Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

Όταν το Photoshop 1.0 έσωσε τον "Εξολοθρευτή 2"


Μια από τις πιο τεχνικά πρωτοποριακές, blockbuster ταινίες όλων των εποχών ήταν το "Εξολοθρευτής 2: Ημέρα Κρίσης" (1991) του Τζέιμς Κάμερον (σε σενάριο του ίδιου και του Γουίλιαμ Γουίσερ Τζούνιορ) με πρωταγωνιστές τους Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Λίντα Χάμιλτον, Έντουαρντ Φερλόνγκ και Ρόμπερτ Πάτρικ. Ο Κάμερον είχε στην πλάτη του το εξίσου προκλητικό Η Άβυσσος (1989), μια ταινία επίσης σημαντική για τα οπτικά εφέ.



Δείτε ακόμη:
Οι πίνακες που χρησιμοποιήθηκαν στην τριλογία Ο Πόλεμος των Άστρων και οι δημιουργοί τους
Ποιος φτιάχνει τα σκηνικά στοιχεία για το Boardwalk Empire;
Η εξέλιξη των οπτικών εφέ από το 1878 μέχρι σήμερα
Οι ψεύτικοι κομπάρσοι των κινηματογραφικών ταινιών
Αστείο Photoshop Tutorial δείχνει τα συν και πλην της ... Version 1.0

Αλλά στον Εξολοθρευτή 2, ο Κάμερον Κάμερον έθεσε πιο ψηλά τον πήχη στη δημιουργία και την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Για την ταινία χρειαζόταν ένα σάιμποργκ εξολοθρευτή, τον αμείλικτό T-1000, που τον υποδύθηκε με ανθρώπινη μορφή ο Ρόμπερτ Πάτρικ. Το Τ-1000 μπορούσε να μετατρέπεται σε άλλα σχήματα και να λαμβάνει τη μορφή υγρού μετάλλου. Ήταν ένα συγκλονιστικό επίτευγμα. As visual effects magician Dennis Muren would note, "it wasn't like you couldn't have done this two years ago. It was more like you couldn't have done this a week ago."

Ο "μάγος" των οπτικών Dennis Muren ήταν επικεφαλής των εφέ στο Άβυσσος, ως μέλος της εταιρίας Industrial Light & Magic, και ανέλαβε τον ίδιο ρόλο και στον Εξολοθρευτή 2, αλλά αυτός και οι συνάδελφοί του είχαν ένα τεράστιο πρόβλημα να αντιμετωπίσουν.

Σε κάποιες στιγμές το Τ-1000 έπρεπε να τεντώνει σε ορισμένες πόζες. Το τέντωμα προκαλούσε χάος, και τα οπτικά εφέ που φαίνονταν στην οθόνη δεν λειτουργούσαν, κάτι σαν "γιγαντιαίες μαύρες χαρακιές στους ώμους του".

Η ILM κάλεσε πολλούς να βοηθήσουν, μάταια όμως. Η λύση δόθηκε όταν ένας 20χρονος υπάλληλος της ILM, ο John Knoll, συνεργάστηκε με τον αδερφό του Thomas, έναν φοιτητή στο PhD στο πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.

Είχαν φτιάξει ένα νέο λογισμικό που θα μπορούσε να επεξεργαστεί τα απαραίτητα γραφικά και, ήλπιζαν, να λύσουν το πρόβλημα. Όταν ο Κάμερον είδε το λογισμικό να λειτουργεί στο Τ-1000, τόλμησε να σκεφτεί ότι ο κακοποιός που φανταζόταν μπορούσε να γίνει.

Το όνομα του λογισμικού; Photoshop. Η πρώτη έκδοση του πλέον πασίγνωστου στα γραφικά και την επεξεργασία φωτογραφιών.

Μετά την προβολή του Εξολοθρευτή 2, ο John Knoll έμεινε στην ILM αντί να ακολουθήσει το Photoshop στην Adobe, και πλέον είναι επικεφαλής του δημιουργικού στην εταιρία. Ο Thomas Knoll παρέμεινε ως επικεφαλής στην εξέλιξη του Photoshop μέχρι το 2008, όταν και ασχολήθηκε στα camera plug-in για το πρόγραμμα.

Για την ιστορία, το Εξολοθρευτής προτάθηκε για 6 Όσκαρ και κέρδισε τα 4 εκ των οποίων το ένα ήταν για τα πρωτοποριακά οπτικά εφέ του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου