Tο Μητροπολιτικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Νέα Υόρκη θα φιλοξενήσει αναδρομική έκθεση για την επιρροή του Γουόρχολ σε 50 καλλιτέχνες τα τελευταία 50 χρόνια...
Παίζοντας με την ίδια του την ταυτότητα, σε ηλικία 53 ετών και ήδη καταξιωμένος ως ο "πατέρας της ποπ αρτ", ο Αντι Γουόρχολ, φορώντας βαρύ μέικ απ και ξανθές και μελαχρινές περούκες, πόζαρε για τον φίλο και συνεργάτη του φωτογράφο Κρίστοφερ Μάκος.
Αυτές τις μέρες, και για πρώτη φορά, εκτίθενται στην Αγγλία 349 από εκείνα τα φωτογραφικά πορτρέτα και ο Κρίστοφερ Μάκος μιλάει γι' αυτό στo BBC.
"Κάναμε ένα με την ιδέα του πώς οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τον Γουόρχολ", λέει ο Μάκος. "Οταν μακιγιάρεις έναν άντρα και αλλάζεις την εικόνα του και του βάζεις μια περούκα, αλλάζει δραστικά ο τρόπος με το οποίο κοιτάζεις έναν συγκεκριμένο άνθρωπο.
Κάποιοι είπαν, γι' αυτήν τη φωτογράφηση έγινε στο στούντιο Φάκτορι, μέσα σε δύο μέρες, το 1981, ότι ο Γουόρχολ ήθελε να πλησιάσει τις ηρωίδες απεικόνιζε διαρκώς στα έργα του, όπως τη Μέριλιν Μονρόε, την Τζόαν Κόλινς και την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Αλλοι σκέφτηκαν ότι εξερευνά τη γυναικεία του πλευρά.
Ο Μάκος πιστεύει ότι ο Γουόρχολ απευθυνόταν στις πλούσιες συλλέκτριες, οι οποίες πλήρωναν 25.00 δολάρια κάθε φορά παράγγελναν ένα πορτρέτο στον Γουόρχολ. Η σειρά των πορτρέτων, ονομάστηκε "Altered Images", ήταν ένας φόρος τιμής στο άλτερ έγκο του Μαρσέλ Ντισάν, Ροζ Σελαβί, ο οποίος φωτογραφήθηκε από τον Μαν Ρέι, τη δεκαετία του '20, φορώντας γυναικείο καπέλο και γούνινο περιλαίμιο.
"Οταν οι καλλιτέχνες συναντιούνται, τους αρέσει να παίζουν και να είναι δημιουργικοί. Ο Γουόρχολ και εγώ ήμασταν οι καλύτεροι φίλοι στο και είμαι τυχερός άφησε να παίξω για λίγο με το κουβαδάκι του στην άμμο". Ο Μάκος γνώρισε τον Γουόρχολ αφότου σταμάτησε να εργάζεται ως βοηθός του θεατρικού συγγραφέα Τένεσι Ουίλιαμς.
Ο Αντι Γουόρχολ τραβεστί...
"Δεν ήμουν πολύ καλός βοηθός" παραδέχεται ο Μάκος. "Εχασα τη γραφομηχανή του". Εως τα μέσα της δεκαετίας του '70 ο Μάκος είχε γίνει γνωστός φωτογράφος και επισκέφθηκε έκθεση του Γουόρχολ. Από τότε άρχισαν να δουλεύουν μαζί στο Φάκτορι. "Είχε πολλή πλάκα" θυμάται ο Μάκος. "Ηταν πολύ αφοσιωμένος και εργαζόταν σκληρά. Δεν ήξερε πότε να σταματάει. Δεν υπήρχαν ούτε Σαββατοκύριακα ούτε διακοπές".
Το βλέμμα του Γουόρχολ σε αυτά τα φωτογραφικά είναι συνήθως απαθές και αινιγματικό. Φορώντας επτά διαφορετικές περούκες και τίποτα άλλο, μεταμορφώνεται στα θηλυκά "άλτερ έγκο" του. Θυμίζει άλλες φορές στυλάτη ξανθιά σταρ, άλλοτε ροκ-σταρ ή άγρια μελαχρινή, διασημότητα στην ακμή της ή ξεπεσμένο είδωλο με θλιβερές ξεβαμμένες μπούκλες. Οι φωτογραφίες του Γουόρχολ από τον Μάκος θα κρέμονται πλάι στα πανάκριβα έργα του πατριάρχη της ποπ-αρτ -τη Μέριλιν, τη Λιζ και την Τζόαν- στην έκθεση "Ο Γουόρχολ και η Ντίβα" στην γκαλερί "Lowry" στο Σάλφορντ.
Την επόμενη χρονιά το Μητροπολιτικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Νέα Υόρκη θα φιλοξενήσει μεγάλη αναδρομική έκθεση εξετάζοντας την επιρροή του Γουόρχολ σε 50 καλλιτέχνες τα τελευταία 50 χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του Μάκος.
πηγή: e-go.gr
Παίζοντας με την ίδια του την ταυτότητα, σε ηλικία 53 ετών και ήδη καταξιωμένος ως ο "πατέρας της ποπ αρτ", ο Αντι Γουόρχολ, φορώντας βαρύ μέικ απ και ξανθές και μελαχρινές περούκες, πόζαρε για τον φίλο και συνεργάτη του φωτογράφο Κρίστοφερ Μάκος.
Αυτές τις μέρες, και για πρώτη φορά, εκτίθενται στην Αγγλία 349 από εκείνα τα φωτογραφικά πορτρέτα και ο Κρίστοφερ Μάκος μιλάει γι' αυτό στo BBC.
"Κάναμε ένα με την ιδέα του πώς οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τον Γουόρχολ", λέει ο Μάκος. "Οταν μακιγιάρεις έναν άντρα και αλλάζεις την εικόνα του και του βάζεις μια περούκα, αλλάζει δραστικά ο τρόπος με το οποίο κοιτάζεις έναν συγκεκριμένο άνθρωπο.
Κάποιοι είπαν, γι' αυτήν τη φωτογράφηση έγινε στο στούντιο Φάκτορι, μέσα σε δύο μέρες, το 1981, ότι ο Γουόρχολ ήθελε να πλησιάσει τις ηρωίδες απεικόνιζε διαρκώς στα έργα του, όπως τη Μέριλιν Μονρόε, την Τζόαν Κόλινς και την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Αλλοι σκέφτηκαν ότι εξερευνά τη γυναικεία του πλευρά.
Ο Μάκος πιστεύει ότι ο Γουόρχολ απευθυνόταν στις πλούσιες συλλέκτριες, οι οποίες πλήρωναν 25.00 δολάρια κάθε φορά παράγγελναν ένα πορτρέτο στον Γουόρχολ. Η σειρά των πορτρέτων, ονομάστηκε "Altered Images", ήταν ένας φόρος τιμής στο άλτερ έγκο του Μαρσέλ Ντισάν, Ροζ Σελαβί, ο οποίος φωτογραφήθηκε από τον Μαν Ρέι, τη δεκαετία του '20, φορώντας γυναικείο καπέλο και γούνινο περιλαίμιο.
"Οταν οι καλλιτέχνες συναντιούνται, τους αρέσει να παίζουν και να είναι δημιουργικοί. Ο Γουόρχολ και εγώ ήμασταν οι καλύτεροι φίλοι στο και είμαι τυχερός άφησε να παίξω για λίγο με το κουβαδάκι του στην άμμο". Ο Μάκος γνώρισε τον Γουόρχολ αφότου σταμάτησε να εργάζεται ως βοηθός του θεατρικού συγγραφέα Τένεσι Ουίλιαμς.
Ο Αντι Γουόρχολ τραβεστί...
"Δεν ήμουν πολύ καλός βοηθός" παραδέχεται ο Μάκος. "Εχασα τη γραφομηχανή του". Εως τα μέσα της δεκαετίας του '70 ο Μάκος είχε γίνει γνωστός φωτογράφος και επισκέφθηκε έκθεση του Γουόρχολ. Από τότε άρχισαν να δουλεύουν μαζί στο Φάκτορι. "Είχε πολλή πλάκα" θυμάται ο Μάκος. "Ηταν πολύ αφοσιωμένος και εργαζόταν σκληρά. Δεν ήξερε πότε να σταματάει. Δεν υπήρχαν ούτε Σαββατοκύριακα ούτε διακοπές".
Το βλέμμα του Γουόρχολ σε αυτά τα φωτογραφικά είναι συνήθως απαθές και αινιγματικό. Φορώντας επτά διαφορετικές περούκες και τίποτα άλλο, μεταμορφώνεται στα θηλυκά "άλτερ έγκο" του. Θυμίζει άλλες φορές στυλάτη ξανθιά σταρ, άλλοτε ροκ-σταρ ή άγρια μελαχρινή, διασημότητα στην ακμή της ή ξεπεσμένο είδωλο με θλιβερές ξεβαμμένες μπούκλες. Οι φωτογραφίες του Γουόρχολ από τον Μάκος θα κρέμονται πλάι στα πανάκριβα έργα του πατριάρχη της ποπ-αρτ -τη Μέριλιν, τη Λιζ και την Τζόαν- στην έκθεση "Ο Γουόρχολ και η Ντίβα" στην γκαλερί "Lowry" στο Σάλφορντ.
Την επόμενη χρονιά το Μητροπολιτικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Νέα Υόρκη θα φιλοξενήσει μεγάλη αναδρομική έκθεση εξετάζοντας την επιρροή του Γουόρχολ σε 50 καλλιτέχνες τα τελευταία 50 χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του Μάκος.
πηγή: e-go.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου