Στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα, τα παιδιά πηγαίναν στο σχολείο με οτιδήποτε μεταφορικό μέσο μπορούσαν και είχαν στη διάθεση τους. Τόσο οι δάσκαλοι όσο και οι γονείς ανησυχούσαν για την ασφαλή μεταφορά τους. Από την άλλη, οι εταιρείες που κατασκεύαζαν οχήματα -έχοντας και αυτές τις οικονομικές ανησυχίες τους- ήθελαν να φτιάξουν ένα στάνταρ όχημα για μαζική μεταφορά.
Το 1939, με τη χρήση 5.000 δολαρίων που δώρησε το Ίδρυμα Ροκφέλερ και με τις δικές του μελέτες για τις σχολικές μεταφορές, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Κολούμπια, Frank Cyr, οργάνωσε ένα συνέδριο στο Teachers College στην πανεπιστημιούπολη του Μανχάταν. Εκεί μαζεύτηκαν μηχανικοί και ειδικοί από διάφορες εταιρίες, όπως η Ford και η DuPont, για να θέσουν τα εθνικά στάνταρ για τα σχολικά λεωφορεία.
Στο συνέδριο, τέθηκαν 44 εθνικά στάνταρ για τα σχολικά, συμπεριλαμβανομένων του ύψους και του μήκους, καθώς και το χρώμα του οχήματος. Για να δουν πιο ήταν το καταλληλότερο χρώμα, η ομάδα παρουσίασε μια ποικιλία αποχρώσεων, από ανοιχτό κίτρινο μέχρι και σκούρο κόκκινο, σε έναν τοίχο του Grace Dodge Hall του Κολούμπια. Τελικά περιορίστηκαν σε τρεις αποχρώσεις του κίτρινου. Το χρυσαφί ήταν επιλογή των ειδικών, επειδή είναι το πιο εύκολο χρώμα να διακριθεί νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα, κατά τη χρήση δηλαδή των σχολικών. Αρχικά, η απόχρωση ονομάστηκε "National School Bus Chrome" (Εθνικό Χρώμα των Σχολικών Λεωφορείων) και αργότερα μετονομάστηκε σε "National School Bus Glossy Yellow" (Εθνικό Γυαλιστερό Κίτρινο των Σχολικών Λεωφορείων). Έντονα μαύρα γράμματα θα κάλυπταν το σασί ώστε να ολοκληρωθεί το "πιασάρικο" ύφος. Με αυτόν τον τρόπο, ο Cyr και οι εταιρείες έλπιζαν ότι θα έκαναν τους οδηγούς πιο προσεκτικούς όταν βρισκόντουσαν κοντά σε σχολικά.
Μετά το συνέδριο, το National Institute of Standards and Technology (Εθνικό Ινστιτούτο των Στάνταρ και της Τεχνολογίας) και το National Highway Traffic Safety Administration (Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας) καταχώρησε το χρώμα στα αρχεία τους, ως το "Federal Standard No. 595a, Color 13432". Αρχικά, 35 πολιτείες στις ΗΠΑ υιοθέτησαν τα στάνταρ. Μέχρι το 1974, όλες οι πολιτείες των ΗΠΑ χρησιμοποιούσαν το Γυαλιστερό Κίτρινο (Glossy Yellow) στα λεωφορεία (η τελευταία πολιτεία ήταν η Μινεσότα, που χρησιμοποιούσε το "Minnesota Golden Orange").
Το 1939, με τη χρήση 5.000 δολαρίων που δώρησε το Ίδρυμα Ροκφέλερ και με τις δικές του μελέτες για τις σχολικές μεταφορές, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Κολούμπια, Frank Cyr, οργάνωσε ένα συνέδριο στο Teachers College στην πανεπιστημιούπολη του Μανχάταν. Εκεί μαζεύτηκαν μηχανικοί και ειδικοί από διάφορες εταιρίες, όπως η Ford και η DuPont, για να θέσουν τα εθνικά στάνταρ για τα σχολικά λεωφορεία.
Στο συνέδριο, τέθηκαν 44 εθνικά στάνταρ για τα σχολικά, συμπεριλαμβανομένων του ύψους και του μήκους, καθώς και το χρώμα του οχήματος. Για να δουν πιο ήταν το καταλληλότερο χρώμα, η ομάδα παρουσίασε μια ποικιλία αποχρώσεων, από ανοιχτό κίτρινο μέχρι και σκούρο κόκκινο, σε έναν τοίχο του Grace Dodge Hall του Κολούμπια. Τελικά περιορίστηκαν σε τρεις αποχρώσεις του κίτρινου. Το χρυσαφί ήταν επιλογή των ειδικών, επειδή είναι το πιο εύκολο χρώμα να διακριθεί νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα, κατά τη χρήση δηλαδή των σχολικών. Αρχικά, η απόχρωση ονομάστηκε "National School Bus Chrome" (Εθνικό Χρώμα των Σχολικών Λεωφορείων) και αργότερα μετονομάστηκε σε "National School Bus Glossy Yellow" (Εθνικό Γυαλιστερό Κίτρινο των Σχολικών Λεωφορείων). Έντονα μαύρα γράμματα θα κάλυπταν το σασί ώστε να ολοκληρωθεί το "πιασάρικο" ύφος. Με αυτόν τον τρόπο, ο Cyr και οι εταιρείες έλπιζαν ότι θα έκαναν τους οδηγούς πιο προσεκτικούς όταν βρισκόντουσαν κοντά σε σχολικά.
Μετά το συνέδριο, το National Institute of Standards and Technology (Εθνικό Ινστιτούτο των Στάνταρ και της Τεχνολογίας) και το National Highway Traffic Safety Administration (Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας) καταχώρησε το χρώμα στα αρχεία τους, ως το "Federal Standard No. 595a, Color 13432". Αρχικά, 35 πολιτείες στις ΗΠΑ υιοθέτησαν τα στάνταρ. Μέχρι το 1974, όλες οι πολιτείες των ΗΠΑ χρησιμοποιούσαν το Γυαλιστερό Κίτρινο (Glossy Yellow) στα λεωφορεία (η τελευταία πολιτεία ήταν η Μινεσότα, που χρησιμοποιούσε το "Minnesota Golden Orange").
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου