Το Ρανακπούρ είναι ένα χωριό στην κοιλάδα των βουνών Aravalli στο της δυτικής Ινδίας. Εκεί βρίσκεται ένας από τα μεγαλύτερα συγκροτήματα ναών του τζαϊνισμού στην Ινδία. Καλύπτει έκταση σχεδόν 4,5 στρεμμάτων και έχει 29 αίθουσες, 80 θόλους και στηρίζεται από 1444 μαρμάρινους πυλώνες, ο καθένας από τους οποίους είναι περίπλοκα και καλλιτεχνικά σκαλισμένος, αλλά κανείς δεν είναι ίδιος με κανένα άλλο.
Ο ναός χτίστηκε από ένα πλούσιο τζαϊνιστή τον 15ο αιώνα υπό την αιγίδα του φιλελεύθερου και χαρισματικού μονάρχη του Rajput, Rana Kumbha. Σύμφωνα με τον τοπικό μύθο, αυτός ο πλούσιος είχε ένα όραμα που τον έκανε να αποφασίσει να χτίσει ένα ναό προς τιμήν του Adinath, ιδρυτή της θρησκείας. Όταν ο πλούσιος πλησίασε τον Rana Kumbha με το σχέδιό του, ο βασιλιάς όχι μόνο του έδωσε γη για να χτίσει το ναό, αλλά τον συμβούλεψε να χτίσει και μια πόλη κοντά στο εργοτάξιο. Η κατασκευή του ναού και η πόλη άρχισε ταυτόχρονα. Η πόλη πήρε το όνομά Ρανακπούρ από τον βασιλιά Rana Kumbha.
Χρειάστηκαν πάνω από 50 χρόνια για να κατασκευαστεί ο ναός. Όλο το κτίριο καλύπτεται από δαντελωτά γλυπτά και γεωμετρικά μοτίβα. Οι θόλοι είναι σκαλισμένα σε ομόκεντρες ζώνες και τα στηρίγματα που συνδέουν τη βάση του τρούλου με την κορυφή καλύπτονται με στοιχεία θεοτήτων.
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του ναού είναι ο άπειρος αριθμός από πυλώνες.
Για δύο αιώνες, ο ναός αποτελούσε σημαντικό κέντρο, πριν πέσει σε παρακμή. Γύρω στον 17ο αιώνα, ολόκληρη η περιοχή καταστράφηκε από τον πόλεμο. Οι ιερείς, φοβούμενοι ότι τα αγάλματα θα βεβηλωθούν, τα έκρυψαν στα κελάρια κάτω από το ναό και εγκατέλειψαν την περιοχή. Οι δυνάμεις εισβολής βανδάλισαν το ναό και έφυγαν, αλλά οι ιερείς δεν επέστρεψαν ποτέ. Ο ναός έπεσε σε παρακμή και σταδιακά τα στοιχεία της φύσης άρχισαν να τον καταλαμβάνουν. Κάποια στιγμή το Ρανακπούρ έγινε καταφύγιο ληστών και κανένας δεν τολμούσε να μπει. Στο πρώτο τέταρτο του 20ου αιώνα περίπου, ο κόσμος συνειδητοποίησε την τεράστια εγκληματικότητα που διαπράττονταν αφήνοντας το κτίριο να σαπίζει οπότε ο ναός αποκαταστάθηκε στην παλιά του αίγλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου