Η ερώτηση για τον αριθμό των διαδικτυακών ιστοσελίδων φαίνεται εκ πρώτης όψεως σχετικά εύκολη. Πώς να απαντηθεί όμως αφού δεν υπάρχει καμία επίσημη καταγραφή των ιστοσελίδων στον απέραντο ψηφιακό κόσμο του Ιντερνετ;
Ο Κέβιν Κέλι, ιδρυτής του περιοδικού «Wired», έχει αναφερθεί στην ύπαρξη τουλάχιστον ενός τρισεκατομμυρίου ιστοσελίδων, γεγονός που σημαίνει ότι ο «συλλογικός εγκέφαλος» του Ιντερνετ διαθέτει περισσότερους νευρώνες πλέον από τον ανθρώπινο εγκέφαλο στον οποίο οι νευρώνες δεν ξεπερνούν τα 100 δισεκατομμύρια. Οπως γράφει ο Κέλι στο βιβλίο του «Τι θέλει η τεχνολογία», «κάθε βιολογικός νευρώνας δημιουργεί συνάψεις με χιλιάδες άλλους νευρώνες ενώ κάθε ιστοσελίδα διαθέτει κατά μέσον όρο συνδέσεις (links) με περίπου 60 άλλες ιστοσελίδες. Αυτό σημαίνει ένα τρισεκατομμύριο συνάψεις μεταξύ των ιντερνετικών σελίδων. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να έχει εκατονταπλάσιο αριθμό τέτοιων συνδέσεων - όμως οι εγκέφαλοι δεν διπλασιάζονται σε μέγεθος κάθε λίγα χρόνια. Το Ιντερνετ το κάνει».
Ο Κέλι γνωρίζει όσο λίγοι το Ιντερνετ και γι' αυτό οι αδελφοί Βασόφσκι που έγραψαν το «Μάτριξ» ζήτησαν από όλους τους ηθοποιούς που έπαιξαν στην ταινία αυτή να διαβάσουν το βιβλίο του «Εκτός ελέγχου: Η νέα βιολογία των μηχανών, των κοινωνικών συστημάτων και του οικονομικού κόσμου». Ομως, τώρα, μια ομάδα ονόματι «Ιδρυμα του www», την οποία ίδρυσε ο Τιμ Μπέρνερς - Λι, ένας από τους επιστήμονες που έφτιαξαν το Ιντερνετ, προσπαθεί να φθάσει στον ακριβή αριθμό των ιστοσελίδων. Με επιχορήγηση ενός εκατομμυρίου δολαρίων από την Google το αποτέλεσμα που θα ονομαστεί World Wide Web Index αναμένεται στις αρχές του επόμενου χρόνου. «Θα είναι η πρώτη πολυδιάστατη καταγραφή του Διαδικτύου και θα μετρά και την επίδραση του Ιντερνετ σε ανθρώπους και έθνη. Θα καλύπτει μεγάλο αριθμό ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών, επιτρέποντας συγκρίσεις μεταξύ των διαφορετικών τάσεων που έχουν δημιουργηθεί», λέει ο Στιβ Μπρατ, επικεφαλής του Ιδρύματος. Προσθέτει δε ότι ο κατάλογος μπορεί να μην απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα που υπάρχουν για το Ιντερνετ, θα είναι όμως η πιο έγκυρη προσπάθεια που έχει γίνει. Για την έρευνα θα καταμετρηθούν οι χρήστες, θα δοθούν συνεντεύξεις από ειδικούς και θα συλλεχθούν στοιχεία από παρόχους διαδικτυακών υπηρεσιών, κυβερνήσεις και μηχανές αναζήτησης. «Θέλουμε να μάθουμε: ποιες ιστοσελίδες κοιτούν άνθρωποι σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, ποιος είναι ο ρόλος των social media στην καθημερινή ζωή αλλά και σε έκτακτα περιστατικά όπως η Αραβική Ανοιξη», προσθέτει ο Μπρατ. Σκοπός του Ιδρύματος είναι να εκδίδει έναν κατάλογο του Ιντερνετ κάθε χρόνο, προσπάθεια τεραστίων διαστάσεων εάν σκεφθεί κανείς τη διαρκώς γοργή εξάπλωσή του...
Ψηφιακές... προτιμήσεις
Το CNN απέκτησε το Zite, μια υπηρεσία του iPad που μαθαίνει τις προτιμήσεις των αναγνωστών και «φτιάχνει» ένα ψηφιακό περιοδικό με άρθρα από εκατοντάδες διαφορετικές ιστοσελίδες. Το CNN, το συνδρομητικό ειδησεογραφικό κανάλι ιδιοκτησίας Time Warner, δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε καμιά αλλαγή στο Zite αφού, όπως διευκρινίζει ο γενικός διευθυντής του ψηφιακού τμήματος του δικτύου Κ. Εστενσον, «από ό,τι φαίνεται οι καταναλωτές λατρεύουν αυτή την υπηρεσία, απλώς θα πρέπει να την αποκτήσουν περισσότεροι». Το Zite που άρχισε τον Μάρτιο προσφέρει πολλές διαφορετικές εκδόσεις για διαφορετικούς αναγνώστες βασισμένο στις προσωπικές τους προτιμήσεις. Αφότου κάποιος κατεβάσει δωρεάν την εφαρμογή του Zite στο iPad του, μπορεί να διευκρινίσει τα θέματα που του αρέσει να διαβάζει, πχ. για την αγαπημένη του ποδοσφαιρική ομάδα ή τον αγαπημένο του τραγουδιστή. Το ψηφιακό περιοδικό είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μαθαίνει περισσότερα για τον κάθε αναγνώστη καθώς περνά ο χρόνος, βάσει των θεμάτων τα οποία επιλέγει σερφάροντας. Μέχρι στιγμής στον ίδιο τομέα πιο δημοφιλής εφαρμογή αναδεικνύεται το Flipboard, ένα άλλο περιοδικό του iPad που φτιάχνει προσωπικές εκδόσεις αναλύοντας τα links που μοιράζονται οι αναγνώστες του δικτύου στο facebook και το twitter. Και η Yahoo πάντως προσπαθεί να εξατομικεύσει τις ειδήσεις για τα κομπιούτερ - ταμπλέτες με μια υπηρεσία που ονόμασε Livestand και ελπίζει ότι θα είναι έτοιμη στο τέλος του χρόνου.
πηγή: tanea.gr
Ο Κέβιν Κέλι, ιδρυτής του περιοδικού «Wired», έχει αναφερθεί στην ύπαρξη τουλάχιστον ενός τρισεκατομμυρίου ιστοσελίδων, γεγονός που σημαίνει ότι ο «συλλογικός εγκέφαλος» του Ιντερνετ διαθέτει περισσότερους νευρώνες πλέον από τον ανθρώπινο εγκέφαλο στον οποίο οι νευρώνες δεν ξεπερνούν τα 100 δισεκατομμύρια. Οπως γράφει ο Κέλι στο βιβλίο του «Τι θέλει η τεχνολογία», «κάθε βιολογικός νευρώνας δημιουργεί συνάψεις με χιλιάδες άλλους νευρώνες ενώ κάθε ιστοσελίδα διαθέτει κατά μέσον όρο συνδέσεις (links) με περίπου 60 άλλες ιστοσελίδες. Αυτό σημαίνει ένα τρισεκατομμύριο συνάψεις μεταξύ των ιντερνετικών σελίδων. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να έχει εκατονταπλάσιο αριθμό τέτοιων συνδέσεων - όμως οι εγκέφαλοι δεν διπλασιάζονται σε μέγεθος κάθε λίγα χρόνια. Το Ιντερνετ το κάνει».
Ο Κέλι γνωρίζει όσο λίγοι το Ιντερνετ και γι' αυτό οι αδελφοί Βασόφσκι που έγραψαν το «Μάτριξ» ζήτησαν από όλους τους ηθοποιούς που έπαιξαν στην ταινία αυτή να διαβάσουν το βιβλίο του «Εκτός ελέγχου: Η νέα βιολογία των μηχανών, των κοινωνικών συστημάτων και του οικονομικού κόσμου». Ομως, τώρα, μια ομάδα ονόματι «Ιδρυμα του www», την οποία ίδρυσε ο Τιμ Μπέρνερς - Λι, ένας από τους επιστήμονες που έφτιαξαν το Ιντερνετ, προσπαθεί να φθάσει στον ακριβή αριθμό των ιστοσελίδων. Με επιχορήγηση ενός εκατομμυρίου δολαρίων από την Google το αποτέλεσμα που θα ονομαστεί World Wide Web Index αναμένεται στις αρχές του επόμενου χρόνου. «Θα είναι η πρώτη πολυδιάστατη καταγραφή του Διαδικτύου και θα μετρά και την επίδραση του Ιντερνετ σε ανθρώπους και έθνη. Θα καλύπτει μεγάλο αριθμό ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών, επιτρέποντας συγκρίσεις μεταξύ των διαφορετικών τάσεων που έχουν δημιουργηθεί», λέει ο Στιβ Μπρατ, επικεφαλής του Ιδρύματος. Προσθέτει δε ότι ο κατάλογος μπορεί να μην απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα που υπάρχουν για το Ιντερνετ, θα είναι όμως η πιο έγκυρη προσπάθεια που έχει γίνει. Για την έρευνα θα καταμετρηθούν οι χρήστες, θα δοθούν συνεντεύξεις από ειδικούς και θα συλλεχθούν στοιχεία από παρόχους διαδικτυακών υπηρεσιών, κυβερνήσεις και μηχανές αναζήτησης. «Θέλουμε να μάθουμε: ποιες ιστοσελίδες κοιτούν άνθρωποι σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, ποιος είναι ο ρόλος των social media στην καθημερινή ζωή αλλά και σε έκτακτα περιστατικά όπως η Αραβική Ανοιξη», προσθέτει ο Μπρατ. Σκοπός του Ιδρύματος είναι να εκδίδει έναν κατάλογο του Ιντερνετ κάθε χρόνο, προσπάθεια τεραστίων διαστάσεων εάν σκεφθεί κανείς τη διαρκώς γοργή εξάπλωσή του...
Ψηφιακές... προτιμήσεις
Το CNN απέκτησε το Zite, μια υπηρεσία του iPad που μαθαίνει τις προτιμήσεις των αναγνωστών και «φτιάχνει» ένα ψηφιακό περιοδικό με άρθρα από εκατοντάδες διαφορετικές ιστοσελίδες. Το CNN, το συνδρομητικό ειδησεογραφικό κανάλι ιδιοκτησίας Time Warner, δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε καμιά αλλαγή στο Zite αφού, όπως διευκρινίζει ο γενικός διευθυντής του ψηφιακού τμήματος του δικτύου Κ. Εστενσον, «από ό,τι φαίνεται οι καταναλωτές λατρεύουν αυτή την υπηρεσία, απλώς θα πρέπει να την αποκτήσουν περισσότεροι». Το Zite που άρχισε τον Μάρτιο προσφέρει πολλές διαφορετικές εκδόσεις για διαφορετικούς αναγνώστες βασισμένο στις προσωπικές τους προτιμήσεις. Αφότου κάποιος κατεβάσει δωρεάν την εφαρμογή του Zite στο iPad του, μπορεί να διευκρινίσει τα θέματα που του αρέσει να διαβάζει, πχ. για την αγαπημένη του ποδοσφαιρική ομάδα ή τον αγαπημένο του τραγουδιστή. Το ψηφιακό περιοδικό είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μαθαίνει περισσότερα για τον κάθε αναγνώστη καθώς περνά ο χρόνος, βάσει των θεμάτων τα οποία επιλέγει σερφάροντας. Μέχρι στιγμής στον ίδιο τομέα πιο δημοφιλής εφαρμογή αναδεικνύεται το Flipboard, ένα άλλο περιοδικό του iPad που φτιάχνει προσωπικές εκδόσεις αναλύοντας τα links που μοιράζονται οι αναγνώστες του δικτύου στο facebook και το twitter. Και η Yahoo πάντως προσπαθεί να εξατομικεύσει τις ειδήσεις για τα κομπιούτερ - ταμπλέτες με μια υπηρεσία που ονόμασε Livestand και ελπίζει ότι θα είναι έτοιμη στο τέλος του χρόνου.
πηγή: tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου