Τρίτη, 12 Ιουνίου 2018

Μια σιδηροδρομική γέφυρα θαύμα της μηχανικής


Μεγάλη, με έντονο κίτρινο χρώμα, η γέφυρα Malleco (Viaducto del Malleco, στα ισπανικά) περνάει πάνω από τον ποταμό Malleco στην πόλη Κογιπούγι της Χιλής. Όταν κατασκευάστηκε το 1890, ήταν η ψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα του κόσμου. Επιβίωσε πολλών σεισμών και ακόμη και σήμερα συνδέει τη βόρεια με τη νότια Χιλή.



Η κατασκευή της γέφυρας ήταν πολύ σημαντικό γεγονός για την ανάπτυξη της οικονομίας, της αποικιοκρατίας και την παγίωση των πρόσφατα κατακτημένων μερών στη νότια Χιλή, μέρη που κατοικούσαν οι ιθαγενείς της φυλής των Μαπούτσε (που κατοικούν σε περιοχές της κεντρικής, νότιας Χιλής, καθώς και της νοτιοδυτικής Αργεντινής, συμπεριλαμβανομένου και σημεία της σημερινής Παταγονίας), κατά τη διάρκεια της εκστρατείας της Κατάληξης της Αραουκανίας (Araucanía), που έληξε το 1883.


Η ιδέα του να ενωθεί ένα τόσο σεισμογενές φαράγγι ήταν του Χιλιανού μηχανικού Victorino Aurelio Lastarria. Ο πρόεδρος της Χιλής, José Manuel Balmaceda, επιφόρτισε τον Γάλλο πρέσβη με το να βρει τους καλύτερους Ευρωπαίους μηχανικούς ώστε να υποβάλλουν τα σχέδιά τους ώστε να γίνει κατανοητό το σχέδιο του Aurelio Lastarria.


Μια δημοφιλής τοπική πεποίθηση αναφέρει ότι ο ίδιος ο Γουστάβος Άιφελ, ο αρχιτέκτονας του γνωστού Πύργου στο Παρίσι, ήταν ο αρχιτέκτονας που υπέβαλλε με επιτυχία το σχέδιό του. Όμως, αν και ο Άιφελ όντως υπέβαλλε σχέδιο, η δουλειά δόθηκε στην αντίπαλη παριζιάνικη εταιρία chneider et Cie. O Le Creusot, των αδερφών Joseph Eugène και Adolphe Schneider.


Ο σκελετός της γέφυρας κατασκευάστηκε στη Γαλλία και μεταφέρθηκε με πλοία στη Χιλή. Από το λιμάνι της Χιλής που έφτασαν τα τμήμά της, μεταφέρθηκε σιδηροδρομικώς μέχρι την πόλη ώστε να ενωθούν. Με μήκος 347,4 μέτρα και ύψος 102,1 μέτρα, η γέφυρα πιστεύεται ότι ζυγίζει 1.500 τόνους. Σήμερα, αποτελεί Εθνικό Χιλιανό Μνημείο και συμπεριλαμβάνεται στην προσωρινή λίστα της UNESCO.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου