Τρίτη 13 Αυγούστου 2019

Το 150 χρόνων ατμόπλοιο της λίμνης Τιτικάκα που κινείται με κοπριά

Το BAP Puno

Η λίμνη Τιτικάκα, η μεγαλύτερη λίμνη στη Νότια Αμερική, βρίσκεται ψηλά στις Άνδεις, στα σύνορα του Περού και της Βολιβίας. Καταλαμβάνει μια βαθιά κοιλάδα στα βουνά, μήκους 190 χιλιομέτρων και πλάτους 80 χιλιομέτρων στο ευρύτερο σημείο της. Βρίσκεται σε υψόμετρο άνω των 3.800 μέτρων, οπότε είναι η υψηλότερη πλεύσιμη λίμνη στον κόσμο χάρη στα εμπορικά πλοία που μεταφέρουν επιβάτες και φορτία μεταξύ των περουβιανών και βολιβιανών ακτών.



Δείτε ακόμη:
Οι μύθοι και τα θαύματα της λίμνης Τιτικάκα
Τέσσερις χώρες χωρίς θάλασσα αλλά με Πολεμικό Ναυτικό!

Από τους προϊστορικούς χρόνους, οι αυτόχθονες που ζούσαν γύρω από τη λίμνη ταξίδευαν στη λίμνη χρησιμοποιώντας βάρκες από totora, ένα είδος καλαμιού που αναπτύσσεται σε αφθονία στη λίμνη. Με τη χρήση totora διαμορφώνονται μικρά νησιά, όπου, εδώ και χιλιάδες χρόνια, ζουν οι άνθρωποι της φυλής Ούρους. Κατά τη διάρκεια της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας, οι Ισπανοί εισήγαγαν ξύλινα ιστιοπλοϊκά πλοία και τον 19ο αιώνα ήρθαν τα σιδερένια ατμόπλοια. Ένα από αυτά τα σκάφη, το Yapura, που σήμερα ονομάζεται BAP Puno, χρησιμοποιείται ακόμα από το Πολεμικό Ναυτικό του Περού.

Το BAP Puno

Το Yapura και το αδερφό πλοίο Yavari ανατέθηκαν από την κυβέρνηση του Περού το 1861. Και τα δύο πλοία κατασκευάστηκαν στον ποταμό Τάμεση. Τα πλοία συναρμολογήθηκαν με μπουλόνια και βίδες στο ναυπηγείο, αποσυναρμολογήθηκαν σε χιλιάδες μέρη, τόσο μικρά ώστε να μπορούν να μεταφερθούν, και μεταφέρθηκαν στον τελικό προορισμό, όπου συναρμολογήθηκαν στην τελική τους μορφή. Κάθε κομμάτι σχεδιάστηκε έτσι ώστε να μπορεί να μεταφερθεί από ένα μουλάρι, επειδή ο σιδηρόδρομος από το χιλιανό λιμάνι Αρίκα του Ειρηνικού Ωκεανού έφτανε μόλις 40 μίλια, μέχρι την πόλη Τάκνα του Περού. Από εκεί, τα κομμάτια μεταφέρονταν με μουλάρια για τα υπόλοιπα 220 μίλια, μέχρι την πόλη Πούνο στη λίμνη.

Αρχικά, ο εργολάβος που κέρδισε τον διαγωνισμό έδωσε ως τελική ημερομηνία παράδοσης τους έξι μήνες. Όμως, η αποσυσκευασία 210 τόνων μετάλλου, η τοποθέτησε στη σωστή σειρά για το πώς πρέπει να φθάσουν στη λίμνη και η μεταφορά με μουλάρια και αχθοφόρους σε υψόμετρο 3.810 μέτρων, έκαναν πολύ δύσκολη την δουλειά και τελικά, μετά από έξι μήνες μόλις ένας μικρός αριθμός τεμαχίων είχε παραδοθεί στη λίμνη, ενώ εκατοντάδες κομμάτια του πλοίου ήταν διάσπαρτα μεταξύ Τάκνα και Πούνο. Περαιτέρω καθυστερήσεις προήλθαν λόγω εξωτερικών εκδηλώσεων. Υπήρξε ένας σεισμός, μια εξέγερση των αγροτών και οι Ισπανοί απειλούσαν με μια δεύτερη εισβολή στο Περού. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1869, έφτασαν αρκετά κομμάτια για την τρόπιδα του Yavari. Την ημέρα των Χριστουγέννων του 1870 καθελκύστηκε το πρώτο πλοίο. Το Yapura καθελκύστηκε δεκαπέντε μήνες αργότερα, το 1872.

Το Yavari

Και τα δύο πλοία ήταν πανομοιότυπα σε σχεδιασμό, μήκους 100 ποδών και τροφοδοτούνταν από μια ατμομηχανή διπλού κυλίνδρου 60 ίππων, που έκαιγε αποξηραμένη κοπριά λάμα, η οποία χρησιμοποιείται συνήθως ως καύσιμο από τους ντόπιους. Το 1914 έγινε μια αναβάθμιση στο Yavari. Το κύτος τους διευρύνθηκε και εφοδιάστηκε με νέο κινητήρα. Όμως, όταν το Πολεμικό Ναυτικό του Περού ξέμεινε από κεφάλαια για να λειτουργήσει τα δύο πλοία, παρόπλισε το Yavari και μετέτρεψε το Yapura σε πλωτό νοσοκομείο. Σήμερα, μετονομασμένο σε BAP Puno, εξακολουθεί να εξυπηρετεί τις τοπικές κοινότητες που ζουν στις όχθες της λίμνης παρέχοντάς τους ιατρική βοήθεια.

Το Yavari

Το 1987, το Yavari αγοράστηκε από μια ΜΚΟ και μετατράπηκε σε μουσείο. Σήμερα είναι αγκυροβολημένο στο Puno Bay.

από: amusing planet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου