδοσιακή Κολομπίνα κατεβαίνει από το καμπαναριό του Αγίου Μάρκου κατά τη διάρκεια του Βενετσιάνικου Καρναβαλιού, στις 8 Φεβρουαρίου
Οι καρναβαλικές εκδηλώσεις κοντεύουν στο τέλος τους σε όλο τον κόσμο. Οι προ-Σαρακοστιανές εκδηλώσεις, ένα μείγμα από ειδωλολατρικές και θρησκευτικές παραδόσεις, αποχαιρετούν το χειμώνα και καλωσορίζουν την άνοιξη. Δείτε εικόνες από καρναβάλια από όλο τον κόσμο.
Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015
Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015
Όταν η σοκολάτα ήταν φάρμακο
Ο Ποσειδώνας μεταφέρει τη σοκολάτα από το Μεξικό στην Ευρώπη, λεπτομέρεια από την προμετώπιδα του Chocolata Inda από τον Antonio Colmenero de Ledesma, 1644
Η σοκολάτα δεν ήταν πάντα αυτό που ξέρουμε σήμερα. Όταν έφτασε από την Αμερική στην Ευρώπη τον 17ο αιώνα ήταν μια σπάνια και μυστηριώδης ουσία, περισσότερο φάρμακο παρά τρόφιμο.
Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015
Ένα φεστιβάλ σάμπα στην Ιαπωνία
Στην Ελλάδα ήδη βρισκόμαστε στα μέσα του Καρναβαλιού. Στην Βραζιλία, το Σάββατο 14 Φεβρουαρίου ο βασιλιάς Μόμο παρέλαβε τα κλειδιά της πόλης του Ρίο ντε Τζανέιρο από τα χέρια του δημάρχου και του ανατέθηκε συμβολικά το καθήκον να κηρύξει την έναρξη του πιο γνωστού καρναβαλιού, ένα ξέφρενο πάρτι διάρκειας 5 ημερών, που κορυφώνεται με την παρέλαση των σχολών της σάμπα στο Σαμποδρόμιο.
Όμορφες εικόνες μιας σπηλιάς μέσα σε παγετώνα
Η βόλτα μέσα σε μια σπηλιά σε έναν παγετώνα κρύβει κάτι το μαγικό. Το μπλε φως που φιλτράρεται από τα διάφανα τοιχώματα είναι παράξενα αιθέριο και πανέμορφο. Είναι τόσο υπέροχο το θέαμα που κάνει την αντοχή στο κρύο, τις δύσκολες συνθήκες που περιβάλλουν αυτούς τους κατεψυγμένους θαλάμους να αξίζει τον κόπο. Στην τελική, δεν είναι απλώς σήραγγες μέσα σε πάγο. Είναι σπηλιές κάτω από έναν τεράστιο και συνεχώς κινούμενο παγετώνα.
APoD 15 Φεβρουαρίου: 2 ώρες πριν τον Ποσειδώνα
εικόνα: Voyager 2, NASA
Στις 15 Φεβρουαρίου του 1989, δύο ώρες πριν την πλησιέστερη προσέγγιση στον Ποσειδώνα, το Voyager 2 τράβηξε την εικόνα που βλέπουμε πιο πάνω, στην οποία φαίνονται καθαρά, για πρώτη φορά, μεγάλα σύννεφα που επιπλέουν υψηλή στην ατμόσφαιρα του πλανήτη. Οι σκιές αυτών των νεφών μπορούν φαίνονται σε χαμηλότερα στρώματα. Το μεγαλύτερο μέρος της ατμόσφαιρας του Ποσειδώνα αποτελείται από υδρογόνο και ήλιο, τα οποία είναι αόρατα. Ως εκ τούτου, το μπλε χρώμα του Ποσειδώνα προέρχεται από μικρότερες ποσότητες μεθανίου στην ατμόσφαιρα, το οποίο απορροφά το κόκκινο φως. Ο Ποσειδώνας έχει τους ταχύτερους ανέμους στο ηλιακό μας σύστημα, με ριπές που φτάνουν τα 2.000 χλμ/ώρα. Υπάρχουν εικασίες που υποστηρίζουν ότι κάτω από τα πιο ψηλά νέφη, και λόγω των θερμών συνθηκών που επικρατούν, μπορεί να δημιουργούνται διαμάντια, τόσο στον Ποσειδώνα όσο και στον Ουρανό.
από: apod
Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015
Μια σπάνια ταυτόχρονη διέλευση τριών δορυφόρων του Δία σε μια εικόνα
Στις 23 Ιανουαρίου του 2015, συνέβη μια σπάνια τριπλή διέλευση δορυφόρων του Δία, κατά τη διάρκεια της οποίας οι παρατηρητές εδώ στη Γη είδαν τρεις δορυφόρους του πλανήτη να περνάνε μπροστά από του ταυτόχρονα. Κάτι τέτοιο συμβαίνει μία ή δυο φορές κάθε 10 χρόνια.
Το Hubble ήταν στραμμένο προς τον Δία και συνέλαβε αυτή την ταυτόχρονη διέλευση. Από τα αριστερά προς τα δεξιά βλέπουμε την Ευρώπη, την Καλλιστώ και την Ιώ. Έχει επιβεβαιωθεί η ύπαρξη 67 δορυφόρων διαφόρων μεγεθών σε τροχιά γύρω από τον Δία από τους οποίους οι προαναφερόμενοι τρεις καθώς και ο Γανυμήδης ανακαλύφθηκαν από τον Γαλιλαίο το 1610. Αυτοί οι τέσσερις φαίνονται με απλά κιάλια κατά τη διεύθυνση του ισημερινού του πλανήτη.
Το φαινόμενο διήρκεσε σχεδόν 40 λεπτά.
Το ίδιο συμβάν κατέγραψε ο φωτογράφος Ricardo Viera με έναν τηλεφακό και μια DSLR (συνολικής αξίας περίπου 2.000 δολαρίων) κάπου στον Ντένβερ του Κολοράντο:
Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015
Το νυχτερινό Λας Βέγκας από τα 8.799 πόδια
Αφού κατέγραψε τη Νέα Υόρκη από ένα ελικόπτερο, ο Vincent Laforet έστρεψε την κάμερα του προς το Λας Βέγκας. Για να συλλάβει τις φωτογραφίες που θα δείτε ο Laforet χρησιμοποίησε μια Canon 1DX και ένα Phase One Credo 50 MP, με ISO στα 6400. Αλλά αυτή τη φορά, έπεισε τον πιλότο να πάει ακόμα πιο ψηλά. Ανέβηκαν στα 8.799 πόδια (η νυχτερινές λήψεις της Νέας Υόρκης έγιναν από ύψος 7.500 ποδών). Κανείς πριν δεν είχε φωτογραφήσει το Λας Βέγκας από τόσο ψηλά.
Εκπληκτική εικόνα του Δία τραβηγμένη από τη Γη
Κανονικά, τόσο λεπτομερείς εικόνες σαν αυτήν την υπέρυθρη του Δία μπορούν να τραβηχτούν από τηλεσκόπια στο διάστημα ή πλανητικούς ανιχνευτές. Αυτή η εικόνα όμως τραβήχτηκε με μια ειδική κάμερα στο Subaru Telescope, δηλαδή από την επιφάνεια του πλανήτη μας.
Ο Ko Arimatsu του Japan Aerospace Exploration Agency χρησιμοποίησε το IRCS (Infrared Camera and Spectrograph) για να συλλάβει την εικόνα. Με τη χρήση adaptive optics (AO), για να διορθώσει τις αναταράξεις στην ατμόσφαιρα της Γης, ο Arimatsu μπόρεσε να καταγράψετε τις λεπτομέρειες του Δία με πολύ ακρίβεια.
Κοιτάζοντας αυτή την υπέρυθρη εικόνα του Δία, η Μεγάλη Ερυθρά Κηλίδα (μια τεράστια καταιγίδα που είναι γνωστό ότι υπήρχε τουλάχιστον από τον 17ο αιώνα) φαίνεται ροζ-λευκή. Το μεγαλύτερο φεγγάρι του, ο Γανυμήδης, εμφανίζεται πάνω δεξιά. Αλλά επειδή κινούνταν σε σχέση με τον Δία, η εικόνα εμφανίζεται κουνημένη. Η εικόνα αποτελείται από τρεις ξεχωριστές χρωματικές εικόνες.
Το Subaru Telescope είναι η "ναυαρχίδα" των 8,2 μέτρων τηλεσκόπιο του National Astronomical Observatory της Ιαπωνίας, που βρίσκεται στο Mauna Kea Observatory στη Χαβάη. Πήρε το όνομά του από τις Πλειάδες, μία "ανοικτή συστροφή" αστέρων, δηλαδή ένα ανοικτό αστρικό σμήνος, που ανήκει στον αστερισμό του Ταύρου. Μέχρι το 2005, διέθετε το μεγαλύτερο μονολιθικό πρωτεύον κάτοπτρο του κόσμου.
Τρόποι για να εκφράσετε τα συναισθήματα σας με χειρονομίες, σύμφωνα με ένα βιβλίο του 19ου αιώνα
Το 1846, ο Dr. Andrew Comstock εξέδωσε το "A system of elocution, with special reference to gesture, to the treatment of stammering, and defective articulation" (Ένα σύστημα ορθοφωνίας, με ειδική αναφορά στη χειρονομία, στη θεραπεία του τραυλισμού και της ελαττωματικής άρθρωσης), που περιελάμβανε πολυάριθμα διαγράμματα και χαρακτικά, επεξηγώντας το θέμα. Επίσης, περιελάμβανε και χειρονομίες που μπορούσε να χρησιμοποιεί κάποιος για να εκφράσει τα συναισθήματα του.
Τρόμος
Θαυμασμός
Σεβασμός
Ήπια Παραίτηση
Αυτάρκεια
Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015
Ένα νησί σε σχήμα δελφινιού
Στο αρχιπέλαγος Li Galli, στις ακτές της ιταλικής πόλη Αμάλφι -η ακτής της οποίας έχει χαρακτηριστεί από το 1997 από την UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς- υπάρχουν τρία μικρά, βραχώδη νησιά, γνωστά ως Li Galli (οι Κόκορες) ή Le Sirenuse (οι Σειρήνες).
Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015
Η αθέατη πλευρά της Σελήνης
Εντυπωσιακό animation που δείχνει τη μυστηριώδη μακρινή πλευρά του φυσικού μας δορυφόρου
Είναι γνωστό ότι η τροχιακή κίνηση της Σελήνης μας υποχρεώνει να βλέπουμε πάντοτε την ίδια πλευρά της. Η άλλη πλευρά έχει επικρατήσει να ονομάζεται ως «σκοτεινή» κάτι που δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα αφού και εκείνη η πλευρά δέχεται το ηλιακό φως. Οι ειδικοί χαρακτηρίζουν την μη ορατή σε μας πλευρά του φυσικού μας δορυφόρου ως «μακρινή» ή ως «αθέατη». Το γεγονός ότι δεν είχαμε οπτική επαφή με αυτή την πλευρά της Σελήνης δημιούργησε ένα μυστήριο γύρω από τον αυτό τον αθέατο σεληνιακό κόσμο.
Ακόμη και όταν από τελη της δεκαετίας του 1950 άρχισαν να πηγαίνουν στην αθέατη πλευρά της Σελήνης εξερευνητικά σκάφη και να μαθαίνουμε ολοένα και περισσότερα πράγματα για αυτή τα μυστήρια και οι θεωρίες για το τι υπάρχει εκεί δεν περιορίστηκαν καθόλου, το αντίθετο. Πρόσφατα εντοπίστηκε μια περιοχή στην αθέατη πλευρά της Σελήνης στην οποία μπορεί να δημιουργηθεί μια επανδρωμένη βάση ή ακόμη και μια μικρή αποικία. Η NASA έδωσε στη δημοσιότητα ένα εντυπωσιακό animation στο οποίο παρουσιάζεται η αθέατη πλευρά της Σελήνης ενώ στο φόντο εμφανίζεται η Γη να πραγματοποιεί την δική της τροχιακή κίνηση.
πηγή: tovima.gr
Arithmographe: Ένα πρώιμο παράδειγμα ενός φορητού υπολογιστή
Πάνω από 3 αιώνες πριν, ο Παριζιάνος γιατρός και πολυμαθής Κλοντ Περό (Claude Perrault) επινόησε μια συναρπαστική μικρή μηχανική αριθμομηχανή, το Abaque Rhabdologique. Στο τεύχος του περιοδικού Le Journal des sçavants του 1699, ο Περό εξήγησε ότι το όνομα της μηχανής του προήλθε από τη μαθηματική πρακτική των αρχαίων, οι οποίοι είχαν χρησιμοποιήσει δισκία (αριθμητήρια) για να γράφουν αριθμούς και οι οποίοι είχαν την ικανότητα να εκτελούν πολλές αριθμητικές πράξεις με τη χρησιμοποίηση μικρών ράβδων με ψηφία.
Στη συνέχεια, πολλοί μαθηματικοί και εφευρέτες βελτίωσαν και έδωσαν νέο σχήμα στη μηχανή του Περό. Ως κληρονόμος αυτής της παράδοσης, ο Louis Troncet δημιούργησε αυτό που ονομάζεται Arithmographe. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια μικρή μεταλλική αριθμομηχανή με γραφίδα που αποτελείται από επίπεδες μεταλλικές μπάντες με εγκοπές στα άκρα με αριθμούς από το 1 έως το 9. Αυτές οι μεταλλικές μπάντες είναι κρυμμένες πίσω από επτά στήλες. Ο χρήστης έπρεπε να μετακινήσει αυτές τις μπάντες με τη γραφίδα για να εισάγει τους αριθμούς. Όπως φαίνεται και στην παραπάνω εικόνα, η συσκευή περιελάμβανε ένα μικρό φυλλάδιο με οδηγίες και μαθηματικού πίνακες.
Η εφεύρεση του έγινε πολύ δημοφιλής. Ο υπολογιστής παραγόταν για πάνω από 30 χρόνια!
από: lib.umich.edu
Το λογότυπο της Coca-Cola σχηματισμένο από εκατοντάδες περιστέρια
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, η Coca-Cola έριξε μια τεράστια ποσότητα σπόρων στην πλατεία του Αγίου Μάρκου στη Βενετία σχηματίζοντας το λογότυπό της. Αμέσως, οι σπόροι καλύφθηκαν/ καταναλώθηκαν από εκατοντάδες περιστέρια τα οποία "έγραψαν" το λογότυπο της Coca-Cola. Αμέσως τραβήχτηκε η παραπάνω αεροφωτογραφία και η οποία παραμένει ένα γνωστό-άγνωστο κομμάτι της διαφήμισης της εταιρίας.
από: adbranch
Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015
Μια ματιά στο πρώτο βιβλίο με φωτογραφίες από το 1843
Πρόσφατα η online εκπομπή Objectivity επισκέφτηκε το The Royal Society στο Λονδίνο για να δει το αντίγραφο που διαθέτει του "Photographs of British Algae: Cyanotype Impressions", ένα βιβλίο από 1843 της Αγγλίδας βοτανολόγου και φωτογράφου Anna Atkins που θεωρείται το πρώτο βιβλίο με φωτογραφίες.
Εδώ και 40 χρόνια φτιάχνει μόνος του ένα Λούνα Παρκ
Αυτή η τεράστια τσουλήθρα ήταν το πρώτο δημιούργημα του Μπρούνο, πριν 40 χρόνια
Ένα νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο "Ai Pioppi" αφηγείται την ιστορία του Μπρούνο, ενός Ιταλού ιδιοκτήτη εστιατορίου ο οποίος έχει δημιουργήσει ένα ολόκληρο λούνα παρκ με τα χέρια τα τελευταία 40 χρόνια. Απ' όταν άρχισε να μαθαίνει τη συγκόλληση τη δεκαετία του 1960, έχει κατασκευάσει κούνιες, τσουλήθρες, τραμπάλες και ρόλερ κόστερ σε ένα αιθέριο ξέφωτο στη μέση του δάσους.
Το λούνα παρκ, που βρίσκεται κοντά στο Τρεβίζο της Ιταλίας, έχει ως στόχο να προσελκύσει πελάτες στο οικογενειακό εστιατόριο του Μπρούνο.
Ένα roller coaster που χάνεται μέσα στο δάσος
Στο βίντεο, ο Μπρούνο εξηγεί τη δημιουργική διαδικασία: "Ένα κλαδί πέφτει, ένα φύλλο αιωρείται, ένα πουλί πετάει, μια πέτρα κυλάει και λέω στον εαυτό μου, 'Ίσως μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή την κίνηση'. Έτσι γεννιούνται οι ιδέες μου."
Σχοινιά για κούνιες
Ο Μπρούνο Bruno, ο άνθρωπος πίσω από το Ai Pioppi
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)