Ένα από τα πολλά που μπορεί να πιστεύει κανείς ότι ξέρει για το κρασί, αλλά να είναι μύθος, είναι και ο σκοπός του βαθουλώματος στο κάτω μέρος ενός μπουκαλιού κρασιού. Αν και πριν από αιώνες εξυπηρετούσε μια σημαντική λειτουργία, σήμερα είναι απλά διακοσμητικό -στην καλύτερη περίπτωση-, και απατηλό -στη χειρότερη.
Σύμφωνα με το Wine Spectator, το βαθούλωμα στον πάτο ενός μπουκαλιού κρασιού ονομάζεται "punt". Πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση, όλα τα μπουκάλια κρασιού ήταν χειροποίητα από φυσητήρες γυαλιού και το βαθούλωμα προστέθηκε για να εξασφαλιστεί ότι τα μπουκάλια θα στέκονται. Σήμερα, τα περισσότερα μπουκάλια κατασκευάζονται από μηχανές, και είναι ευκολότερο να κατασκευαστούν ακόμη και με ευθύ πάτο απ' ό, τι πριν από 200 χρόνια. Όμως, λόγω της παράδοσης, το punt παρέμεινε.
Με τα χρόνια, η βιομηχανία κρασιού έχει βρει εναλλακτικές χρήσεις για το βαθούλωμα. Για παράδειγμα, είναι ένα σημείο από το οποίο μπορεί κανείς να κρατάει το μπουκάλι και να σερβίρει, την σωστή τεχνική δηλαδή κατά την οποία ο αντίχειρας μπαίνει στην εσοχή του μπουκαλιού. Επίσης, το punt ξεγελάει τους πελάτες οι οποίοι πιστεύουν ότι παίρνουν περισσότερο από όσα πλήρωσαν. Δύο μπουκάλια κρασιού, το ένα δίπλα στο άλλο πάνω σε ένα ράφι, μπορεί να φαίνονται να έχουν το ίδιο μέγεθος, αλλά αν το ένα έχει βαθύτερο βαθούλωμα, στην πραγματικότητα περιέχει λιγότερο ποτό.
Επίσης, το βάθος του βαθουλώματος ήταν δείκτης αξίας και ορισμένοι κατασκευαστές κρασιού συνεχίζουν να υπερβάλλουν με το βαθούλωμα στο κάτω μέρος του και το χαρακτηρίζουν ως υψηλής ποιότητας. Όμως, όπως συμβαίνει με το βάρος ή το χρώμα του μπουκαλιού, αυτά τα καλλωπιστικά χαρακτηριστικά δεν έχουν καμία σχέση με την ποιότητα του προϊόντος.
Με τα χρόνια, η βιομηχανία κρασιού έχει βρει εναλλακτικές χρήσεις για το βαθούλωμα. Για παράδειγμα, είναι ένα σημείο από το οποίο μπορεί κανείς να κρατάει το μπουκάλι και να σερβίρει, την σωστή τεχνική δηλαδή κατά την οποία ο αντίχειρας μπαίνει στην εσοχή του μπουκαλιού. Επίσης, το punt ξεγελάει τους πελάτες οι οποίοι πιστεύουν ότι παίρνουν περισσότερο από όσα πλήρωσαν. Δύο μπουκάλια κρασιού, το ένα δίπλα στο άλλο πάνω σε ένα ράφι, μπορεί να φαίνονται να έχουν το ίδιο μέγεθος, αλλά αν το ένα έχει βαθύτερο βαθούλωμα, στην πραγματικότητα περιέχει λιγότερο ποτό.
Επίσης, το βάθος του βαθουλώματος ήταν δείκτης αξίας και ορισμένοι κατασκευαστές κρασιού συνεχίζουν να υπερβάλλουν με το βαθούλωμα στο κάτω μέρος του και το χαρακτηρίζουν ως υψηλής ποιότητας. Όμως, όπως συμβαίνει με το βάρος ή το χρώμα του μπουκαλιού, αυτά τα καλλωπιστικά χαρακτηριστικά δεν έχουν καμία σχέση με την ποιότητα του προϊόντος.
από: mental floss
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου