Όταν η γέφυρα Sellwood στο Πόρτλαντ του Όρεγκον στις ΗΠΑ φτιάχτηκε το 1925, δεν είχε σχεδιαστεί για να περνούν 30.000 αυτοκίνητα ημερησίως, ούτε για να συγκρατεί μια αργή κατολίσθηση. Μέχρι το 1980, είχαν δημιουργηθεί ρωγμές στα υποστυλώματα της γέφυρας, κάτι που οδήγησε στην απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων φορτηγών, των λεωφορείων και των πυροσβεστικών οχημάτων, λόγω του ότι κρίθηκε επικίνδυνη. Έτσι οι μηχανικοί αποφάσισαν ότι ήταν ώρα για μια νέα γέφυρα, και η λιγότερο δαπανηρή λύση (306.000.000 δολάρια) ήταν να μετακινηθεί η υπάρχουσα γέφυρα για να χρησιμεύσει ως παράκαμψη, ενώ να κατασκευάζεται μια νέα στη θέση της. Αλλά το σπάνιο σχέδιο της -η γέφυρα αποτελείται από ένα κομμάτι, έχει μήκος 335 μέτρα, και ζυγίζει 3.400 τόνους- θέτει ένα ασυνήθιστο πρόβλημα. Πώς μπορεί να μετακινηθεί μια ολόκληρη γέφυρα με τη μία;
Η μετακίνηση έγινε στις 19 Ιανουαρίου του 2013 και διήρκεσε 14 ώρες. Μεταξύ της παλιάς και νέας θέσης της Sellwood, οι μηχανικοί έφτιαξαν ράγες, που τις κάλυψαν με teflon και τις περιέλουσαν με υγρό σαπούνι για να γίνουν ολισθηρές. Έπειτα 40 υδραυλικοί γρύλοι των 150 τόνων σήκωσαν τη γέφυρα και την τοποθέτησαν στις, σαν σκι, χαλύβδινους δοκούς, για να τσουλήσει στις ράγες. Τέλος, άλλοι 10 γρύλοι ώθησαν εκατοστό-εκατοστό την γέφυρα στη νέα της θέση. Η νέα γέφυρα θα είναι έτοιμη το 2015, οπότε η παλιά θα γίνει σκραπ.
Δείτε το time lapse βίντεο που ακολουθεί.
πηγή: popsci.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου