Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου 2021

Η ζωή του διάσημου Pinup Girl Μπέτι Πέιτζ

 
Το 1957, αφού εξαφανίστηκε ξαφνικά από τα φώτα της δημοσιότητας, η μετέπειτα ζωή της Μπέτι Πέιτζ περιβάλλεται από μυστήριο. Όμως, αργότερα επανήλθε στη δημοσιότητα λόγω μιας σειράς βίαιων σκανδάλων.

 
 
Δείτε ακόμη:

 
Αν και η Μπέτι Πέιτζ (Bettie Page) ήταν το πιο διάσημο μεταπολεμικό pinup girl στην αμερικανική ιστορία, η μετέπειτα ζωή της αποδείχθηκε ότι ήταν λιγότερο λαμπερή. Στα τέλη της δεκαετίας του '50, το πιο φωτογραφημένο μοντέλο του 20ού αιώνα είχε γίνει εντελώς εσωστρεφής.

Το μοναδικό δοκιμαστικό για την οθόνη της Πέιτα ήταν το απόλυτο φιάσκο, καθώς απέρριψε θαρραλέα την προτροπή του παραγωγού της να συναντηθούν αργότερα. Όμως τελικά άφησε το στίγμα της στη Νέα Υόρκη, καθώς φωτογράφοι όπως ο Irving Klaw την έκαναν διάσημη ως μοντέλο BDSM.
 

Μεταξύ του 1949 και του '57, ταχυδρομήθηκαν πάνω από 20.000 φωτογραφίες της με σαδομαζοχιστικές στολές, τραβώντας την προσοχή ενός φιλόδοξου γερουσιαστή των ΗΠΑ, ο οποίος ξεκίνησε μια έρευνα για τον αντίκτυπο της πορνογραφίας στη νεολαία. Η έρευνα αποκάλυψε ένα σκάνδαλο που αμαύρωσε την καριέρα της Πέιτζ και λίγο αργότερα εξαφανίστηκε οριστικά από τη σκηνή της Νέας Υόρκης. Όμως, τα προβλήματά της μόλις είχαν αρχίσει.

Η άνοδος και η πτώση της Πέιτζ, της Βασίλισσας του Pinup
 
 
Γεννημένη στις 22 Απριλίου του 1923, στο Kingsport του Τενεσί, η Bettie Mae Page ήταν το δεύτερο από τα έξι παιδιά. Με τον μισθό ενός μηχανικού κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Οικονομικής Ύφεσης, ο πατέρας της δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει οικονομικά. Έτσι, όταν εκείνη ήταν στα 10 της, οι γονείς της Πέιτζ, αφήνοντας την ίδια και δύο αδελφές της σε ορφανοτροφείο για ένα χρόνο. Όταν περιήλθε ξανά υπό την προστασία του πατέρας της, εκείνος την κακοποιούσε, αλλά εκείνη διέπρεψε στο Λύκειο και πήρε υποτροφία σε κολέγιο. Αποφοιτώντας το 1943, παντρεύτηκε τον αγαπημένο της από το γυμνάσιο Billy Neal και μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο.

Παράλληλα με την εργασία της ως γραμματέας, η Πέιτζ έκανε το μοντέλο, αλλά απέτυχε στο πρώτο της δοκιμαστικό στο Λος Άντζελες επειδή ήταν πιστή στον σύζυγό της. "Δεν με πειράζει να κοιμάμαι με κάποιον για να προχωρήσω", είπε αργότερα η Πέιτζ, "αλλά δεν πρόκειται να κοιμηθώ με όλους".
 
Τελικά, το ζευγάρι χώρισε το 1947 και ένα χρόνο αργότερα, η ίδια μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και γνώρισε τον άντρα που θα της άλλαζε τη ζωή, τον Jerry Tibbs. Αστυνομικός τη μέρα και φωτογράφος τη νύχτα, ο Tibbs είδε για πρώτη φορά τον Πέιτζ στο Λονγκ Άιλαντ το 1949. Την παρότρυνε να ποζάρει γυμνή για εκείνον και εκείνη συμφώνησε.
 

Σύντομα, μπήκε στις σελίδες περιοδικών όπως το Wink και το Flirt, αλλά ήταν το σαλόνι του Playboy το 1955 που εκτόξευσε την καριέρα της. Οι φωτογραφίσεις τράβηξαν την προσοχή του φωτογράφου Irving Klaw, ο οποίος ειδικευόταν στη σαδομαζοχιστική φωτογραφία, με τα μοντέλα να είναι δεμένα με σχοινί και δέρμα. Φωτογράφησε τη Πέιτζ με αυτόν τον τρόπο και έστειλε χιλιάδες φωτογραφίες της σε όλη τη χώρα, κάνοντάς την pinup star. Όμως, οι φωτογραφίες της δεν ενθουσίασαν όλο τον κόσμο. Για τον γερουσιαστή Estes Kefauver, η Πέιτζ και οι φωτογράφοι όπως ο Klaw ήταν "κακή επιρροή και εξευτελιστικοί".

Ο Kefauver δημιούργησε μια υποεπιτροπή για την παραβατικότητα των ανηλίκων για να ερευνήσει πόσο άσχημη ήταν η επιρροή τους και βρήκε την περίπτωση ενός ατόμου, του Clarence Grimm, ο οποίος είπε ότι η αυτοκτονία του γιου του επηρεάστηκε από την Πέιτζ και έτσι, στις 19 Μαΐου του '55, εκλήθη από την επιτροπή ο Klaw. Ο συνεργάτης και φίλος του, Eric Stanton, είπε ότι "ήταν η μόνη φορά που είδα την Μπέτι να στενοχωριέται. Τρόμαξε με την προοπτική να χρειαστεί να καταθέσει εναντίον των φίλων της".

Ο Grimm κατέθεσε ότι ο νεκρός γιος του Kenneth βρέθηκε κρεμασμένος από τα γόνατα και το λαιμό του. Ο ειδικός σύμβουλος της επιτροπής, Vincent Gaughan, επιβεβαίωσε ότι αυτή η στάση ήταν πλήρως εμπνευσμένη από τις φωτογραφίες BDSM του Klaw με την Πέιτζ. Μετά από αυτό, ο φωτογράφος καταστράφηκε και η Πέιτζ έφυγε από την πόλη.

Τα βίαια εγκλήματα που την έφεραν σε νοσοκομείο
 
 
Το σχέδιο του Kefauver να ανέβει στην πολιτική απέτυχε. Όμως η Πέιτζ έφυγε από τη Νέα Υόρκη για πιο ήσυχα μέρη. Μετακόμισε στην Φλόριντα, όπου, μετά από μια εμπειρία σε μια πολυφυλετική εκκλησία Βαπτιστών την Πρωτοχρονιά του 1957, αναγεννήθηκε.

Ξαναπαντρεύτηκε, αλλά χώρισε εξίσου γρήγορα -και ξαναπαντρεύτηκε για τρίτη φορά το 1967. Όμως, με τον τρίτο και τελευταίο σύζυγό της, τον Harry Lear, η ψυχική της υγεία άρχισε πραγματικά να επιδεινώνεται με πολλές ανεξέλεγκτες εκρήξεις θυμού. Σε μια από αυτές, τον Απρίλιο του '72, η Πέιτζ ανάγκασε τον σύζυγό της και τα παιδιά του με την απειλή μαχαιριού να προσευχηθούν στον Ιησού.

Ως αποτέλεσμα αυτού, εστάλη στο Jackson Memorial για τέσσερις μήνες, αλλά επανήλθε οικειοθελώς τον Οκτώβριο, κατά τη διάρκεια της οποίας την επιτηρούσαν υπό τον φόβο της αυτοκτονίας. Εκείνη περίπου την εποχή, ο Lear αποφάσισε να την χωρίσει και εκείνη επέστρεψε στην Καλιφόρνια για να είναι κοντά στον αδερφό της. Όμως, αυτό δεν βοήθησε την ψυχική της κατάσταση. Μετά από έναν καβγά με την ιδιοκτήτρια του σπιτιού της, κατά την οποία επιτέθηκε στη γυναίκα με μαχαίρι, η Πέιτζ διαγνώστηκε με σχιζοφρένεια και στάλθηκε στο Κρατικό Νοσοκομείο του Πάτον για 20 μήνες.

Το επόμενο επεισόδιο θα ήταν το χειρότερο της. Οι λεπτομέρειες αυτής της επίθεσης ποικίλλουν, αν και κάποιοι ισχυρίζονται ότι η Πέιτζ μαχαίρωσε επανειλημμένα μια άλλη σπιτονοικοκυρά της και μάλιστα κατάφερε να κόψει το ένα της δάχτυλο και το πρόσωπό της από το στόμα μέχρι το αυτί. Το θύμα επέζησε και η Πέιτζ κρίθηκε αθώα λόγω παραφροσύνης. Καταδικάστηκε σε 10 χρόνια στο ίδιο νοσοκομείο της Καλιφόρνια. Όταν αφέθηκε ελεύθερη το 1992, βρέθηκε ξαφνικά ανυποψίαστη σε μια νέα εποχή.

Η ηλικιωμένη Πέιτζ αντιμετωπίζει το παρελθόν της
 

Εξαιτίας της απουσίας της, το κοινό γινόταν όλο και πιο περίεργο γι' αυτήν. Τόσο, μάλιστα, που το περιοδικό Penthouse προσέφερε 1.000 δολάρια σε όποιον μπορούσε να αποδείξει ότι ήταν νεκρή ή ζωντανή.

Και ενώ η Πέιτζ ήταν απασχολημένη με την ψυχική της υγεία, την είχε προσέξει μια νέα γενιά.

Οι φωτογραφίες της είχαν εμπνεύσει κάποιος εικονογράφο ονόματι David Stevens, ο οποίος διαμόρφωσε έναν δημοφιλή χαρακτήρα κόμικς, γνωστό ως Rocketeer από αυτήν. Η Πέιτζ κατάφερε να πάρει τα δικαιώματα του έργου του Stevens, και η επακόλουθη προσοχή που έλαβε από τα κόμικ στάθηκε αφορμή να εμφανιστεί η ιστορία της στην δημοφιλή εκπομπή "Lifestyles of the Rich and Famous".

Στις 11 Δεκεμβρίου του 2008, μετά από χρόνια ζωής με παροχές και δικαιώματα κοινωνικής ασφάλισης, ο Πέιτζ πέθανε τελικά από καρδιακή προσβολή, αφού πρώτα είχε νοσηλευτεί με πνευμονία.
 
 
Από ένα εξαθλιωμένο κορίτσι του Τενεσί μέχρι το εμβληματικό μοντέλο της δεκαετίας του 1950 που βοήθησε να ξεκινήσει η σεξουαλική επανάσταση της δεκαετίας του '60, η Μπέτι Πέιτζ έζησε μια πλήρη ζωή. Ενέπνευσε κόμικς, μόδα, ακόμη και φιγούρες δράσης, ενώ η ζωή της έχει γίνει και ταινία (Ο Θρύλος της Μπέτι Πέιτζ, The Notorious Bettie Page, 2005, την υποδύεται η Γκρέτσεν Μολ) και σήμερα τη θυμούνται περισσότερο ως μια εικόνα της γυναικείας δύναμης και της σεξουαλικής έκφρασης.

από: ati

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου