Τετάρτη 31 Μαΐου 2017

Κάθετο παρκάρισμα: Μια λύση την εποχή που τα αυτοκίνητα εισέβαλαν στις πόλεις

Σικάγο, ΗΠΑ, 1933

Ένα διαφορετικό είδος παράλληλου χώρου στάθμευσης



Η εφεύρεση και η ταχεία υιοθέτηση του αυτοκινήτου στα τέλη του 20ου αιώνα εμφάνισε ένα άμεσο πρόβλημα: πού να σταθμεύσουν τόσα οχήματα, ειδικά σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές;

Τα υπερυψωμένα και υπόγεια γκαράζ επέτρεπαν πολλαπλά επίπεδα στάθμισης.

Το πρώτο απ' αυτά τα συστήματα αυτόματης στάθμευσης και εξοικονόμησης χώρου ήταν το Garage Rue de Ponthieu στο Παρίσι, το οποίο, το 1905 διέθετε έναν εσωτερικό ανελκυστήρα, ο οποίος μπορούσε να ανυψώσει τα αυτοκίνητα σε διαφορετικά επίπεδα για να τα τακτοποιούν οι υπάλληλοι.

Ακολουθήθηκαν πιο αυτοματοποιημένα συστήματα. Ένα από τα πιο δημοφιλή ήταν το σύστημα paternoster, το οποίο ανύψωνε και αποθήκευε οχήματα σε κιβώτια, κάτι σαν την ρόδα στα λούνα παρκ, επιτρέποντας να σταθμεύουν οκτώ αυτοκίνητα κάθετα σε χώρο δύο αυτοκινήτων.

Η δημοτικότητα αυτών των αυτόματων συστημάτων στάθμευσης τελικά έχασε σε δημοτικότητα λόγω των μεγάλων χρόνων αναμονής που απαιτούνταν ώστε οι πελάτες να πάρουν τα αυτοκίνητά τους.

Παρ' όλα αυτά, εξακολουθούν να υπάρχουν σε πολλές πόλεις παγκοσμίως.

Νέα Υόρκη, ΗΠΑ, 1920

Παρίσι, Γαλλία, 1930

Σικάγο, ΗΠΑ, 1941

Βενετία, Ιταλία, 1950

Ένας υπάλληλος παρκάρει ένα αυτοκίνητο με κλαρκ, 1955

Ένα αυτοκίνητο έχει γείρει στην κορυφή ενός ανελκυστήρα πάρκινγκ Paternoster ως αποτέλεσμα ενός σπασμένου μπουλονιού, Ντένβερ, Κολοράντο, ΗΠΑ, 3 Οκτωβρίου 1970

Κακός χειρισμός σε ένα γκαράζ στο Τόκιο, Ιαπωνία, 1976

από: mashable

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου