Παρθένο δάσος είναι το δάσος όπου το χέρι του ανθρώπου δεν πάτησε ποτέ πόδι.
(Από μαθητική έκθεση)
Το στήθος είναι ένα εξάρτημα που το φοράνε μόνο οι ωραίες γυναίκες
(Από μαθητική έκθεση)
Ανεμογκάστρι λέμε, συνήθως, για γυναίκα που νομίζει έγκυος, αλλά που δεν είναι.
Ένοχος συνήθως ο γκαστρίμυθος που την παρέσυρε σε ακολασίες ακατονόμαστες και αυτός είναι ύποπτος τύπος, με μισόκλειστα μάτια και στραβοπατημένα παπούτσια, που δίνει και το κακό παράδειγμα στους νέους και που, μάλλον, και κουκουές είναι.
(Από μαθητική έκθεση)
Ο εξοστρακισμός ήταν μια αρχαία τιμωρία όπου σου έβαζαν έξι όστρακα κι έπρεπε να τα χτυπήσεις και να τα σπάζεις με το κεφάλι σου. Μερικές φορές πετύχαινε, άλλες όχι.
(Από μαθητική έκθεση)
Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν προστυχόλογα. Προχτές στο πανηγύρι του Σταυρού, κάτω στην Καρούτα, κάποιος είπε ανυπερθέτος. Οι άλλοι έκαναν πως δεν κατάλαβαν.
(Από άρθρο επαρχιακής εφημερίδας, 1977)
Το 31 είναι πολύ κακός τζόγος. Ο πατέρας μου μας είπε ότι μια φορά 31 άνθρωποι παίζανε 31 και ήρθανε 31 μπάτσοι και τους έβαλαν 31 μέρες φυλακή και μετά 31 δικαστές τους εδικάζανε 31 μέρες και τους τιμώρησαν με 31 χρόνια φυλακή. Κάναμε πως το πιστέψαμε για να μη γίνει φασαρία.
(Πρόχειρο γραπτό μαθητή, Αθήνα, 1990)
Την απεκάλεσε χαφιελόγρια, βρωμορουμάνα, γριά ροχάλα, σπιναλόγκα, κασέτα, μπενφίκα και διώρυγα. Όλα αυτά, εν βρασμώ και πριν λυποθυμίσει.
(Από κατάθεση μάρτυρα στο πταισματοδικείο, 1978)
Αύριο θα σφάξω 40 κατσικάκια. Όσοι θέλουνε σκοταργές - γλυκάδια να μου το πουν, γιατί σφάζω για ξενοδοχεία. Για ιδιαίτερον σφάξιμον πρέπει να ειδοποιηθώ προ 10ημέρου, προθεσμία. Τάκης.
(Επιγραφή σε σπίτι στην Ακράτα, καλοκαίρι 1981)
Την Κυριακή διαβάζουμε το κόμιξ με τα πουλιά του Αρκά. Μια Κυριακή, η μάνα μου στεναχωρέθηκε πολύ. Από τότε και για σεβασμό, το διαβάζουμε κρυφά.
(Από έκθεση μαθήτριας δημοτικού σχολείου, 1992)
Είναι μεγάλη αγένεια να λέμε κουρέλες, ρεμάλια θα σας σκίσουμε. Πρέπει, πρώτα, να γίνει το ματς και μετά το λέμε. Γιατί, αν γίνει το ματς και χάσουμε τότε θα μας το λένε αυτοί και τότε τι γίνεται;
(Από συνέντευξη στην τηλεόραση μαθητή γυμνασίου)
Το αρνάκι το σφάζουμε το Πάσχα. Τον υπόλοιπο χρόνο δεν το ενοχλούμε. Μετά έρχεται πάλι το Πάσχα, οπότε το ξανασφάζουμε.
(Από ημερολόγιο 12χρονης, Καρδίτσα, 1981)
Οι μεταφέροντες ζώα άσφαχτα και άνευ βεβαιώσεως του αστιάτρου υποχρεούνται να τα σφάξουν και να τα γδάρουν προ της επιβιβάσεως, διότι τα ζώα μεταδίδουν μύκητες και μικρόβια ενδοβλαβή διά την υγείαν και θα διώκονται...
(Επιγραφή σε ΚΤΕΛ, 1970)
Η γιαγιά μου είπε πως πρέπει, πότε - πότε, να σκεφτόμαστε και τους φτωχούς. Εγώ εχτές, μετά το σχολείο τους σκέφτηκα γύρω στις πέντε το απόγευμα, ένας συμμαθητής μου ο Χαϊμαντάς ο Πέτρος γύρω στις εξίμισι. Σήμερα κανονίσαμε να τους σκεφτούμε και οι δύο συγχρόνως στις οχτώ το βράδυ, για πιο δίκαιη σκέψη.
(Σημείωμα μαθητή του δημοτικού σε πρόχειρο τετράδιο, 1990)
Όταν μεγαλώσω θα γίνω αξιωματικός να φωνάζω και τα φαντάρια να στέκονται κλαρίνα και να τους κόβω και την ανάσα και τη χολή. Άδετα άρβυλα; 5 μέρες! Μανίκια σκουμπωμένα; 10 μέρες στέρηση εξόδου! Αγυάλιστες αγκράφες; 15 μέρες αυστηρά-τροχάδη γύρω από το κέντρο 20 φορές! Έλλειψη σεβασμού σε ανώτερο; 500 επώμου-παραπόδα και εικοσάρα αυστηρή! Επίσης, θα τιμήσω και την πατρίδα.
(Γραπτό σε πρόχειρο μαθητή, Τρίπολη, 1971)
Όσοι την είδανε τη Σιωπή των Αμνών στο σινεμά, που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, κατανοούν απόλυτα το πού μπορεί να οδηγήσει η απομάκρυνση του ανθρώπου από τον σεβασμό στο Θεό, μέχρι ανθρώπους δάγκωνε και τους μάσαγε το συκώτι, το ανθρωπόμορφον, το άθεον τέρας!
(Από κήρυγμα ιερέα σε εκκλησίασμα Κυριακής)
Ο αγροτικός ιατρός θα εξετάζει αγροτικές παθήσεις Δευτέρα - Τετάρτη - Πέμπτη. Από 8 π.μ. μέχρι 2 μ.μ., όλες οι άλλες παθήσεις μεταφέρονται σε παθήσεις άλλων ημερών.
(Ανακοίνωση σε αγροτικό ιατρείο, 1989)
Α, να χαθείς, που θα με πεις εμένα ιδιοχείρως. Ιδιόχειρος είσαι και φαίνεσαι, ζώον!
(Γυναίκα μάρτυρας στο πταισματοδικείο, Αθήνα, 1990)
Κατά τις αργίες, το Γραφείον Τουριστικών Πληροφοριών θα λειτουργεί μόνον εργάσιμες ημέρες.
(Επιγραφή σε γραφείο του Ε.Ο.Τ. στην Πάρο, 1980)
Προσοχή! Το ξενοδοχείον δεν διαθέτει σάουνα. Σάουνα λένε τη σκύλα δίπλα του βενζινά και γίνεται πέρδεμα με τ' όνομα που ακούγεται όλη ώρα.
(Επιγραφή σε ξενοδοχείο, Καμμένα Βούρλα, 1981)
Είμαι στου θυρωρού του Γαλάκη και βλέπω το ματς με τη Μπαρτσελόνα. Αν χάσει η Ολυμπιακάρα, μη μου τηλεφωνήσετε τουλάχιστον για μια βδομάδα. Θα είμαι νεκρός.
(Μήνυμα σε αυτόματο τηλεφωνητή, Αθήνα, 1994)
Λυπούμεθα, αλλά η σωματική ανάγκη πρέπει να προκαταβάλλεται προ της χρήσεώς της.
(Επιγραφή σε δημόσιο WC της Θεσσαλονίκης, 1958)
Άνευ ταυτότητος δεν θα παραδίδονται δικαιολογητικά απωλείας παλαιάς ταυτότητος βάσει της οποίας θα εκδοθεί η νέα ταυτότης.
(Επιγραφή σε αστυνομικό τμήμα Αθήνας, 1971)
Από το βιβλίο "Είτε παίδες Ελλήνων, είτε παίδες βαρβάρων. Και τα δυο δεν γίνεται!" του Δημήτρη Μαρκόπουλου, Αθήνα, 1994
(Από μαθητική έκθεση)
Το στήθος είναι ένα εξάρτημα που το φοράνε μόνο οι ωραίες γυναίκες
(Από μαθητική έκθεση)
Ανεμογκάστρι λέμε, συνήθως, για γυναίκα που νομίζει έγκυος, αλλά που δεν είναι.
Ένοχος συνήθως ο γκαστρίμυθος που την παρέσυρε σε ακολασίες ακατονόμαστες και αυτός είναι ύποπτος τύπος, με μισόκλειστα μάτια και στραβοπατημένα παπούτσια, που δίνει και το κακό παράδειγμα στους νέους και που, μάλλον, και κουκουές είναι.
(Από μαθητική έκθεση)
Ο εξοστρακισμός ήταν μια αρχαία τιμωρία όπου σου έβαζαν έξι όστρακα κι έπρεπε να τα χτυπήσεις και να τα σπάζεις με το κεφάλι σου. Μερικές φορές πετύχαινε, άλλες όχι.
(Από μαθητική έκθεση)
Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν προστυχόλογα. Προχτές στο πανηγύρι του Σταυρού, κάτω στην Καρούτα, κάποιος είπε ανυπερθέτος. Οι άλλοι έκαναν πως δεν κατάλαβαν.
(Από άρθρο επαρχιακής εφημερίδας, 1977)
Το 31 είναι πολύ κακός τζόγος. Ο πατέρας μου μας είπε ότι μια φορά 31 άνθρωποι παίζανε 31 και ήρθανε 31 μπάτσοι και τους έβαλαν 31 μέρες φυλακή και μετά 31 δικαστές τους εδικάζανε 31 μέρες και τους τιμώρησαν με 31 χρόνια φυλακή. Κάναμε πως το πιστέψαμε για να μη γίνει φασαρία.
(Πρόχειρο γραπτό μαθητή, Αθήνα, 1990)
Την απεκάλεσε χαφιελόγρια, βρωμορουμάνα, γριά ροχάλα, σπιναλόγκα, κασέτα, μπενφίκα και διώρυγα. Όλα αυτά, εν βρασμώ και πριν λυποθυμίσει.
(Από κατάθεση μάρτυρα στο πταισματοδικείο, 1978)
Αύριο θα σφάξω 40 κατσικάκια. Όσοι θέλουνε σκοταργές - γλυκάδια να μου το πουν, γιατί σφάζω για ξενοδοχεία. Για ιδιαίτερον σφάξιμον πρέπει να ειδοποιηθώ προ 10ημέρου, προθεσμία. Τάκης.
(Επιγραφή σε σπίτι στην Ακράτα, καλοκαίρι 1981)
Την Κυριακή διαβάζουμε το κόμιξ με τα πουλιά του Αρκά. Μια Κυριακή, η μάνα μου στεναχωρέθηκε πολύ. Από τότε και για σεβασμό, το διαβάζουμε κρυφά.
(Από έκθεση μαθήτριας δημοτικού σχολείου, 1992)
Είναι μεγάλη αγένεια να λέμε κουρέλες, ρεμάλια θα σας σκίσουμε. Πρέπει, πρώτα, να γίνει το ματς και μετά το λέμε. Γιατί, αν γίνει το ματς και χάσουμε τότε θα μας το λένε αυτοί και τότε τι γίνεται;
(Από συνέντευξη στην τηλεόραση μαθητή γυμνασίου)
Το αρνάκι το σφάζουμε το Πάσχα. Τον υπόλοιπο χρόνο δεν το ενοχλούμε. Μετά έρχεται πάλι το Πάσχα, οπότε το ξανασφάζουμε.
(Από ημερολόγιο 12χρονης, Καρδίτσα, 1981)
Οι μεταφέροντες ζώα άσφαχτα και άνευ βεβαιώσεως του αστιάτρου υποχρεούνται να τα σφάξουν και να τα γδάρουν προ της επιβιβάσεως, διότι τα ζώα μεταδίδουν μύκητες και μικρόβια ενδοβλαβή διά την υγείαν και θα διώκονται...
(Επιγραφή σε ΚΤΕΛ, 1970)
Η γιαγιά μου είπε πως πρέπει, πότε - πότε, να σκεφτόμαστε και τους φτωχούς. Εγώ εχτές, μετά το σχολείο τους σκέφτηκα γύρω στις πέντε το απόγευμα, ένας συμμαθητής μου ο Χαϊμαντάς ο Πέτρος γύρω στις εξίμισι. Σήμερα κανονίσαμε να τους σκεφτούμε και οι δύο συγχρόνως στις οχτώ το βράδυ, για πιο δίκαιη σκέψη.
(Σημείωμα μαθητή του δημοτικού σε πρόχειρο τετράδιο, 1990)
Όταν μεγαλώσω θα γίνω αξιωματικός να φωνάζω και τα φαντάρια να στέκονται κλαρίνα και να τους κόβω και την ανάσα και τη χολή. Άδετα άρβυλα; 5 μέρες! Μανίκια σκουμπωμένα; 10 μέρες στέρηση εξόδου! Αγυάλιστες αγκράφες; 15 μέρες αυστηρά-τροχάδη γύρω από το κέντρο 20 φορές! Έλλειψη σεβασμού σε ανώτερο; 500 επώμου-παραπόδα και εικοσάρα αυστηρή! Επίσης, θα τιμήσω και την πατρίδα.
(Γραπτό σε πρόχειρο μαθητή, Τρίπολη, 1971)
Όσοι την είδανε τη Σιωπή των Αμνών στο σινεμά, που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, κατανοούν απόλυτα το πού μπορεί να οδηγήσει η απομάκρυνση του ανθρώπου από τον σεβασμό στο Θεό, μέχρι ανθρώπους δάγκωνε και τους μάσαγε το συκώτι, το ανθρωπόμορφον, το άθεον τέρας!
(Από κήρυγμα ιερέα σε εκκλησίασμα Κυριακής)
Ο αγροτικός ιατρός θα εξετάζει αγροτικές παθήσεις Δευτέρα - Τετάρτη - Πέμπτη. Από 8 π.μ. μέχρι 2 μ.μ., όλες οι άλλες παθήσεις μεταφέρονται σε παθήσεις άλλων ημερών.
(Ανακοίνωση σε αγροτικό ιατρείο, 1989)
Α, να χαθείς, που θα με πεις εμένα ιδιοχείρως. Ιδιόχειρος είσαι και φαίνεσαι, ζώον!
(Γυναίκα μάρτυρας στο πταισματοδικείο, Αθήνα, 1990)
Κατά τις αργίες, το Γραφείον Τουριστικών Πληροφοριών θα λειτουργεί μόνον εργάσιμες ημέρες.
(Επιγραφή σε γραφείο του Ε.Ο.Τ. στην Πάρο, 1980)
Προσοχή! Το ξενοδοχείον δεν διαθέτει σάουνα. Σάουνα λένε τη σκύλα δίπλα του βενζινά και γίνεται πέρδεμα με τ' όνομα που ακούγεται όλη ώρα.
(Επιγραφή σε ξενοδοχείο, Καμμένα Βούρλα, 1981)
Είμαι στου θυρωρού του Γαλάκη και βλέπω το ματς με τη Μπαρτσελόνα. Αν χάσει η Ολυμπιακάρα, μη μου τηλεφωνήσετε τουλάχιστον για μια βδομάδα. Θα είμαι νεκρός.
(Μήνυμα σε αυτόματο τηλεφωνητή, Αθήνα, 1994)
Λυπούμεθα, αλλά η σωματική ανάγκη πρέπει να προκαταβάλλεται προ της χρήσεώς της.
(Επιγραφή σε δημόσιο WC της Θεσσαλονίκης, 1958)
Άνευ ταυτότητος δεν θα παραδίδονται δικαιολογητικά απωλείας παλαιάς ταυτότητος βάσει της οποίας θα εκδοθεί η νέα ταυτότης.
(Επιγραφή σε αστυνομικό τμήμα Αθήνας, 1971)
Από το βιβλίο "Είτε παίδες Ελλήνων, είτε παίδες βαρβάρων. Και τα δυο δεν γίνεται!" του Δημήτρη Μαρκόπουλου, Αθήνα, 1994
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου