Κυριακή, 16 Αυγούστου 2015

Ο πραγματικός σκοπός της Πασιέντζας, του Ναρκαλιευτή, των Κουπών και των Κυψελών της Microsoft


Αν δεν έχετε παίξει Πασιέντζα, Ναρκαλιευτή, Κούπες ή Κυψέλες στον Η/Υ τότε μάλλον αποτελείται μια ελάχιστη μειονότητα. Αυτά τα απλά παιχνίδια των Windows έχουν κατά πάσα πιθανότητα προκαλέσει πολλές χαμένες εργατοώρες.

Αλλά όσο διασκεδαστικά και αν ήταν αυτά τα παιχνίδια, στην πραγματικότητα δεν ήταν σχεδιασμένα για ψυχαγωγία.



Το παλιότερο από αυτά, η Πασιέντζα, προστέθηκε στα Windows 3.0 το 1990. Παρόλο που το παιχνίδι υπάρχει από τα τέλη του 1700, η ψηφιακή εκδοχή έδειχνε ότι στο μέλλον δε θα χρειαζόταν μια φυσική τράπουλα για να παίξει κάποιος τέτοια παιχνίδια. Αλλά δεν ήταν αυτός ο σκοπός του παιχνιδιού. Ο πραγματικός σκοπός του ήταν να διδάξει στον κόσμο να χειρίζεται με ευχέρεια το ποντίκι.

Η πρόθεση ήταν ότι η πασιέντζα να κάνει μια γενιά από χρήστες Η/Υ να είναι πιο εξοικειωμένοι με τη μέθοδο "drag and drop" παρά με τις γραμμές εντολών, χωρίς βέβαια να συνειδητοποιούν ότι το καταφέρνουν.


Ο Ναρκαλιευτής είχε παρόμοια θέση στην τεχνολογική κουλτούρα. Το παζλ λογικής που στηριζόταν σε αριθμούς έχει τις ρίζες του στα τυχερά παιχνίδια της δεκαετίας του 1960 και του 1970, όπου μια έκδοση ονόματι "Cube" του Jerimac Ratliff έγινε απίστευτα δημοφιλής. Δεκαετίες αργότερα, το 1992, ο Ναρκαλιευτής της Microsoft μπήκε στα Windows 3.1, όχι για να αποδείξει ότι τα Windows ήταν ένα έμπειρο λειτουργικό τυχερών παιχνιδιών, αλλά για να κάνει το αριστερό και δεξί κλικ την δεύτερη φύση των χρηστών των Windows και να προωθήσει την ταχύτητα και την ακρίβεια στην κίνηση του ποντικιού.

Αν χρειάζεται οποιαδήποτε απόδειξη ότι αυτό δεν είναι τυχαίο, πάμε στις Κούπες της Microsoft. Αυτό το παιχνίδι εισήχθη στα Windows 1992 για Workgroups 3.1 -η πρώτη έτοιμη έκδοση για δίκτυα των Windows- και χρησιμοποιήθηκε η νέα τεχνολογία της Microsoft NetDDE για επικοινωνία με άλλους client σε ένα τοπικό δίκτυο. Και πάλι, δεν ήταν απλά ένα παιχνίδι τράπουλας. Ήταν ένας τρόπος να ενδιαφερθεί ο κόσμος για τις δυνατότητες δικτύωσης του νέου συστήματος.

Τέλος, οι Κυψέλες. Κυκλοφόρησαν για Windows 3.1 στο Microsoft Entertainment Pack Vol. 2. Οι Κυψέλες συνόδευαν το πακέτο Win32s που επέτρεπε εφαρμογές 32-bit να τρέχουν σε στα 16-bit των Windows 3.1. Σκοπός τους ήταν να δοκιμαστεί στην πραγματικότητα ένα υποσύστημα επεξεργασίας δεδομένων, το οποίο είχε εισαχθεί ως μέρος της Win32s. Αν το υπόστρωμα δεν είχε εγκατασταθεί σωστά, οι Κυψέλες δεν θα έτρεχαν.

Τίποτα από αυτά όμως δεν εξηγεί γιατί αυτά τα παιχνίδια συνεχίστηκαν αφότου η αποστολή τους είχε εκπληρώθηκε. Η απάντηση είναι απλή: ο κόσμος έπρεπε να διασκεδάζει. Κάθε φορά που η Microsoft προσπάθησε να αφαιρέσει τα παιχνίδια από μια έκδοση των Windows, οι δοκιμαστές τρελάθηκαν. Τελικά, το 2012 η Microsoft κυκλοφόρησε τα Windows 8 χωρίς αυτά τα παιχνίδια. Οι χρήστες μπορούσαν να κατεβάσουν τη συλλογή Πασιέντζα και Ναρκαλιευτής ξεχωριστά, αλλά θα έπρεπε να πληρώσουν επιπλέον για να παίξουν χωρίς διαφημίσεις.

Ωστόσο, με την έκδοση των Windows 10, η Microsoft επανέφερε την Πασιέντζα. Αν αρχίσετε να ψάχνετε στην γραμμή αναζήτησης, θα σας εμφανιστούν αποτελέσματα από το Windows Store, όπου μπορείτε να κατεβάσετε τις τελευταίες εκδόσεις. Και ίσως αυτό είναι σκόπιμο, επειδή τι καλύτερο κίνητρο χρειάζεστε για να μάθετε πώς να χρησιμοποιήσετε το Windows Store από το να κατεβάσετε τα αγαπημένα σας παιχνίδια;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου