Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021

Οι μινιατούρες εσωτερικών χώρων που δημιουργεί ένας καλλιτέχνης

 
Ο καλλιτέχνης Chris Toledo ασχολείται με περίτεχνους εσωτερικούς χώρους και ανακαινίσεις μπάνιων.
 
 
 
Ωστόσο, υπάρχει μια ξεχωριστή διαφορά μεταξύ του χειροποίητου έργου του και του είδους του αντικειμένου. Όλοι οι εσωτερικοί χώροι είναι μικρογραφία σε κλίμακα 1:12. Στις φωτογραφίες του, αν δεν υπήρχε το χέρι του, ή μια οδοντόβουρτσα κανονικού μεγέθους, ή ένα ολόκληρο σκόρδο, δε θα καταλάβαινε κανείς το πόσο μικροσκοπικά είναι αυτά τα μέρη.
 
 
"Από μικρός, μου άρεσε να δημιουργώ", λέει ο Toledo, "από το να χτίζω σπιτάκια από κλαδιά και βότσαλα στην αυλή μου, μέχρι να ζωγραφίζω πορτρέτα των φίλων και της οικογένειάς μου". Ο πατέρας του είχε επιρροή πάνω του -ως εργολάβος και ξυλουργός- που του πέρασε την αγάπη για την κατασκευή επίπλων και την αρχιτεκτονική.
 

 
Η έμπνευση του Toledo για τα μικρά γλυπτά προήλθε από την αγάπη του για την τέχνη και την ιστορία. "Όταν ανακάλυψα για πρώτη φορά τις μικρογραφίες, ήταν κεραυνοβόλος έρωτας γιατί για πρώτη φορά ανακάλυψα μια μορφή τέχνης που περιελάμβανε κάθε μέσο που έχω αγαπήσει και εργαστεί. Εκτός από τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσω όλα τα αγαπημένα μου μέσα σε μία μορφή, μου άρεσε η πραγματικότητα στις μικρογραφίες. Οι μικρογραφίες μου δίνουν την ευκαιρία να διατηρήσω μια στιγμή από το παρελθόν και μου επιτρέπουν να την κρατήσω στα χέρια μου και να την δω με τα μάτια μου".
 


"Όταν πρόκειται για τη δημιουργία κομματιών, η διαδικασία μοιάζει πολύ με τη δημιουργία μιας δομής κανονικού μεγέθους -με μερικές 'μίνι' εξαιρέσεις. Πολλά από τα κομμάτια ξεκινούν ως απλά σκίτσα. Σχεδιάζω διάφορες διαφορετικές κατόψεις για να καθορίσω τη συνολική εμφάνιση. Η κλίμακα στην οποία δουλεύω είναι αυστηρά 1:12". Η διαδικασία κατασκευής είναι επίσης παρόμοια με την κατασκευή κάτι κανονικού μεγέθους. "Πολλά από τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι απλώς μικρές εκδόσεις των κανονικών ομολόγων τους", λέει.
 


"Μου αρέσει να κάνω όλα τα κομμάτια να φαίνονται ζωντανά και φθαρμένα. Για μένα, αυτό δίνει στα κομμάτια πραγματικά μια ψυχή και τον απόλυτο ρεαλισμό που επιδιώκω σε όλη μου τη δουλειά".
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου