Κατακλύζουν τις δημοφιλείς σελίδες σε νέους αλλά και σε παιδιά ηλικίας 8 με 17 ετών
Εταιρείες αλκοολούχων ποτών κατηγορούνται ότι στοχεύουν σε παιδιά για την προώθηση των προϊόντων τους μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter. Η βρετανική μη κερδοσκοπική οργάνωση Alcohol Concern προειδοποιεί ότι διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών κατακλύζουν τις σελίδες αυτές που είναι τόσο δημοφιλείς σε νέους αλλά και σε παιδιά ηλικίας 8 με 17 ετών.
Διαδικτυακά παιχνίδια, διαγωνισμοί και βίντεο από πάρτι πλημμυρισμένα στο αλκοόλ είναι τα μέσα που χρησιμοποιούν οι ποτοποιίες προκειμένου να προσεγγίσουν τα παιδιά. Το μάρκετινγκ στις ιστοσελίδες αυτές γίνεται επίσης με την αποστολή μηνυμάτων και με διαφημίσεις που εμφανίζονται ξαφνικά στον ιστοχώρο, χωρίς να γίνεται η διάκριση εάν ο δέκτης τους είναι ανήλικος.
Έρευνα δείχνει ότι οι διαφημίσεις έχουν σοβαρό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά βλέπουν το αλκοόλ. Η ανταπόκριση των ανηλίκων είναι μεγάλη και το φαινόμενο παίρνει πιο σοβαρές διαστάσεις δεδομένου ότι το 49% των παιδιών 8 με 17 ετών έχει το δικό του προφίλ σε κάποιο ιστότοπο όπως το Facebook. Οι έφηβοι τείνουν να επαινούν διάφορες μάρκες ποτών, να δημιουργούν ανεπίσημες σελίδες γύρω από το αγαπημένο τους ποτό και να μοιράζονται φωτογραφίες και σχόλια όπου καυχιούνται για τις μεγάλες ποσότητες αλκοόλ που καταναλώνουν..
Η οργάνωση επιμένει πως οι διαφημίσεις αλκοολούχων θα πρέπει να καταργηθούν από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και πως οι εταιρείες θα πρέπει να επιβάλλουν περιορισμούς σε ανεπίσημες σχετικές σελίδες που δημιουργούνται από το κοινό. Στην έρευνα με τίτλο «Νέα Μέσα, Νέο Πρόβλημα;» καταγράφονται οι μάρκες Fosters, WKD, Carling, Budweiser, Carlsberg, Bacardi και Smirnoff ως οι πιο δημοφιλείς στα παιδιά, οι οποίες έχουν τη δική τους επίσημη ιστοσελίδα, αλλά και επιπλέον παρουσία στο Facebook και το Twitter. Άλλο σκέλος του προβλήματος είναι πως οι ανήλικοι δηλώνουν ψευδή ημερομηνία γέννησης για να εισέλθουν στις ιστοσελίδες των εταιρειών αλκοολούχων ποτών, οι οποίες χρησιμοποιούν αναποτελεσματικούς μηχανισμούς ελέγχου των χρηστών.
πηγή: tovima.gr
Εταιρείες αλκοολούχων ποτών κατηγορούνται ότι στοχεύουν σε παιδιά για την προώθηση των προϊόντων τους μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter. Η βρετανική μη κερδοσκοπική οργάνωση Alcohol Concern προειδοποιεί ότι διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών κατακλύζουν τις σελίδες αυτές που είναι τόσο δημοφιλείς σε νέους αλλά και σε παιδιά ηλικίας 8 με 17 ετών.
Διαδικτυακά παιχνίδια, διαγωνισμοί και βίντεο από πάρτι πλημμυρισμένα στο αλκοόλ είναι τα μέσα που χρησιμοποιούν οι ποτοποιίες προκειμένου να προσεγγίσουν τα παιδιά. Το μάρκετινγκ στις ιστοσελίδες αυτές γίνεται επίσης με την αποστολή μηνυμάτων και με διαφημίσεις που εμφανίζονται ξαφνικά στον ιστοχώρο, χωρίς να γίνεται η διάκριση εάν ο δέκτης τους είναι ανήλικος.
Έρευνα δείχνει ότι οι διαφημίσεις έχουν σοβαρό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά βλέπουν το αλκοόλ. Η ανταπόκριση των ανηλίκων είναι μεγάλη και το φαινόμενο παίρνει πιο σοβαρές διαστάσεις δεδομένου ότι το 49% των παιδιών 8 με 17 ετών έχει το δικό του προφίλ σε κάποιο ιστότοπο όπως το Facebook. Οι έφηβοι τείνουν να επαινούν διάφορες μάρκες ποτών, να δημιουργούν ανεπίσημες σελίδες γύρω από το αγαπημένο τους ποτό και να μοιράζονται φωτογραφίες και σχόλια όπου καυχιούνται για τις μεγάλες ποσότητες αλκοόλ που καταναλώνουν..
Η οργάνωση επιμένει πως οι διαφημίσεις αλκοολούχων θα πρέπει να καταργηθούν από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και πως οι εταιρείες θα πρέπει να επιβάλλουν περιορισμούς σε ανεπίσημες σχετικές σελίδες που δημιουργούνται από το κοινό. Στην έρευνα με τίτλο «Νέα Μέσα, Νέο Πρόβλημα;» καταγράφονται οι μάρκες Fosters, WKD, Carling, Budweiser, Carlsberg, Bacardi και Smirnoff ως οι πιο δημοφιλείς στα παιδιά, οι οποίες έχουν τη δική τους επίσημη ιστοσελίδα, αλλά και επιπλέον παρουσία στο Facebook και το Twitter. Άλλο σκέλος του προβλήματος είναι πως οι ανήλικοι δηλώνουν ψευδή ημερομηνία γέννησης για να εισέλθουν στις ιστοσελίδες των εταιρειών αλκοολούχων ποτών, οι οποίες χρησιμοποιούν αναποτελεσματικούς μηχανισμούς ελέγχου των χρηστών.
πηγή: tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου