Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Τα 25 καλύτερα φυτεμένα ενυδρεία του 2010

Από το 2001, ο International Aquatic Plant Layout Contest - IAPLC (Διεθνής Διαγωνισμός Φυτεμένων ενυδρείων) είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός στο είδος του.

Χομπίστες από όλο τον κόσμο παρουσιάζουν τα ενυδρεία τους με την ελπίδα να κερδίσουν το μεγάλο βραβείο του 1 εκατ. γεν (περίπου €9,500). Ωστόσο, πιο σημαντική από το χρηματικό έπαθλο είναι η παγκόσμια κατάταξη του κάθε διαγωνιζόμενου. Με πάνω από 1.819 αιτήσεις από 55 χώρες, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Το 2010 ήταν η πιο επιτυχημένη χρονιά από άποψη αριθμού αλλά και ποιότητας συμμετοχών.

Δείτε τα 25 καλύτερα ενυδρεία γλυκού νερού για το 2010.

1. Βραβείο Grand-Prix - Paul Boutin (Ρωσία)
150x50x50 cm - «Forest Scent»



2. Χρυσό - Zhang Jian Feng (Μακάο)
90x45x45 cm - «Loess plateau»


3. Ασημένιο - Xuan Thuy Nguen Thi (Βιετνάμ)
120x45x40 cm - «Colour of life»


4. Ασημένιο - Yutaka Kanno (Ιαπωνία)
120x45x45 cm - «The view»


5. Χάλκινο - Zeng Qing Jun (Κίνα)
150x60x60 cm - «Karst»


Κριτήρια αξιολόγησης
Η υψηλότερη βαθμολογία είναι οι 200 βαθμοί. Τα κριτήρια είναι κυρίως η «καλλιτεχνική απεικόνιση» (μέχρι 100 βαθμούς) και η «τεχνική» (5 κατηγορίες των 20 βαθμών η κάθε μια σύνολο μέχρι 100 βαθμούς).
Το 2010, η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από 18 εμπειρογνώμονες από όλο τον κόσμο.
Σε αυτό το διαγωνισμό, κριτήριο αποτελεί και η ικανότητα του χομπίστα για το πόσο μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να διατηρήσει το ενυδρείο του.
Μιας και τα φυτεμένα ενυδρεία περιλαμβάνουν διάφορες μορφές ζωής, οι κριτές δεν εκτιμούν μόνο την ομορφιά που εμφανίζουν αμέσως μετά την ολοκλήρωσή τους, αλλά δίνουν ιδιαίτερη προσοχή και για πόσο καιρό το ενυδρείο διατηρείτε σε υγιή κατάσταση.
Με βάση αυτό, τα ενυδρεία ελέγχονταν αυστηρά από τους κριτές: Η χρήση υδρόβιων και οικιακών φυτών που μετά βίας επιβιώνουν μέσα στο νερό ήταν λόγος «ποινής».
Για να αποφευχθεί η κακή χρήση των φυτών σε ένα ενυδρείο, κάποιος πρέπει όχι μόνο να είναι ικανός στη σύνθεση, αλλά να έχει και γνώσεις για τα υδρόβια φυτά.
Επιπλέον, απαιτείται υψηλό επίπεδο τεχνικής για να καλλιεργηθούν υγιή φυτά. Αυτές οι ικανότητες κρίνονται σύμφωνα με το κριτήριο της «Δημιουργίας».


6. Χάλκινο - Chen I Sheng (Ταϊβάν)
210x60x60cm - «A day when walk on a jungle trail»


7. Χάλκινο - Gregory Polishchuk (Ουκρανία)
120x50x50 cm - «Forest silent»


8. Long Tran Hoang (Βιετνάμ)
155x81x50 cm - «Into the green»


9. KP Wong (Χονγκ Κονγκ)
120x45x45 cm - «Infinite Wonder»


10. Li Da Γουέι (Κίνα)
120x50x50 cm - "Gap Whitehead"


Κριτήρια αξιολόγησης
Έγινε μια συζήτηση σχετικά με τη χρήση πολύ λεπτής άσπρης άμμου, όπως η άμμος Rio Negro.
Λόγω της φύσης αυτού του τύπου της άμμου, τα εκκρίματα των ψαριών και των γαρίδων είναι πολύ εμφανή. Το χρώμα της άμμου μετατρέπεται πολύ εύκολα σε ένα δυσάρεστο πρασινωπό ή μαυριδερό χρώμα, λόγω της ανάπτυξης άλγης και την εξάπλωση αναερόβιων βακτηρίων μέσα σε ένα ενυδρείο.
Επισημάνθηκε ότι έπρεπε να διατηρηθούν πεντακάθαρα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Παρά το γεγονός ότι η άμμος που χρησιμοποιήθηκε στα ενυδρεία έχει πολύ ωραίο αποτέλεσμα στις φωτογραφίες, οι κριτές έκριναν πολύ αυστηρά τα ενυδρεία.


11. Wang Chao (Κίνα)
120x55x50 cm - «Drizzle»


12. May Kwan (Χονγκ Κονγκ)
150x50x55 cm - «Shou Stone Ridge»


13. Chonladar Rattanawichien (Ταϊλάνδη)
200x40x40 cm - «Mountain of Imagine»


14. Zheng Ren Chao (Κίνα)
168x60x60 cm - «Sado Story»


15. Quoc Hung Vu (Βιετνάμ)
120x45x40 cm - «Memory area»


Κριτήρια και κατευθυντήριες γραμμές

Καλλιτεχνική απεικόνιση (μέχρι 100 βαθμούς)
Αξιολόγηση της ομορφιάς και της πολυπλοκότητας σαν έργο τέχνης

Τεχνική (5 κατηγορίες μέχρι 20 βαθμούς η κάθε μια, σύνολο μέχρι 100 βαθμούς)

Δημιουργικότητα
Η συνολική πληρότητα του ενυδρείου και η πρωτοτυπία του.
Η χρήση οικιακών φυτών τα οποία μετά βίας επιβιώνουν κάτω από το νερό, ήταν λόγος ποινής.

Σύνθεση / Σύνθεση φυτών
Είναι η σύνθεση των φυτών του ενυδρείου ανεπτυγμένη;
Τα υδρόβια φυτά είναι κατάλληλα τοποθετημένα στο χώρο;
Υπάρχει ισορροπία στο ενυδρείο όσον αφορά τα χρώματα και τα σχήματα των υδρόβιων φυτών;

Ισορροπία μεταξύ των ψαριών και ενυδρείου
Αξιολόγηση της επιλογής των ψαριών.
Το χρώμα, το μέγεθος, το κολύμπι και η οικολογία των ψαριών ταιριάζει με το ενυδρείο;

Φυσικό περιβάλλον
Το ενυδρείο «μιλάει» όσων αφορά το τι πιστεύει ο δημιουργός του για τη φύση;
Ποιες είναι οι μέθοδοι και οι τεχνικές που χρησιμοποιεί ο δημιουργός για να έχει ένα φυσικό αποτέλεσμα στο έργο του;

Η κατάσταση των υδρόβιων φυτών και ο χρόνος για την ολοκλήρωση του ενυδρείου
Αξιολογείται η κατάσταση των υδρόβιων φυτών.
Αξιολογείται η πρόοδος του ενυδρείου με βάση τα φυτά που χρησιμοποιούνται και αν εκπληρώνονται οι όροι.
Πόσο καιρό διατηρείται το ενυδρείο;


16. Kazutaka Murase (Ιαπωνία)
180x60x60 cm - «After a long time»


17. Koji Nakamura (Ιαπωνία)
180x80x60 cm - «Rio Negro II – the inland of Igarape»


18. Chow Wai Sun (Χονγκ Κονγκ)
200x66x66 cm - «Lofty spirit»


19. Lin Quan Ting (Ταϊβάν)
127x60x50 cm - «Whisper of Mountain – Rising to the Summit»


20. Gary Wu (Χονγκ Κονγκ)
152x51x58 cm - "Vine"


21. Jiang Wei (Κίνα)
130x50x55 cm - "Knot"


22. Michael GW Wong (Χονγκ Κονγκ)
120x60x60 cm - "Enchanted Forest"


23. Hironori Handa (Ιαπωνία)
120x45x45 cm - «A sheer morning»


24. Lee Jae Do (Κορέα)
100x50x50 cm - «Profound»


25. Γιουνίτσι Itakura (Ιαπωνία)
120x45x45 cm - «Green breeze in May»

Θα επανέλθω σίγουρα με τα αποτελέσματα του φετινού διαγωνισμού!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου