Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2012

Κάντε τις φωτογραφίες σας πιο "ζωντανές" με το Photoshop

Κάποιες φορές οι φωτογραφίες που τραβάμε δεν αποδίδουν -από χρωματικής άποψης- αυτό που εμείς βλέπουμε. "Ζωντανεύοντας" τα χρώματα μιας φωτογραφίας μπορεί να την "εκτοξεύσουμε". Οπότε, αν βρίσκετε πως τα χρώματα σε κάποια φωτογραφία σας είναι κάπως "άτονα", δείτε τι μπορούμε να κάνουμε, πολύ γρήγορα και με πάρα πολύ καλά αποτελέσματα.


Πρόγραμμα: Adobe Photoshop CS5

Συνήθως για να "ζωντανέψουμε" τα χρώματα σε μια φωτογραφία χρησιμοποιούμε το Hue/Saturation (Ctrl+U ή Image -> Adjustments -> Hue/Saturation).

Εδώ θα δούμε ένα άλλον τρόπο, με τη χρήση του LAB color. Η μέθοδος είναι καλή για φωτογραφίες ζώων και τοπίων, αλλά όχι για πορτραίτα ανθρώπων, μιας και χαλάει τους φυσικούς τόνους του δέρματος.

Λίγα λόγια πρώτα για το LAB
Στα RGB χρώματα δουλεύουμε με τα channel κόκκινο, πράσινο και μπλε. Στο CMYK με τα channel κυανό (C), ματζέντα (M), κίτρινο (Y) και μαύρο (K). Στο LAB έχουμε τρία channel, το L, το a και το b. Το L είναι το κανάλι της φωτεινότητας (lightness), και όταν το επεξεργαζόμαστε, "πειράζουμε" μόνο την φωτεινότητα της εικόνας και όχι τα χρώματα. Το κανάλι a περιέχει πληροφορίες για το πράσινο και το ματζέντα, ενώ το b για το μπλε και το κίτρινο της φωτογραφίας. Αυτά τα κανάλια δεν έχουν πληροφορίες για την φωτεινότητα της εικόνας.

Επέλεξα μια φωτογραφία μου (το Βαθύ της Σάμου) που δεν μου άρεσαν και τόσο πολύ τα χρώματα της.


Ανοίγουμε την φωτογραφία στο Photoshop και πάμε αμέσως Image -> Mode -> LAB Color.

Διπλασιάζουμε το layer (Ctrl+J). Η επεξεργασία θα γίνει στο νέο layer.

Πάμε Image -> Adjustments -> Curves (Ctrl+M).

Αμέσως ανοίγει το κανάλι L, το κανάλι που έχει τιμές για την φωτεινότητα. Εκεί "παίζουμε" με την καμπύλη.


Μόλις τελειώσουμε με αυτό επιλέγουμε το κανάλι a, το κανάλι για το ματζέντα και το πράσινο (το πράσινο είναι στα αριστερά και το ματζέντα δεξιά). Τραβάμε το κάτω άκρο της γραμμής 2-3 τετράγωνα και άλλα τόσα τετράγωνα και το πάνω άκρο. Δεν έχει σημασία πόσα θα είναι τα τετράγωνα, αλλά να είναι ίδιος ο αριθμός, ώστε η γραμμή να περνάει από το μέσο του πλέγματος.


Το ίδιο κάνουμε και για το κανάλι "b". Σε αυτό το σημείο η εικόνα θα φαίνεται κάπως ... "τρομαχτική". Όμως, πρέπει να δώσουμε πολύ χρώμα σε αυτό το σημείο.

Πάμε Image -> Mode -> RGB Color για να επιστρέψουμε σε RGB mode. Στο παράθυρο που ανοίγει επιλέγουμε το "Don’t Flatten" και αυτό γιατί χρειαζόμαστε και τα δυο layer.

Μηδενίζουμε το Opacity του αντίγραφου layer ώστε να βλέπουμε την αρχική εικόνα και σιγά-σιγά αρχίζουμε και το ανεβάζουμε μέχρι να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σώζουμε και είμαστε έτοιμοι!

Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούμε να αλλάξουμε και το blend mode του αντίγραφου. Τα Overlay, Soft Light, Hard Light, Vivid Light, Linear Light και Pin Light δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Ή μπορείτε να διπλασιάσετε το αντίγραφο και να εφαρμόσετε διαφορετικά blend mode στο καθένα.

1 σχόλιο: