Τρίτη, 17 Ιουλίου 2018

Και όμως, η Βοσνία έχει ακτογραμμή


Η ακτογραμμή της έχει μήκος 12 μίλια και διακόπτει την ακτογραμμή της Κροατίας.



Όταν η πρώην Γιουγκοσλαβία χωρίστηκε σε επτά μικρότερες δημοκρατίες, η Κροατία συγκέντρωσε τους περισσότερους τουρίστες. Τα σχεδόν 6,5 χλμ ακτογραμμής της Αδριατικής είναι διακεκομμένα με μυστικές παραλίες, μικρά νησιά και γραφικές μεσαιωνικές πόλεις. Η πΓΔΜ και το Κοσσυφοπέδιο έμειναν χωρίς ακτογραμμή. Η Βοσνία και Ερζεγοβίνη φαίνεται ως ενδοχώρα, αλλά αν δούμε προσεκτικά τον χάρτη θα δούμε ότι διαθέτει μια μικρή ακτή στην Αδριατική. Τόσο μικρή που φτάνει ένα και μόνο απόγευμα για να την περπατήσει κανείς. Πρόκειται για την πόλη Neum και κόβει την Κροατία στα δύο.

Το Ντουμπρόβνικ έδωσε εδάφη
Στον Μεγάλο Τουρκικό Πόλεμο στα τέλη του 17ου αιώνα, η πόλη-κράτος του Ντουμπρόβνικ συμμάχησε με την Οθωμανική Αυτοκρατορία, αλλά αυτό δεν είχε καλή κατάληξη. Η συνθήκη του Karlowitz του 1699 έδωσε πολλά βαλκανικά εδάφη που ανήκαν στους Οθωμανούς στους νικητές, στην αυτοκρατορία των Αψβούργων και στη Βενετία. Το Ντουμπρόβνικ φοβήθηκε μια βενετική επίθεση και έδωσε μια μικρή περιοχή γης στη βόρεια άκρη της στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Αυτή η απόφαση κατέστησε την πόλη Neum μόνιμο μέρος των επαρχιών της οθωμανικής κυβέρνησης της περιοχής, της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης.

Neum, Βοσνία και Ερζεγοβίνη

Η δεύτερη μικρότερη ακτογραμμή παγκοσμίως
Όταν η Γιουγκοσλαβία διαλύθηκε το 1991, η Κροατία χωρίστηκε στα δύο. Δώδεκα μίλια των ακτών της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης χωρίζουν την περιοχή του Ντουμπρόβνικ από την υπόλοιπη Κροατία στα βόρεια. Ο διάδρομος της πόλης Neum δίνει στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη την δεύτερη πιο μικρή ακτογραμμή, καθώς πρώτη είναι αυτή του Μονακό. Ακόμη και μικροσκοπικά νησιά του Ειρηνικού, όπως το Ναουρού και το Τουβαλού, έχουν περισσότερη ακτογραμμή από τη Βοσνία.

Για να επισκεφτεί κανείς το Ντουμπρόβνικ, κινούμενος από βόρεια προς νότια, είναι αναγκασμένος να περάσει δύο διεθνή σύνορα. Για πολλά χρόνια, η ασφάλεια ήταν τόσο χαλαρή που μερικές φορές, τα λεωφορεία περνούσαν μέσω της πόλης Neum χωρίς να σταματήσουν. Ωστόσο, το 2013, η Κροατία μπήκε στην ΕΕ κάτι που έφερε πιο αυστηρή ασφάλεια των συνόρων.


Η Κροατία έχει μια ιδέα για να λύσει αυτό το πρόβλημα
Η ιδέα είναι μια γέφυρα μήκους 2.400 μέτρων που θα διασχίζει τη χερσόνησο του Peljeesac, η οποία θα παρακάμψει εξ ολοκλήρου το Neum, που όμως δεν άρεσε στην Βοσνία. Η κατασκευή των γεφυρών άρχισε το 2007, αλλά σταμάτησε με την παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση, αφήνοντας πίσω της μόνο μερικά υποστυλώματα. Όμως, το περασμένο καλοκαίρι, η Κροατία εξασφάλισε 370 εκατομμύρια δολάρια από την ΕΕ για να ξεκινήσει εκ νέου το έργο. Μέχρι το 2022, το Ντουμπρόβνικ θα έχει ενωθεί με την Κροατία με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, με τη δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα στην Ευρώπη.

από: cntraveler.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου