Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Ίσως το πιο παράξενο πολεμικό πλοίο που κατασκευάστηκε ποτέ!


Μετά την ήττα της στον Κριμαϊκό Πόλεμο (1853-1856), οι νικήτριες δυνάμεις -Βρετανική Αυτοκρατορία, Αυτοκρατορία της Γαλλίας, Οθωμανική Αυτοκρατορία και το Βασίλειο της Σαρδηνίας- απαγόρευσαν στην Ρωσική Αυτοκρατορία να αναπτύσσει πολεμικά πλοία στην Μαύρη Θάλασσα. Μόλις έληξε η απαγόρευση, η Ρωσία έφτιαξε έναν στόλο στην Μαύρη Θάλασσα με καινοτόμα πλοία με τα οποία ήλπιζε να νικήσει τους στόλους των Άγγλων και των Γάλλων αν περνούσαν ποτέ ξανά.

Από το 1872 μέχρι το 1874, η Ρωσία κατασκεύασε στην Μαύρη Θάλασσα ένα από τα πιο παράξενα πολεμικά πλοία. Ο Andrei Alexandrovich Popov, ο αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού που ήταν υπεύθυνος για το σχέδιο, σχεδίασε ένα πλοίο με κυκλικό κύτος. Το Novgorod, όπως ονομάστηκε το πλοίο, ζύγιζε 2.490 τόνους και είχε διάμετρο περίπου 31 μέτρα. Μετέφερε 2 12ιντσα κανόνια τα οποία αποσύρονταν σε έναν θωρακισμένο πυργίσκο. Τα όπλα ήταν τοποθετημένα πάνω σε έναν δίσκο που μπορούσε να κινηθεί 35 μοίρες προς οποιαδήποτε κατεύθυνση. Το πλοίο διέθετε 6 μηχανές.

Η Ρωσία ακολούθησε το σχέδιο και από το 1874 μέχρι το 1877 κατασκεύασε ένα μεγαλύτερο πλοίο. Αφού δοκίμασε την πλωϊμότητα του Novgorod, ο Popov αποφάσισε ότι το δεύτερο πλοίο έπρεπε να είναι μεγαλύτερο. Έτσι, το 3.550 τόνων Vice-Admiral Popov (ονομάστηκε προς τιμή του) είχε διάμετρο περίπου 36,5 μέτρα διάμετρο.

Τα πλοία του Popov είχαν μια σπάνια σχεδιαστική προϋπόθεση. Συχνά παραδέρνονταν ακόμα και σε ήρεμα νερά και ποτάμια, πόσο δε στην ανοικτή θάλασσα. Ακόμα χειρότερα, όταν κινούνταν στο ρελαντί, το Novogord και το Popov στριφογύριζαν κάνοντας κύκλους. Το σχέδιο όμως άρεσε στον Τσάρο, και παράγγειλε την κατασκευή και του Livadia, ένα κυκλικό βασιλικό γιοτ.

Το Livadia

Παρ' όλα αυτά, τα δύο πολεμικά πλοία επιχείρησαν επαρκώς κατά τη διάρκεια του Ρωσοτουρκικού πολέμου (1877-1878), κατά τη διάρκεια του οποίου η Ρωσία νίκησε τον εχθρό της. Το Novgorod και το Popov υπηρέτησαν στον Δούναβη (τότε άκρως στρατιωτικοποιημένο ποτάμι) και χρησιμοποιήθηκαν μέχρι το 1903. Κόπηκαν σε σίδερα το 1912.

Μπορείτε να δείτε περισσότερες φωτογραφίες, σχέδια και διαγράμματα των πλοίων εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου