Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2016

Μερικά παράξενα και απίστευτα τρένα στην ιστορία του σιδηρόδρομου

Η Propellertriebwagen Schienenzeppelin

Από την αρχή των σιδηρόδρομων, οι άνθρωποι προσπάθησαν να κάνουν τα τρένα μεγαλύτερα, καλύτερα, ταχύτερα, αποτελεσματικότερα, ή απλά διαφορετικά. Δείτε μερικές από τις παράξενες ιδέες στον τομέα των σιδηροδρόμων.



Δείτε ακόμη:
Ο πισινός του αλόγου και οι σιδηροδρομικές γραμμές
Οι πιο τρομακτικές διαδρομές με το τρένο
12 από τις πιο γραφικές διαδρομές με το τρένο
Ένας εγκαταλελειμμένος σιδηροδρομικός σταθμός στα ισπανικά Πυρηναία
Silverpilen: το τρένο φάντασμα του Μετρό της Στοκχόλμης

Propellertriebwagen Schienenzeppelin (εικόνα πάνω)
Ο Γερμανός μηχανικός Franz Kruckenberg είχε μια ιδέα: να φτιάξει ένα τρένο που θα λειτουργούσε σαν ένα μικρό αερόστατο; Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 1920 και ο Kruckenberg ήταν σχεδιαστής Zeppelin, αλλά είχε γυρίσει την προσοχή του στις ράγες. Είχε δοκιμάσει τη δημιουργία ενός κρεμαστού monorail, αλλά όταν αυτό απέτυχε αποφάσισε να δοκιμάσει κάτι νέο, πιο βελτιωμένο, ένα τρένο από αλουμίνιο που θα τροφοδοτούνταν από έναν γιγαντιαίο έλικα. Το κατάφερε το 1930. Το Propellertriebwagen Schienenzeppelin ήταν πολύ γρήγορο (αλλά το όνομά του ήταν μεγάλο). Με ταχύτητα 140 μίλια/ώρα, ο κινητήρας του κατείχε το ρεκόρ ταχύτητας για 23 χρόνια.
Γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιείται και σήμερα; Οι (πολύ θορυβώδης έλικές του), που κινούσαν το τρένο εμπόδιζαν την ένωση των βαγονιών.


Βαγόνια με πανιά


Χρησιμοποιήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 1850 και μετά, κυρίως στις παράκτιες περιοχές που είχαν δυνατούς ανέμους.


Η ατμομηχανή του Trevithick
Η ατμομηχανή του 1804 του Richard Trevithick ήταν η πρώτη ατμομηχανή που λειτούργησε με επιτυχία σε ράγες. Στο πρώτο της ταξίδι, η αμαξοστοιχία των 7 τόνων έπιασε ταχύτητα 5 μίλια/ώρα. Το τρένο ήταν τόσο βαρύ που έκανε μόνο τρία ταξίδια, μιας και έσπαζε τις ράγες από χυτοσίδηρο κάθε φορά.


Η ατμομηχανή Holman


Κατασκευάστηκε το 1887. Η Holman είχε ρόδες πάνω σε ρόδες και αυτές πάνω σε άλλες ρόδες. Εντυπωσιακή μεν, αλλά δεν βοηθούσε σε τίποτα στην κίνηση του τρένου. Παρ' όλα αυτά, μια δοκιμή βοήθησε στο να πουληθούν μερικές άχρηστες τέτοιες ατμομηχανές.


Ο "Δυτικός Σίφουνας"


Ο πρώτος υπόγειος σιδηρόδρομος της Νέας Υόρκης ήταν ένας σωλήνας πεπιεσμένου αέρα και κατασκευάστηκε κάτω από το Μπρόντγουεϊ το 1869. Ένας γιγαντιαίος σωλήνας, με το παρατσούκλι "Western Tornado", έσπρωχνε ένα βαγόνι στη διαδρομή. Το σύστημα ήταν αργό και θορυβώδες, και έκλεισε μετά από ένα χρηματιστηριακό κραχ στην Ευρώπη.


Η μηχανή που έγερνε


Η "gyro-car locomotive" του 1903 του Louis Brennan κινούνταν σε μια ράγα και στις στροφές έγερνα όπως οι μοτοσικλέτες. Δύο γυροσκοπικοί σταθεροποιητές βοήθησε τη μηχανή να γέρνει στις στροφές, αλλά και να στέκεται όρθια όταν ήταν σταματημένη. Έκανε το ντεμπούτο της το 1910 στο Λονδίνο, μεταφέροντας 50 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου και του Ουίνστον Τσόρτσιλ. Κατασκευάστηκαν μόνο δύο τέτοιες μηχανές, εκ των οποίων η μια απορρίφθηκε και η άλλη μετατράπηκε σε καταφύγιο σε ένα πάρκο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου