Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

Ασπρόμαυρες καρτ ποστάλ από την Ελλάδα στο Μουσείο Μπενάκη


Παρουσίαση έρευνας με τίτλο: «Η χρήση της αρχαιότητας σε πρώιμες τουριστικές φωτογραφικές απεικονίσεις».

Πως δομήθηκε η πρώιμη τουριστική εικόνα της Ελλάδας σε φωτογραφικές απεικονίσεις από κρατικά χορηγούμενους οργανισμούς υπό την μορφή τουριστικών φυλλαδίων, αφισών, και καρτ-ποστάλ τυπωμένα από το Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού από το 1929 και εξής; Σ΄αυτή την ερώτηση θα προσπαθήσει να δώσει απάντηση η Κατερίνα Ζαχαρία, τακτική καθηγήτρια Κλασικής Φιλολογίας και Αρχαιολογίας του Loyola Marymount University του Λος Άντζελες στην ομιλία της την Πέμπτη 2 Ιουνίου.



Ο λόγος για την παρουσίαση της έρευνας με τίτλο «Postcards from Greece: The uses of antiquity in early tourist photographic depictions» (Καρτ ποστάλ από την Ελλάδα: Η χρήση της αρχαιότητας σε πρώιμες τουριστικές φωτογραφικές απεικονίσεις) που θα πραγματοποιηθεί (ώρα 18.00) στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη (κτίριο της οδού Κουμπάρη).



Η πρώτη επίσημη τουριστική αφίσα που παρουσιάζει το 1929 τον Παρθενώνα μέσα από το φακό της Nelly's (Έλλη Σουγιουλτζόγλου, 1899-1998) μετά την ίδρυση του Ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού επί πρωθυπουργίας Ελευθερίου Βενιζέλου έως το, εθνικιστικής ιδεολογίας του καθεστώτος Μεταξά, υλικό του ελληνικού περιπτέρου στην παγκόσμια έκθεση του 1939 στη Νέα Υόρκη: η ομιλήτρια θα χρησιμοποιήσει πρωτογενές υλικό για την παρουσίασή της.



«Η Nelly's προετοίμασε τέσσερα φωτογραφικά κολάζ που αποτελούν ένα σκηνικό/ερμηνευτικό πλαίσιο για τα υπόλοιπα πολιτισμικά εκθέματα του Ελληνικού Περιπτέρου. Αποτελούν μαρτυρίες της απλοϊκής Μεταξικής εθνικιστικής ιδεολογίας ως προς την συνέχεια του Ελληνικού γένους, τροφοδοτώντας έτσι το κάλεσμα προς τους σύγχρονους Έλληνες να ξαναγεννηθούν ως άμεσοι απόγονοι και άξιοι συνεχιστές των αρχαίων και Βυζαντινών προγόνων τους», αναφέρει η ομιλήτρια στην ιστοσελίδα του Οργανισμού Πρωτοβουλία για την Ανάδειξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς που διοργανώνει την εκδήλωση.

Και συνεχίζει: «Θα συμπληρώσω τα ευρήματά μου με έντυπο και οπτικοακουστικό υλικό από τη ζωή και την επαγγελματική σταδιοδρομία της Nelly's σε μία προσπάθεια να προσδιορίσω επιρροές του έργου της και το εύρος της συνεργασίας της με το καθεστώς του Μεταξά».

πηγή: tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου