Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011

Τα κορυφαία θρησκευτικά μυστήρια και θαύματα


Συμβαίνουν όντως θαύματα; Οι άγγελοι είναι πραγματικοί; Η προσευχή πιάνει; Αυτά είναι μερικά από τα φαινόμενα για τα οποία η επιστήμη προσπαθεί να βρει λογικές εξηγήσεις και για τους πιστούς οι εξηγήσεις δεν είναι απαραίτητες. Αλλά τα δέκα μυστήρια που θα δείτε είναι έλκουν συνεχώς το ενδιαφέρον πολλών ανθρώπων, έστω και μόνο από περιέργεια, και είναι θέματα έρευνας από ερευνητές του υπερφυσικού.



Οι εμφανίσεις της Παρθένου
Εδώ και αιώνες, αναφέρονται συνεχώς εμφανίσεις της Παρθένου. Μεταξύ άλλων αξιοσημείωτες είναι αυτές στη Γουαδελούπη στο Μεξικό (1531), στη Φάτιμα της Πορτογαλίας (1917), στη Λούρδη της Γαλλίας (1858) και στο Gietrzwald της Πολωνίας (1877). Εμφανίσεις Της ισχυρίζονται πως γίνονται ακόμα και σήμερα, με την πιο πρόσφατα γνωστή στο Μετζουγκόριε της Κροατίας. Το 1968, κάποιοι ισχυρίζονται πως μια εμφάνιση της Παρθένου μεταδόθηκε ζωντανά στο Zeitoun της Αιγύπτου (φωτογραφία). Σε αυτές τις εμφανίσεις, η Παρθένος ζητά συνήθως από τους ανθρώπους να προσεύχονται και περιστασιακά προφητεύει κιόλας, με πιο γνωστή αυτή στη Φάτιμα. Οι σκεπτικιστές πιστεύουν πως πρόκειται για παραισθήσεις ή μαζική υστερία, ενώ άλλοι ερευνητές που αναζητούν εξηγήσεις για τα γεγονότα αυτά κάνουν συγκρίσεις ακόμα και με τις εμφανίσεις ΑΤΙΑ.


Συναντήσεις με Αγγέλους

Ο Ευαγγελισμός του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου

Δεκάδες βιβλία έχουν γραφτεί και αμέτρητες ιστορίες έχουν ειπωθεί από ανθρώπους που πιστεύουν ότι είχαν συναντήσεις με όντα που τα ονόμασαν Αγγέλους. Μερικές φορές περιγράφονται ως φωτινά όντα φωτός, άλλες φορές ως πάρα πολύ όμορφους ανθρώπους, ακόμα και ως απλούς ανθρώπους. Σχεδόν πάντα εμφανίζονται σε ώρα ανάγκης. Μερικές φορές η ανάγκη είναι έντονη -ένα άτομο έτοιμο να αυτοκτονήσει- και σε άλλες περιπτώσεις η ανάγκη είναι σχετικά εγκόσμια: μια νεαρή γυναίκα μόνη της μέσα στη νύχτα παθαίνει λάστιχο και την βοηθάει κάποιος που εμφανίζεται από το πουθενά και έπειτα εξαφανίζεται χωρίς κανένα ίχνος.


Η Κιβωτός της Διαθήκης

Το παρεκκλήσιο του ναού της Παναγίας της Σιών στην Αξώμη της Αιθιοπίας κατά την παράδοση στεγάζει την αληθινή κιβωτό της διαθήκης.

Στην Παλαιά Διαθήκη στην Έξοδο περιγράφεται λεπτομερώς το επιχρυσωμένο κουτί που έφτιαξαν οι Ισραηλίτες υπό τις οδηγίες του Θεού για να προστατεύσουν τις σπασμένες πλάκες στις οποίες ήταν γραμμένες οι αρχικές Δέκα Εντολές. Οι Ισραηλίτες την μετέφεραν μαζί τους στα ταξίδια τους, ακόμη και στη μάχη, επειδή λέγοταν πως είχε απίστευτες δυνάμεις. Κάποιοι πίστευαν πως η Κιβωτός ήταν κυριολεκτικά ένας πομπό προς το Θεό και ένα φονικό όπλο, αλλά πιο μυστηριώδες είναι το τι της συνέβη. Πολλοί ερευνητές πιστεύουν πως η Κιβωτός υπάρχει μέχρι και σήμερα -κρυμμένη και προστατευμένη από τη δημόσια θέα.


Αφθαρσία


Με τον όρο αφθαρσία αναφερόμαστε στα σώματα των Αγίων που ως εκ θαύματος δεν αποσυντίθενται -ακόμα και μετά από δεκαετίες ή και από αιώνες. Τα σώματα συχνά εκτίθενται σε δημόσια θέα σε εκκλησίες και λειψανοθήκες. Ακόμα και το σώμα του Πάπα Ιωάννη XXIII λέγεται πως είναι καλά διατηρημένο. Στην περίπτωση της Blessed Margaret της Metola (φωτογραφία) αναφέρεται ένα άρθρο των Fortean Times: "Πέθανε το 1330, αλλά το 1558 έπρεπε να μεταφερθούν ότι είχε απομείνει απ’ αυτήν, διότι το φέρετρό της είχε σαπίσει. Οι παρόντες έμειναν έκπληκτοι όταν διαπιστώσουν ότι, τα ρούχα της είχαν σαπίσει όπως το φέρετρο, αλλά το ακρωτηριασμένο σώμα της όχι."


Στίγματα


Ένα από τα πιο ανατριχιαστικά και αμφιλεγόμενα θαύματα είναι τα στίγματα. Ένα άτομο προσβάλλεται ανεξήγητα με τις πληγές από την Σταύρωση του Ιησού, συνήθως στις παλάμες των χεριών και στα πόδια. Το φαινόμενο χρονολογείται από τον Άγιο Φραγκίσκο της Ασίζης (1186-1226) (φωτογραφία, πίνακας του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου) και έχει αναφερθεί από πολλούς αγίους από τότε. Ο πιο διάσημος των πρόσφατων χρόνων είναι ο Άγιος Πίο της Pietrelcina γνωστός και σαν Πατέρας Πίος (1887-1968). Πολλοί που ανεπίσημα είχαν αναγνωριστεί σαν στιγματικοί αποδείχθηκαν απατεώνες, αφού αυτοτραυματίστηκαν με διάφορα μέσα. Ακόμα και Πατέρας Πίος είχε κατηγορηθεί για πρόκληση τραυμάτων με οξύ. Εκτός από το θαυμαστό, μια άλλη πιθανή εξήγηση είναι η ψυχοσωματική -οι πληγές εκδηλώνονται σε κάποιον ένθερμο πιστό.


Εικόνες που κλαίνε και ματώνουν


Αγάλματα, πίνακες ζωγραφικής και άλλα ομοιώματα του Ιησού, της Παρθένου και Αγίων που φαίνονται να κλαίνε ή να ακόμα και να αιμορραγούν αναφέρονται πολύ συχνά σε όλο τον κόσμο. Μια τέτοια εικόνα είναι αυτή του Ιησού στην Εκκλησία της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ, που έχει χτιστεί στο σημείο που λέγεται ότι γεννήθηκε ο Ιησούς. Φαίνεται ότι κλαίει με κόκκινα δάκρυα. Άλλες περιπτώσεις είναι η Κλαίουσα Μαντόνα στο Τορόντο του Καναδά, η κλαίουσα εικόνα της Παρθένου στον ορθόδοξο ναό του Αγίου Γεωργίου στο Cicero του Ιλινόις, η φυσικών διαστάσεων εικόνα του Ιησού που αναβλύζει παρθένο ελαιόλαδο στον ορθόδοξο ναό της Αγίας Μαρίας στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας και πολλές άλλες. Οι σκεπτικιστές υποψιάζονται απάτη σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, και οι έλεγχοι που γίνονται είναι πάντα «ασαφής», που τις καθιστά θέμα πίστης.


Η θεραπευτική δύναμη της προσευχής


Υπάρχει μια συνεχής συζήτηση για τη θεραπευτική δύναμη της προσευχής. Ένα μήνα θα δείτε ένα άρθρο για ένα πείραμα που δείχνει πως η προσευχή ήταν στατιστικά σχετική με τη θεραπεία κάποιον ασθενών, και τον επόμενο μήνα ένα άλλο πείραμα δείχνει ότι δεν είχε κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Αν αποδειχθεί ότι η προσευχή πραγματικά έχει αποτέλεσμα, ποιος μηχανισμός εμπλέκεται; Είναι πραγματικά ένα θαύμα, ή υπάρχει κάποιου είδους ψυχικό ή κβαντικό φαινόμενο που δεν έχουμε ακόμη καταλάβει; Και πόσο ισχυρό είναι; Η κλασική πρόκληση του σκεπτικισμού είναι: Να προσεύχεσαι για ένα πόδι που έχει ακρωτηριαστεί να μεγαλώσει ξανά και θα δούμε πόσο καλά θα λειτουργεί.


Η Σινδόνη του Τορίνο


Όσοι επιστημονικοί έλεγχοι και αν γίνουν στη Σινδόνη του Τορίνο (φωτογραφία), τα αποτελέσματα δεν θα είναι ποτέ ικανοποιητικά σε όλους. Όσοι θέλουν να πιστεύουν ότι είναι το σάβανο του Ιησού δεν θα κλονιστεί η πίστη τους, παρά τη χρονολόγηση με άνθρακα και τους άλλους ελέγχους. Η Σινδόνη είναι μια λινή λωρίδα 4,27 μέτρων στην οποία έχει αποτυπωθεί αμυδρά το ομοίωμα ενός άντρα που φαίνεται να φέρει τις πληγές της Σταύρωσης. Οι πιστοί πιστεύουν ότι πρόκειται πράγματι για την εικόνα του Ιησού, του οποίου η ομοιότητα ως εκ θαύματος είναι αποτυπωμένη στο πανί, ενδεχομένως, κατά τη στιγμή της Ανάστασης Του. Η ραδιοχρονολόγηση που έγινε το 1988 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Σινδόνη χρονολογείται μόλις κάπου μεταξύ του 1260 και του 1390 μ.Χ.. Μια πρόσφατη θεωρία είναι ότι είναι μια δημιουργία του Λεονάρντο Ντα Βίντσι


Οι παπικές προφητείες


Αρκετοί Πάπες της Καθολικής Εκκλησίας όχι μόνο ήταν οι ίδιοι θέματα προφητειών, αλλά ήταν επίσης και προφήτες. Ένα όραμα του Πάπα Πίου XII (1939-1958), για παράδειγμα, τον ανάγκασε να παρατηρήσει, "Η ανθρωπότητα πρέπει να προετοιμαστεί για δεινά όμοια τους δε θα έχει βιώσει ποτέ πριν ... τα πιο σκοτεινά από τον κατακλυσμό." Και ο Πάπας Πίος IX (1846-1878) προφήτευσε: «Θα έρθει ένα μεγάλο θαύμα, το οποίο θα γεμίσει ο κόσμος με έκπληξη. Αυτό το θαύμα θα προηγηθεί από το θρίαμβο της επανάστασης. Η εκκλησία θα υποφέρει υπερβολικά. Οι υπηρέτες της και οι οπλαρχηγός της θα χλευαστούν, θα μαστιγωθούν και θα μαρτυρήσουν». Μήπως αυτό περιγράφει την τωρινή κρίση στην Καθολική Εκκλησία; Πιο αξιόλογες είναι οι προφητείες του Αγίου Μαλαχία (φωτογραφία), ο οποίος προέβλεψε τη βασιλεία του κάθε Πάπα από το 12ο αιώνα.


Το Αστέρι της Βηθλεέμ


Ενώ οι πιστοί δέχονται τα Ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης ως γεγονός, οι λόγιοι και οι επιστήμονες αναζητούν συχνά μια επιστημονική βάση για πολλά από τα γεγονότα που περιγράφονται. Ένας που επανέρχεται κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα είναι το Αστέρι της Βηθλεέμ. Σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Ματθαίου, οι Τρεις Μάγοι έφτασαν στην Ιερουσαλήμ, αναζητώντας τον νεογέννητο «Βασιλιά των Ιουδαίων», λέγοντας ότι είχαν ακολουθήσει ένα κινούμενο «αστέρι» για να φτάσουν εκεί. Οι πιστοί λένε ότι αυτό ήταν σίγουρα ένα θαύμα, που εξήγγειλε τη γέννηση του Μεσσία, αλλά άλλοι ερευνητές λένε ότι το «αστέρι» θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο: ένας κομήτης, ένας πλανητικός συνδυασμός, ο πλανήτης Δίας, ένα σουπερνόβα, ή ακόμα και ένα ΑΤΙΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου