Το να δένονται γυναίκες στις σιδηροδρομικές γραμμές, μπροστά σε τρένα που έρχονταν, δεν ήταν ποτέ αληθινό.
Οι περισσότεροι θα έχουν δει την σκηνή, σε παλιές ταινίες του κινηματογράφου: μια κοπέλα που κινδυνεύει, δεμένη στις σιδηροδρομικές γραμμές από κάποιον άθλιο κακό, και την τελευταία στιγμή σώζεται από τον τολμηρό ήρωα.
Ως μέθοδος δολοφονίας, η σκηνή φαίνεται τόσο μελοδραματική και παλιά που ίσως να ξεκίνησε από την εποχή του βωβού κινηματογράφου. Όμως, αυτή η σκηνή -αν υπήρξε ποτέ- ήταν πολύ σπάνια.
"Πραγματικά είναι δύσκολο θέμα γιατί ο κόσμος έχει στο μυαλό του το συγκεκριμένο 'τροπάριο', ο κακός με το καπέλο και το μουστάκι, η γυναίκα θύμα που ουρλιάζει, ο κακοποιός που αλυσοδένει το θύμα σε ράγες", λέει η Fritzi Kramer, δημιουργός του blog Movies Silently. "Όταν όμως τους λένε ότι δεν ήταν κάτι συνηθισμένο στον βωβό κινηματογράφο, κάνουν το οτιδήποτε για να αποδείξουν ότι συνέβη".
Ως μέθοδος δολοφονίας, η σκηνή φαίνεται τόσο μελοδραματική και παλιά που ίσως να ξεκίνησε από την εποχή του βωβού κινηματογράφου. Όμως, αυτή η σκηνή -αν υπήρξε ποτέ- ήταν πολύ σπάνια.
"Πραγματικά είναι δύσκολο θέμα γιατί ο κόσμος έχει στο μυαλό του το συγκεκριμένο 'τροπάριο', ο κακός με το καπέλο και το μουστάκι, η γυναίκα θύμα που ουρλιάζει, ο κακοποιός που αλυσοδένει το θύμα σε ράγες", λέει η Fritzi Kramer, δημιουργός του blog Movies Silently. "Όταν όμως τους λένε ότι δεν ήταν κάτι συνηθισμένο στον βωβό κινηματογράφο, κάνουν το οτιδήποτε για να αποδείξουν ότι συνέβη".
Η Kramer εντοπίζει την πρώτη εμφάνιση αυτής της σκηνής σε ένα βικτοριανό σκηνικό μελόδραμα του 1867 με τίτλο "Under The Gaslight", όπου ο χαρακτήρας "Snorkey" δένεται στις ράγες του τρένου από τον κακό. Όμως, ο Snorkey είναι άντρας και σώζεται από γυναίκα.
Η σκηνή έγινε στοιχείο των μελοδραμάτων ως ένας φθηνός και εύκολος τρόπος για να δημιουργηθεί σασπένς. Στις αρχές του 20ου αιώνα και στην εποχή του βωβού κινηματογράφου, πολλές ταινίες άντλησαν στοιχεία από τα δράματα του 19ου αιώνα. Ένα από τα πιο γνωστά παραδείγματα αυτού του τύπου ιστορίας ήταν το σίριαλ "The Perils of Pauline", στο οποίο, η ηρωίδα, κάθε εβδομάδα, έπεφτε σε κάθε λογής απατεώνες και κακούς, οι οποίοι έβαζαν σε κίνδυνο τη ζωής της -αν και δεν την έδεσαν ποτέ σε ράγες. Η σκηνή έγινε γνωστή στην εποχή της, αλλά ενέπνευσε και κάποιες κωμωδίες, οι οποίες δανείστηκαν μερικά από τα πιο υπερβολικά χρησιμοποιημένα στοιχεία του είδους.
Εκείνη την εποχή, τα τρένα ήταν το κύριο μεταφορικό μέσο και, κατά συνέπεια, εμφανίστηκαν σε πολλές βωβές ταινίες. Υπήρχαν συχνά περιπτώσεις όπου κάποιος χαρακτήρας κατέληγε στις γραμμές του τρένου, είτε από πτώση είτε από νοκ άουτ, όπως στην ταινία, The Fatal Ring. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως και στην πρώτη, ήταν ο άνδρας που κατέληγε στις ράγες, και έπρεπε να σωθεί από τη γυναίκα.
Η σκηνή έγινε στοιχείο των μελοδραμάτων ως ένας φθηνός και εύκολος τρόπος για να δημιουργηθεί σασπένς. Στις αρχές του 20ου αιώνα και στην εποχή του βωβού κινηματογράφου, πολλές ταινίες άντλησαν στοιχεία από τα δράματα του 19ου αιώνα. Ένα από τα πιο γνωστά παραδείγματα αυτού του τύπου ιστορίας ήταν το σίριαλ "The Perils of Pauline", στο οποίο, η ηρωίδα, κάθε εβδομάδα, έπεφτε σε κάθε λογής απατεώνες και κακούς, οι οποίοι έβαζαν σε κίνδυνο τη ζωής της -αν και δεν την έδεσαν ποτέ σε ράγες. Η σκηνή έγινε γνωστή στην εποχή της, αλλά ενέπνευσε και κάποιες κωμωδίες, οι οποίες δανείστηκαν μερικά από τα πιο υπερβολικά χρησιμοποιημένα στοιχεία του είδους.
Εκείνη την εποχή, τα τρένα ήταν το κύριο μεταφορικό μέσο και, κατά συνέπεια, εμφανίστηκαν σε πολλές βωβές ταινίες. Υπήρχαν συχνά περιπτώσεις όπου κάποιος χαρακτήρας κατέληγε στις γραμμές του τρένου, είτε από πτώση είτε από νοκ άουτ, όπως στην ταινία, The Fatal Ring. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως και στην πρώτη, ήταν ο άνδρας που κατέληγε στις ράγες, και έπρεπε να σωθεί από τη γυναίκα.
Παρ' όλα αυτά, ο μυστακοφόρος κακοποιός που γελούσε ενώ έδενε την αβοήθητη γυναίκα στις ράγες δεν ήταν κάτι που συνέβαινε σε δραματικές βωβές ταινίες.
Η συγκεκριμένη σκηνή, όπως την ξέρουμε, δεν προέκυψε παρά μόνο μετά από την άνοδο του μελοδράματος, όταν το είδος έγινε λιγότερο δημοφιλές και ο κόσμος άρχισε να διακωμωδεί τις υπερβολικές ιστορίες. Μερικά από τα πιο συχνά αναφερόμενα παραδείγματα της σκηνής με γυναίκες να δένονται σε σιδηροδρομικές γραμμές είναι οι βουβές κωμωδίες "Barney Oldfield's Race for a Life" και "Teddy at the Throttle".
Αυτές οι κωμωδίες αναφέρονται συχνότερα όταν ο κόσμος εξετάζει την εν λόγω ιστορία.
Το να δένονται γυναίκες στις γραμμές του τρένου έγινε κάτι σαν υπογραφή του χαρακτήρα κινουμένων σχεδίων "Rocky and Bullwinkle" Snidely Whiplash, μια καρικατούρα ενός κακού του μελοδράματος. Στη σύγχρονη εποχή, η σκηνή έχει γίνει κάτι σαν οπτική συντομογραφία για την καρτουνίστικη κακία, ακόμα κι αν δεν υπάρχει σε τόσες ταινίες και εκπομπές όπως παλιά.
από: atlas obscura
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου