Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2012

Πανελλαδική έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Τα αποτελέσματα μεγάλης πανελλαδικής έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο ανακοίνωσε το ερευνητικό εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2011 και είχε ως θέμα τη συνολική εικόνα της αγοράς B2C. Στόχος της ήταν η διερεύνηση της συμπεριφοράς των Ελλήνων online καταναλωτών.

Στη έρευνα συμμετείχαν 982 άτομα. Από αυτούς οι άνδρες αποτελούσαν τη συντριπτική πλειονότητα του δείγματος με το ποσοστό συμμετοχής τους να πλησιάζει το 73%. Ηλικιακά το δείγμα κατανεμόταν στις ομάδες 21-25, 26-34 και 35-42 σε ποσοστό 29%, 31% και 19% αντίστοιχα.

Οι σημαντικότερες τάσεις που αναδεικνύονται από την έρευνα ήταν οι εξής:


  • Οι συνολικές online αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες διακυμάνθηκαν το 2011 στα € 1,7 δις σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 2010.
  • Οι on-line Έλληνες καταναλωτές ανέρχονται πλέον σε 1,5 εκ (αύξηση κατά 33% σε σχέση με το 2010) και αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές/χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας € 1.150/χρόνο εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικά sites.
  • B-C αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου φαίνεται να έχει ωριμάσει αρκετά από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν πριν και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%), ενώ η ευχρηστία/καλοσχεδιασμένο site από την πρώτη θέση το 2010 είναι στην τρίτη (με 50%).


Για να κατεβάσετε μια περίληψη της έρευνας σε μορφή pdf κλικ εδώ. Για το πλήρες κείμενο τον συμπερασμάτων κλικ σε αυτόν τον σύνδεσμο.

πηγή: proho.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου