Κυριακή, 10 Μαΐου 2015

Η άνοδος του Monowheel

Το Dynasphere του Dr. J.H. Purves

Το ποδήλατο έχει τις ρίζες του στο Velocipede του 1817, ένα πλαίσιο με ρόδες χωρίς ενέργεια στο οποίο ο αναβάτης καθόταν με ανοικτά τα πόδια. Η πρώτη αξιόπιστη αναφορά της αυτο-προώθησης μέσω πεντάλ έρχεται από τις αρχές του 1860.




Σχεδόν αμέσως οι εφευρέτες προσπάθησαν να αφαιρέσουν τη δεύτερη ρόδα και το 1869 εμφανίστηκε τέσσερις διαφορετικές μηχανές, μεταξύ των οποίων το πρώτο monowheel με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.


Γιατί να φτιάξει κάποιος ένα monowheel; Ο ένας τροχός θα μπορούσε να επιφέρει πιο αποτελεσματικούς τρόπους μεταφοράς, καθώς και το γεγονός ότι θα μειωνόταν το μέγεθος και το βάρος του μέσου. Για ορισμένους εφευρέτες ήταν μια νέα και απλούστερη μορφή της μηχανοκίνησης. Για άλλους, το monowheel ήταν ένα παιχνίδι, μια καινοτομία.

Δυο τύποι Dynasphere. Το μεγαλύτερο, στα δεξιά, πετρελαιοκίνητο και το μικρότερο, στα αριστερά ηλεκτροκίνητο


Αλλά υπήρχαν πολλά προβλήματα λόγω του σχεδιασμού του που έπρεπε να ξεπεράσουν οι εφευρέτες: Η δύσκολη θέα, η έλλειψη σταθερότητας, η δυσκολία στο τιμόνι και το φαινόμενο "gerbiling". Επειδή ο αναβάτης ενός monowheel βασιζόταν στην βαρύτητα για να παραμείνει όρθιος, αν το μέσο επιτάχυνε ή φρέναρε πολύ γρήγορα, ο αναβάτης γύριζε μέσα στο μέσο (όπως γίνεται με τα κατοικίδια τρωκτικά που γυρίζουν στη ρόδα μέσα στα κλουβιά τους).


Το πιο διάσημο monowheel ήταν δημιουργία του 1932 από τον Dr. J.H. Purves. Το μηχανοκίνητο τέρας ονομαζόταν Dynasphere και πιστεύεται ότι έπιανε ταχύτητες μέχρι και 48 χλμ/ώρα.

Ο Ελβετός μηχανικός M Gerder στην Γαλλία, καθ' οδόν για την Ισπανία με το "Motorwheel" του


από: mashable

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου