Ξεκινώντας πριν από δεκαετίες με τις πρώτες του επαγγελματικές ηχογραφήσεις και εμφανίσεις στη ραδιοφωνική εκπομπή του Dr. Demento, ο "Weird Al" Yankovic -ο οποίος γεννήθηκε στο Downey της Καλιφόρνια, στις 23 Οκτωβρίου του 1959- κατάφερε να παραμείνει στον χάρτη της ποπ κουλτούρας, ακόμα κι όταν μερικά από τα συγκροτήματα και καλλιτέχνες που έχει διακωμωδήσει έχουν χαθεί από τα φώτα της δημοσιότητας.
Το φθινόπωρο του 2022, η Roku θα κυκλοφορήσει μια βιογραφική ταινία του "Weird Al" με τον ηθοποιό Ντάνιελ Ράντκλιφ ως Γιάνκοβιτς, με τίτλο "Weird: The Al Yankovic Story". Στην ταινία θα συμπρωταγωνιστούν η Evan Rachel Wood -ως Madonna- και ο Rainn Wilson -ως Dr. Demento- και γράφτηκε από τον Γιάνκοβιτς και τον Eric Appel.
Ας δούμε λοιπόν μερικές πληροφορίες για τον "Weird Al" Yankovic.
Οι γονείς του ήταν αυτοί που επέλεξαν να παίζει ακορντεόν
Ο θρύλος -που επαληθεύτηκε από τον ίδιο τον Γιάνκοβιτς- λέει ότι πριν κλείσει τα 7 του, ένας πωλητής βρέθηκε στο Lynwood της Καλιφόρνια και συζήτησε επιχειρηματικά με ένα τοπικό μουσικό σχολείο, το οποίο πρόσφερε στους μαθητές του τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ μαθημάτων κιθάρας ή ακορντεόν. Επειδή ο Αμερικανός ακορντεονίστας και μουσικός της πόλκα, Φράνκι Γιάνκοβιτς -γνωστός ως "America's Polka King"- είχε το ίδιο επώνυμο (απλή συνωνυμία) με την οικογένειά του, οι γονείς του Αλ επέλεξαν για τον γιο τους το ακορντεόν. Σταδιακά, ο Αλ έμαθε πώς να παίζει rock n' roll μαζί του, κυρίως από το άλμπουμ "Goodbye Yellow Brick Road" του Έλτον Τζον. Ο Φράνκι και ο Αλ δεν είχαν καμία σχέση, αλλά τελικά συνεργάστηκαν, με τον Αλ να παίζει στο "Who Stole the Kishka?" στο "Frankie's Songs of the Polka King, Vol. 1", και το "The Tick Tock Polka" του Φράνκι να το παίζει ο Αλ ως εισαγωγή στο "Tik Tok" του Ke$ha στο κομμάτι "Polka Face" του "Apocalypse".
Δεν πήγε στη δευτέρα δημοτικού
Ο Αλ πήγε στο νηπιαγωγείο ένα χρόνο νωρίτερα και δεν πήγε στη δευτέρα δημοτικού. Αυτό δεν άρεσε στους μεγαλύτερους συμμαθητές του και, όταν ήταν παιδί, έπεφτε θύμα bullying. Σύμφωνα με τον -πλέον- θρύλο, όταν δεν το έβαζε στα πόδια, συχνά, περνούσε το διάλειμμά του προσποιούμενος τον Mr. Terrific, έναν τηλεοπτικό χαρακτήρα που έπαιρνε ένα χάπι για να γίνει υπερήρωας.
Ο Αλ πήγε στο νηπιαγωγείο ένα χρόνο νωρίτερα και δεν πήγε στη δευτέρα δημοτικού. Αυτό δεν άρεσε στους μεγαλύτερους συμμαθητές του και, όταν ήταν παιδί, έπεφτε θύμα bullying. Σύμφωνα με τον -πλέον- θρύλο, όταν δεν το έβαζε στα πόδια, συχνά, περνούσε το διάλειμμά του προσποιούμενος τον Mr. Terrific, έναν τηλεοπτικό χαρακτήρα που έπαιρνε ένα χάπι για να γίνει υπερήρωας.
Στο κολέγιο, ο ίδιος ο Γιάνκοβιτς πρόσθεσε το "Weird" στο όνομά του
Σε όλη την παιδική του ηλικία, ο Αλ αναφερόταν με το πλήρες όνομά του, "Άλφρεντ". Όταν όμως φοίτησε στο Πολιτειακό Πολυτεχνείο της Καλιφόρνια, ο "Weird" συνδέθηκε μόνιμα με το παρατσούκλι του. Τις Τετάρτες, από τα μεσάνυχτα έως τις 3 το πρωί, συμμετείχε σε μια εκπομπή στον ραδιοφωνικό σταθμό της πανεπιστημιούπολης που έπαιζε δίσκους και χρειαζόταν ένα όνομα ως DJ. Τότε βάφτισε τον εαυτό του "Weird Al".
Ο Γιάνκοβιτς ηχογράφησε το "My Bologna" στην τουαλέτα
Το 1979, ενώ ήταν ακόμα στο κολέγιο, ηχογράφησε την παρωδία του "My Sharona" των Knack στην τουαλέτα που ήταν απέναντι από τον ραδιοφωνικό σταθμό του κολεγίου, βρίσκοντας ένα καλώδιο μικροφώνου αρκετά μακρύ για να φτάσει μέχρι το κασετόφωνο. Το τραγούδι είχε μια εξαιρετικά θετική ανταπόκριση στην εκπομπή του Dr. Demento και, χάρη σε μια συνάντηση στα παρασκήνια με τους The Knack μετά από μια συναυλία στην πανεπιστημιούπολη, ήταν το τραγούδι που μετέτρεψε το χόμπι του σε καριέρα. Στην συνάντηση, ήταν παρών τυχαία και αντιπρόεδρος της Capitol Records, ο οποίος άκουσε τον τραγουδιστή του συγκροτήματος, Doug Feiger, να λέει ότι του άρεσε η παρωδία του Αλ. Ο τραγουδιστής είπε στον αντιπρόεδρο ότι το τραγούδι έπρεπε να μπει στην εταιρία, εκείνος συμφώνησε και σύντομα, ο Αλ υπέγραψε συμβόλαιο έξι μηνών.
Το 1979, ενώ ήταν ακόμα στο κολέγιο, ηχογράφησε την παρωδία του "My Sharona" των Knack στην τουαλέτα που ήταν απέναντι από τον ραδιοφωνικό σταθμό του κολεγίου, βρίσκοντας ένα καλώδιο μικροφώνου αρκετά μακρύ για να φτάσει μέχρι το κασετόφωνο. Το τραγούδι είχε μια εξαιρετικά θετική ανταπόκριση στην εκπομπή του Dr. Demento και, χάρη σε μια συνάντηση στα παρασκήνια με τους The Knack μετά από μια συναυλία στην πανεπιστημιούπολη, ήταν το τραγούδι που μετέτρεψε το χόμπι του σε καριέρα. Στην συνάντηση, ήταν παρών τυχαία και αντιπρόεδρος της Capitol Records, ο οποίος άκουσε τον τραγουδιστή του συγκροτήματος, Doug Feiger, να λέει ότι του άρεσε η παρωδία του Αλ. Ο τραγουδιστής είπε στον αντιπρόεδρο ότι το τραγούδι έπρεπε να μπει στην εταιρία, εκείνος συμφώνησε και σύντομα, ο Αλ υπέγραψε συμβόλαιο έξι μηνών.
Νομικά, δεν χρειάζεται να ζητήσει άδεια για να διακωμωδήσει ένα τραγούδι, αλλά το κάνει
Σύμφωνα με μια διάταξη του νόμου περί πνευματικών δικαιωμάτων στις ΗΠΑ, ο Γιάνκοβιτς -όπως και άλλοι που διακωμωδούν κάτι- δεν χρειάζονται άδεια από τους αρχικούς καλλιτέχνες για να σατιρίσουν τη δουλειά τους, εφόσον καταβάλλονται δικαιώματα. Για να είναι όμως φιλικός με τους άλλους καλλιτέχνες, ο Αλ ζητά την άδειά τους πριν ηχογραφήσει κάτι.
Όταν ήταν ακόμα νέος σε όλα αυτά, ανακάλυψε ότι, αν δεν ζητούσε την έγκριση του καλλιτέχνη, θα δυσκολευόταν να βρει κάποια δισκογραφική να κυκλοφορήσει το σινγκλ του. Το 1981, ο Αλ κυκλοφόρησε το "Another One Rides The Bus", μια παρωδία του "Another One Bites the Dust" των Queen, χωρίς να ρωτήσει το συγκρότημα και προτού συμφωνήσει η TK Records. Ήταν η τελευταία κυκλοφορία single της TK Records, καθώς έκλεισε ξαφνικά επικαλούμενη οικονομικά προβλήματα. Ο Γιάνκοβις αποφάσισε να προχωρήσει και να κάνει την πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση στις 21 Απριλίου του 1981 και, τελικά, οι Queen ενέκριναν το τραγούδι -αν και ο κιθαρίστας Brian May τον αποκάλεσε "Mad Al" (τρελό).
Όταν ήταν ακόμα νέος σε όλα αυτά, ανακάλυψε ότι, αν δεν ζητούσε την έγκριση του καλλιτέχνη, θα δυσκολευόταν να βρει κάποια δισκογραφική να κυκλοφορήσει το σινγκλ του. Το 1981, ο Αλ κυκλοφόρησε το "Another One Rides The Bus", μια παρωδία του "Another One Bites the Dust" των Queen, χωρίς να ρωτήσει το συγκρότημα και προτού συμφωνήσει η TK Records. Ήταν η τελευταία κυκλοφορία single της TK Records, καθώς έκλεισε ξαφνικά επικαλούμενη οικονομικά προβλήματα. Ο Γιάνκοβις αποφάσισε να προχωρήσει και να κάνει την πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση στις 21 Απριλίου του 1981 και, τελικά, οι Queen ενέκριναν το τραγούδι -αν και ο κιθαρίστας Brian May τον αποκάλεσε "Mad Al" (τρελό).
Ορισμένοι μουσικοί και δισκογραφικές δεν του έχουν δώσει την άδειά τους να διακωμωδήσει τα τραγούδια τους
Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι μόλις "περίπου 2 με 3%" παίρνει κάποιο "όχι" από έναν καλλιτέχνη ή μια δισκογραφική, αλλά υπήρξαν και αξιοσημείωτες απορρίψεις. Παρόλο που ο κιθαρίστας των Led Zeppelin, Τζίμι Πέιτζ, είναι θαυμαστής του, δήλωσε ότι δε θα ενέκρινε μια μίξη του -βέβαια, ένα δείγμα του "Black Dog" επιτράπηκε στην παρωδία "Trapped in the Closet". Ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ δεν έδωσε την άδεια για να γίνει παρωδία το "Live and Let Die" των Wings, επειδή η τροποποιημένη εκδοχή θα ήταν "Chicken Pot Pie", κάτι που ήταν αντίθετο με την χορτοφαγία του ΜακΚάρτνεϊ.
Υπάρχουν και περιπτώσεις που, ενώ συμφώνησε ο καλλιτέχνης, δε συνέβη το ίδιο και με την εταιρία. Για παράδειγμα, ο Τζέιμς Μπλαντ δήλωσε ότι θα ήταν "τεράστιο κομπλιμέντο" να αλλάξει το "You're Beautiful" σε "You're Pitiful", αλλά η εταιρία (η Atlantic Records) ακύρωσε την εξουσιοδότηση -ο Γιάνκοβιτς κυκλοφόρησε την έκδοσή του δωρεάν στο MySpace για να αποφύγει προβλήματα μαζί της.
Υπάρχουν όμως και οι περιπτώσεις των "όχι" που έγιναν "ναι". Ο Ντάνιελ Πάουτερ, αρχικά αρνήθηκε να διακωμωδήσει με το "You Had a Bad Date" το "Bad Day", αλλά τελικά άλλαξε γνώμη. Αυτό συνέβη "κυριολεκτικά την προηγούμενη μέρα" πριν ο Αλ ηχογραφήσει το "White & Nerdy" -το μουσικό βίντεο με το οποίο βανδάλισε την καταχώριση της Atlantic Records στη Wikipedia.
Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι μόλις "περίπου 2 με 3%" παίρνει κάποιο "όχι" από έναν καλλιτέχνη ή μια δισκογραφική, αλλά υπήρξαν και αξιοσημείωτες απορρίψεις. Παρόλο που ο κιθαρίστας των Led Zeppelin, Τζίμι Πέιτζ, είναι θαυμαστής του, δήλωσε ότι δε θα ενέκρινε μια μίξη του -βέβαια, ένα δείγμα του "Black Dog" επιτράπηκε στην παρωδία "Trapped in the Closet". Ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ δεν έδωσε την άδεια για να γίνει παρωδία το "Live and Let Die" των Wings, επειδή η τροποποιημένη εκδοχή θα ήταν "Chicken Pot Pie", κάτι που ήταν αντίθετο με την χορτοφαγία του ΜακΚάρτνεϊ.
Υπάρχουν και περιπτώσεις που, ενώ συμφώνησε ο καλλιτέχνης, δε συνέβη το ίδιο και με την εταιρία. Για παράδειγμα, ο Τζέιμς Μπλαντ δήλωσε ότι θα ήταν "τεράστιο κομπλιμέντο" να αλλάξει το "You're Beautiful" σε "You're Pitiful", αλλά η εταιρία (η Atlantic Records) ακύρωσε την εξουσιοδότηση -ο Γιάνκοβιτς κυκλοφόρησε την έκδοσή του δωρεάν στο MySpace για να αποφύγει προβλήματα μαζί της.
Υπάρχουν όμως και οι περιπτώσεις των "όχι" που έγιναν "ναι". Ο Ντάνιελ Πάουτερ, αρχικά αρνήθηκε να διακωμωδήσει με το "You Had a Bad Date" το "Bad Day", αλλά τελικά άλλαξε γνώμη. Αυτό συνέβη "κυριολεκτικά την προηγούμενη μέρα" πριν ο Αλ ηχογραφήσει το "White & Nerdy" -το μουσικό βίντεο με το οποίο βανδάλισε την καταχώριση της Atlantic Records στη Wikipedia.
Επί 45 λεπτά, οι θαυμαστές ενός γκρουπ πετούσαν αντικείμενα σε αυτόν και στην μπάντα του
Το 1982, ο Γιάνκοβιτς και η νεοσύστατη μπάντα του έπαιξαν στην πρώτη τους μεγάλη συναυλία, κάτι που ήταν μια τεράστια καταστροφή. Το συγκρότημα έκανε lead in για το τότε δημοφιλές συγκρότημα του New Wave, Missing Persons, όπου βρέθηκαν να είναι αποδέκτες διαφόρων αντικειμένων που τους έριχναν οι οπαδοί του συγκροτήματος επί 45 συνεχόμενα λεπτά.
Το 1982, ο Γιάνκοβιτς και η νεοσύστατη μπάντα του έπαιξαν στην πρώτη τους μεγάλη συναυλία, κάτι που ήταν μια τεράστια καταστροφή. Το συγκρότημα έκανε lead in για το τότε δημοφιλές συγκρότημα του New Wave, Missing Persons, όπου βρέθηκαν να είναι αποδέκτες διαφόρων αντικειμένων που τους έριχναν οι οπαδοί του συγκροτήματος επί 45 συνεχόμενα λεπτά.
Όμως, η ταπείνωση δεν τελείωσε εκεί.
"Πήγαινα στο πάρκινγκ στο αυτοκίνητό, και με πλησίασε ένας 12χρονος ήρθε και μου είπε 'Είσαι ο Weird Al;'. Είπα ναι, και μου είπε 'ΕΙΣΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟΣ!'". Μετά από αυτό, το συγκρότημα συμφώνησε να μην παίξει ποτέ ως open act κανενός και να είναι οι headliner για μικρότερες παραστάσεις. Έναν κανόνα που δεν παραβίασαν για 5 χρόνια. Τελικά, το 1987, συμφωνήσουν να ανοίξουν τη συναυλία των The Monkees. Αυτή την φορά, οι θαυμαστές ήταν πολύ πιο ευγενικοί.
Το "I Lost On Jeopardy" μπορεί να έπαιξε ρόλο στο να προβληθεί ξανά το τηλεπαιχνίδι "Jeopardy!"
Από το 1964 ως το 1975, το "Jeopardy!" ήταν ένα καθημερινό τηλεπαιχνίδι στο NBC, που δημιουργήθηκε από τον Merv Griffin και είχε ως οικοδεσπότη τον Art Fleming και εκφωνητή τον Don Pardo. Στις 12 Δεκεμβρίου του 1983, ο "Weird Al" ηχογράφησε το σινγκλ "I Lost On Jeopardy", το οποίο αναφερόταν στην εκπομπή του NBC, το οποίο κυκλοφόρησε στις 4 Ιουνίου του 1984 . Το βίντεο, με πρωταγωνιστές τους Fleming και Pardo, είχε γυριστεί δύο εβδομάδες νωρίτερα. Κάποια στιγμή μεταξύ της ηχογράφησης του τραγουδιού και των γυρισμάτων του βίντεο, ο Griffin κλήθηκε να συνδυάσει τον ήδη δημοφιλή του "Wheel of Fortune" (Τροχός της Τύχης) με ένα άλλο μισάωρο τηλεπαιχνίδι και κάποια στιγμή ανακάλυψε ξανά το "Jeopardy!". Στις 29 Ιουνίου του ίδιου έτους, ο Griffin κάλεσε τον Γιάνκοβιτς να ερμηνεύσει το τραγούδι του και στη συνέχεια μίλησε μαζί του για λίγο, λέγοντάς του ότι με την μεγάλη επιτυχία του σινγκλ, το "Jeopardy!" προβαλλόταν ξανά. Στις 10 Σεπτεμβρίου, το τηλεπαιχνίδι επέστρεψε με νέο οικοδεσπότη τον Alex Trebek. Παρά το γεγονός ότι, αρχικά προβλήθηκε σε μη δημοφιλείς πρωινές και αργά το βράδυ ώρες, τελικά, η εκπομπή έγινε τηλεοπτικός θεσμός.
Από το 1964 ως το 1975, το "Jeopardy!" ήταν ένα καθημερινό τηλεπαιχνίδι στο NBC, που δημιουργήθηκε από τον Merv Griffin και είχε ως οικοδεσπότη τον Art Fleming και εκφωνητή τον Don Pardo. Στις 12 Δεκεμβρίου του 1983, ο "Weird Al" ηχογράφησε το σινγκλ "I Lost On Jeopardy", το οποίο αναφερόταν στην εκπομπή του NBC, το οποίο κυκλοφόρησε στις 4 Ιουνίου του 1984 . Το βίντεο, με πρωταγωνιστές τους Fleming και Pardo, είχε γυριστεί δύο εβδομάδες νωρίτερα. Κάποια στιγμή μεταξύ της ηχογράφησης του τραγουδιού και των γυρισμάτων του βίντεο, ο Griffin κλήθηκε να συνδυάσει τον ήδη δημοφιλή του "Wheel of Fortune" (Τροχός της Τύχης) με ένα άλλο μισάωρο τηλεπαιχνίδι και κάποια στιγμή ανακάλυψε ξανά το "Jeopardy!". Στις 29 Ιουνίου του ίδιου έτους, ο Griffin κάλεσε τον Γιάνκοβιτς να ερμηνεύσει το τραγούδι του και στη συνέχεια μίλησε μαζί του για λίγο, λέγοντάς του ότι με την μεγάλη επιτυχία του σινγκλ, το "Jeopardy!" προβαλλόταν ξανά. Στις 10 Σεπτεμβρίου, το τηλεπαιχνίδι επέστρεψε με νέο οικοδεσπότη τον Alex Trebek. Παρά το γεγονός ότι, αρχικά προβλήθηκε σε μη δημοφιλείς πρωινές και αργά το βράδυ ώρες, τελικά, η εκπομπή έγινε τηλεοπτικός θεσμός.
Το "Like A Surgeon" ήταν ιδέα της Madonna
Σύμφωνα με πληροφορίες, μια μέρα που η Madonna και ένας ανώνυμος φίλος της μιλούσαν, έγραψαν ιστορία. Η Madonna αναρωτήθηκε φωναχτά πότε ο "Weird Al" θα μετέτρεπε το "Like a Virgin" σε "Like a Surgeon". Ο φίλος της, ήταν κοινός φίλος του μάνατζερ του Γιάνκοβιτς, ο οποίος το είπε στον Αλ και σύντομα έγινε το πρώτο σινγκλ και βίντεο από το άλμπουμ "Dare To Be Stupid". Ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που κάποιος μουσικός πρότεινε κάτι στον Γιάνκοβιτς, καθώς, αποθαρρύνει ανοιχτά τον κόσμο να του δίνει ιδέες.
Ο Μάικλ Τζάκσον ήταν λάτρης της μουσικής του
Ο "Weird Al" δεν πίστευε ότι ο Μάικλ Τζάκσον θα συμφωνούσε σε μια παρωδία του "Beat It", αλλά εξεπλάγη ευχάριστα όταν άκουσε από τους εκπροσώπους του ότι ο MJ βρήκε το "Eat It" αστείο. Χρόνια αργότερα, όταν ο Γιάνκοβιτς είχε την ιδέα του "Fat" για το "Bad", ο Τζάκσον όχι μόνο συμφώνησε στην παρωδία, αλλά του είπε ότι μπορούσε να χρησιμοποιήσει το σκηνικό από το βίντεο του "Badder" για το "Fat", το οποίο, το 1988 κέρδισε Grammy για το καλύτερο Concept Music Video.
Οι δυο τους συναντήθηκαν δύο φορές: Την πρώτη φορά ήταν στα παρασκήνια σε ένα από τα σόου του MJ, όπου ο "Weird Al" του χάρισε έναν χρυσό δίσκο του άλμπουμ "Even Worse". Η δεύτερη φορά ήταν μετά από μια μαγνητοσκοπημένη τηλεοπτική εκπομπή, όπου ο Τζάκσον είπε ότι θα προβάλει το "UHF" στους φίλους του στο Neverland Ranch. Όταν οι δυο τους δούλευαν στο ίδιο στούντιο τα αντίστοιχα άλμπουμ τους, περιστασιακά, ο Αλ λάμβανε ένα μικρό σημείωμα που έγραφε "Hello from next door" (Γεια σου από δίπλα), με την υπογραφή "Love, MJ".
Σύμφωνα με πληροφορίες, μια μέρα που η Madonna και ένας ανώνυμος φίλος της μιλούσαν, έγραψαν ιστορία. Η Madonna αναρωτήθηκε φωναχτά πότε ο "Weird Al" θα μετέτρεπε το "Like a Virgin" σε "Like a Surgeon". Ο φίλος της, ήταν κοινός φίλος του μάνατζερ του Γιάνκοβιτς, ο οποίος το είπε στον Αλ και σύντομα έγινε το πρώτο σινγκλ και βίντεο από το άλμπουμ "Dare To Be Stupid". Ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που κάποιος μουσικός πρότεινε κάτι στον Γιάνκοβιτς, καθώς, αποθαρρύνει ανοιχτά τον κόσμο να του δίνει ιδέες.
Ο Μάικλ Τζάκσον ήταν λάτρης της μουσικής του
Ο "Weird Al" δεν πίστευε ότι ο Μάικλ Τζάκσον θα συμφωνούσε σε μια παρωδία του "Beat It", αλλά εξεπλάγη ευχάριστα όταν άκουσε από τους εκπροσώπους του ότι ο MJ βρήκε το "Eat It" αστείο. Χρόνια αργότερα, όταν ο Γιάνκοβιτς είχε την ιδέα του "Fat" για το "Bad", ο Τζάκσον όχι μόνο συμφώνησε στην παρωδία, αλλά του είπε ότι μπορούσε να χρησιμοποιήσει το σκηνικό από το βίντεο του "Badder" για το "Fat", το οποίο, το 1988 κέρδισε Grammy για το καλύτερο Concept Music Video.
Οι δυο τους συναντήθηκαν δύο φορές: Την πρώτη φορά ήταν στα παρασκήνια σε ένα από τα σόου του MJ, όπου ο "Weird Al" του χάρισε έναν χρυσό δίσκο του άλμπουμ "Even Worse". Η δεύτερη φορά ήταν μετά από μια μαγνητοσκοπημένη τηλεοπτική εκπομπή, όπου ο Τζάκσον είπε ότι θα προβάλει το "UHF" στους φίλους του στο Neverland Ranch. Όταν οι δυο τους δούλευαν στο ίδιο στούντιο τα αντίστοιχα άλμπουμ τους, περιστασιακά, ο Αλ λάμβανε ένα μικρό σημείωμα που έγραφε "Hello from next door" (Γεια σου από δίπλα), με την υπογραφή "Love, MJ".
Παρά το γεγονός ότι ήταν θαυμαστής του Γιάνκοβιτς, ο Μάικλ Τζάκσον δεν τον άφησε να ηχογραφήσει μια παρωδία του "Black or White"
Το "Snack All Night" ήταν η παρωδία του "Black or White", αλλά ο Τζάκσον "δεν συμφωνούσε με αυτό". Το γεγονός ότι ο Τζάκσον θεώρησε το "Black or White" ένα τραγούδι "μήνυμα" τον έκανε να νιώθει άβολα με οποιαδήποτε παρωδία. Αργότερα, ο "Weird Al" παραδέχτηκε ότι ο Τζάκσον του έκανε μια "τεράστια χάρη", βοηθώντας τον να αποφύγει να γίνει κάποιος γνωστός ως ο τύπος που κάνει παρωδίες του Μάικλ Τζάκσον και να τον κατευθύνει προς την εμπορική επιτυχία του 1992, σατιρίζοντας τους Nirvana. Το "Snack All Night" δεν ηχογραφήθηκε ποτέ σε στούντιο, αλλά έχει παιχτεί μερικές φορές στις εκπομπές του "Weird Al".
Το 1986 έγραψε ένα τραγούδι με τίτλο "Christmas At Ground Zero"
Το single off του "Polka Party!" του 1986 ήταν μια απάντηση του Γιάνκοβιτς στη δισκογραφική εταιρεία Scotti Bros., η οποία προσπαθούσε, για δύο χρόνια, να τον κάνει να ηχογραφήσει ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι. Υπάρχει μια συζήτηση για το αν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί απαγόρευσαν ή όχι τον δίσκο, αλλά η μακάβρια φύση του τραγουδιού -το οποίο διαδραματίζεται σε έναν κόσμο όπου πρόκειται να ξεσπάσει ένας πυρηνικός πόλεμος-, περιόρισε ούτως ή άλλως την εμπορικότητά του. Ο όρος "ground zero", που αλλάζει από μια γενική περιγραφή του τόπου που έλαβε χώρα κάποιου είδους έκρηξη σε έναν όρο που σχετίζεται με τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου, μείωσε και άλλο τον χρόνο αναπαραγωγής του -αν και ο Dr. Demento ισχυρίζεται ότι το κομμάτι εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο των ακροατών του και, μετά από το "Grandma Got Run Over By A Reindeer", ήταν το χριστουγεννιάτικο τραγούδι που ζητούσαν περισσότερο.
Οι Nirvana αναζωογόνησαν την καριέρα του
Μετά την εμπορική αποτυχία του "UHF" το 1989, ο Γιάνκοβιτς επέστρεψε στο στούντιο τον Ιούνιο του 1990 για να ηχογραφήσει κομμάτια για ένα νέο άλμπουμ. Όταν ήρθε η ώρα να ηχογραφήσει τις παρωδίες, αντιμετώπισε ένα πρόβλημα: Δεν υπήρχε τίποτα καλό. Αφού τον είχε απορρίψει ο Μάικλ Τζάκσον με το "Black and White", ο Αλ ήταν ανοιχτός στο "Smells Like Teen Spirit" των Nirvana, το οποίο άλλαξε σε "Smells Like Nirvana". Το τραγούδι διακωμωδούσε το γεγονός ότι ήταν σχεδόν αδύνατο να κατανοήσει κάποιος τα λόγια του Κερτ Κομπέιν. Το άλμπουμ των Nirvana "Nevermind" με το εμβληματικό εξώφυλλό του -το μωρό που κυνηγά το χαρτονόμισμα κάτω από το νερό- έδωσαν στον Αλ την ιδέα για το άλμπουμ του, το οποίο ονόμασε "Off the Deep End", και που στο εξώφυλλό του εμφανίζεται ο Γιάνκοβιτς να κυνηγάει κολυμπώντας ένα ντόνατ που βρίσκεται κρεμασμένο σε ένα αγκίστρι. Στο βίντεο του "Smells Like Nirvana", ο Αλ χρησιμοποίησε τον ίδιο επιστάτη που εμφανιζόταν στο "Smells Like Teen Spirit", καθώς και μερικές από τις cheerleaders.
Ο Coolio δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος για το "Amish Paradise"
Μετά το "Amish Paradise", ο Γιάνκοβιτς φρόντιζε πάντα να μιλάει απευθείας με τους καλλιτέχνες και να μην βασίζεται ποτέ στους μάνατζέρ του.
Μετά την εμπορική αποτυχία του "UHF" το 1989, ο Γιάνκοβιτς επέστρεψε στο στούντιο τον Ιούνιο του 1990 για να ηχογραφήσει κομμάτια για ένα νέο άλμπουμ. Όταν ήρθε η ώρα να ηχογραφήσει τις παρωδίες, αντιμετώπισε ένα πρόβλημα: Δεν υπήρχε τίποτα καλό. Αφού τον είχε απορρίψει ο Μάικλ Τζάκσον με το "Black and White", ο Αλ ήταν ανοιχτός στο "Smells Like Teen Spirit" των Nirvana, το οποίο άλλαξε σε "Smells Like Nirvana". Το τραγούδι διακωμωδούσε το γεγονός ότι ήταν σχεδόν αδύνατο να κατανοήσει κάποιος τα λόγια του Κερτ Κομπέιν. Το άλμπουμ των Nirvana "Nevermind" με το εμβληματικό εξώφυλλό του -το μωρό που κυνηγά το χαρτονόμισμα κάτω από το νερό- έδωσαν στον Αλ την ιδέα για το άλμπουμ του, το οποίο ονόμασε "Off the Deep End", και που στο εξώφυλλό του εμφανίζεται ο Γιάνκοβιτς να κυνηγάει κολυμπώντας ένα ντόνατ που βρίσκεται κρεμασμένο σε ένα αγκίστρι. Στο βίντεο του "Smells Like Nirvana", ο Αλ χρησιμοποίησε τον ίδιο επιστάτη που εμφανιζόταν στο "Smells Like Teen Spirit", καθώς και μερικές από τις cheerleaders.
Ο Coolio δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος για το "Amish Paradise"
Μετά το "Amish Paradise", ο Γιάνκοβιτς φρόντιζε πάντα να μιλάει απευθείας με τους καλλιτέχνες και να μην βασίζεται ποτέ στους μάνατζέρ του.
Το 1996, το τραγούδι του Αλ που βασίστηκε στο "Gangsta's Paradise", ενόχλησε τον Coolio, ο οποίος είπε κάτι που είχε πει και ο Μάικλ Τζάκσον: "Δεν μου αρέσει. Όχι. Δεν του έδωσα καμία έγκριση. Νομίζω ότι το τραγούδι μου ήταν πολύ σοβαρό. Δεν είναι σαν το 'Beat It'. Το 'Beat It' ήταν ένα τραγούδι για πάρτι. Νομίζω όμως ότι το 'Gangsta's Paradise' αντιπροσώπευε κάτι περισσότερο από αυτό. Και πραγματικά, ειλικρινά και αληθινά, δεν τον εκτιμώ που βεβηλώνει το τραγούδι έτσι".
Ο "Weird Al" ζήτησε συγγνώμη, ισχυριζόμενος ότι οι μάνατζερ και η εταιρία του Coolio του έδωσαν την πεποίθηση ότι ο Coolio συμφωνούσε με την παρωδία. Ένα χρόνο αργότερα, ο Coolio τον ανέφερε στο τραγούδι του "Throwdown 2000" (Fools be in the bars unadvanced with a switch/ Uppercuts and fight kicks with Weird Al Yankovich). Το 2006, ο Coolio πλησίασε τον Γιάνκοβιτς για να τα βρουν.
Ερωτηθείς αργότερα για το περιστατικό, ο ράπερ είπε ότι το σκέφτηκε πολύ σοβαρά. "Έλεγα 'Περίμενε ένα λεπτό'. Είπα, 'Coolio, ποιος νομίζεις ότι είσαι; Έκανε τον Μάικλ Τζάκσον. Ο Μάικλ Τζάκσον δεν νευρίασε", προσθέτοντας ότι το να παραπονεθεί για το "Amish Paradise" ήταν "ένα από τα πιο ανόητα πράγματα που έκανα στην καριέρα μου" και ότι η παρωδία ήταν "πολύ αστεία". Ο Coolio ισχυρίστηκε ότι ο Αλ τον προσκάλεσε να εμφανιστεί στην τρισδιάστατη ταινία του "Al's Brain", αλλά τα χρήματα δεν ήταν ικανοποιητικά για τον ράπερ.
Ο "Weird Al" ζήτησε συγγνώμη, ισχυριζόμενος ότι οι μάνατζερ και η εταιρία του Coolio του έδωσαν την πεποίθηση ότι ο Coolio συμφωνούσε με την παρωδία. Ένα χρόνο αργότερα, ο Coolio τον ανέφερε στο τραγούδι του "Throwdown 2000" (Fools be in the bars unadvanced with a switch/ Uppercuts and fight kicks with Weird Al Yankovich). Το 2006, ο Coolio πλησίασε τον Γιάνκοβιτς για να τα βρουν.
Ερωτηθείς αργότερα για το περιστατικό, ο ράπερ είπε ότι το σκέφτηκε πολύ σοβαρά. "Έλεγα 'Περίμενε ένα λεπτό'. Είπα, 'Coolio, ποιος νομίζεις ότι είσαι; Έκανε τον Μάικλ Τζάκσον. Ο Μάικλ Τζάκσον δεν νευρίασε", προσθέτοντας ότι το να παραπονεθεί για το "Amish Paradise" ήταν "ένα από τα πιο ανόητα πράγματα που έκανα στην καριέρα μου" και ότι η παρωδία ήταν "πολύ αστεία". Ο Coolio ισχυρίστηκε ότι ο Αλ τον προσκάλεσε να εμφανιστεί στην τρισδιάστατη ταινία του "Al's Brain", αλλά τα χρήματα δεν ήταν ικανοποιητικά για τον ράπερ.
Ο Prince αρνήθηκε επανειλημμένα να του κάνει κάποια παρωδία και δεν ήθελε καν να τον κοιτάξει
Καθ' όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του '80 και τις αρχές της δεκαετίας του '90, ο Γιάνκοβιτς ζήτησε επανειλημμένα την άδεια να σατιρίσει το έργο του Prince, αλλά εκείνος, πάντα αρνιόταν. Σαν να μην έφτανε αυτό, το βράδυ πριν από τα American Music Awards, ο "Weird Al" έλαβε ένα τηλεγράφημα από τους δικηγόρους του Prince που του ζητούσαν να μην έχει οπτική επαφή μαζί του. Αργότερα, ο Γιάνκοβιτς έμαθε ότι και άλλοι μουσικοί που κάθονταν κοντά στον Prince είχαν λάβει την ίδια επιστολή και παραδέχτηκε ότι τον κοίταξε μερικές φορές.
Ο Eminem δεν έδωσε την άδειά του για να κάνει βίντεο για την παρωδία "Lose Yourself"
Παρόλο που ο Eminem επίτρεψε την παρωδία του "Lose Yourself" με το "Couch Potato", αρνήθηκε να κάνει βίντεο για το τραγούδι. Ο Γιάνκοβιτς ισχυρίστηκε ότι το σκεπτικό του Eminem ήταν ότι "θα ήταν επιβλαβές για την εικόνα ή την καριέρα του". Το βίντεο θα ήταν ένα συνονθύλευμα σκηνών από άλλα βίντεο του Eminem. Επειδή, συνήθως, κάθε πρώτο σινγκλ του Αλ προωθούνταν σε μεγάλο βαθμό από ένα βίντεο, αυτό ακύρωσε όλα τα σχέδια για να γίνει το "Couch Potato" το βασικό σινγκλ στο άλμπουμ του Weird Al "Poodle Hat" του 2003.
Το "White & Nerdy" ήταν ένα από τα τραγούδια με τα υψηλότερα charts της καριέρας του
Ο Chamillionaire δε θα μπορούσε να είναι πιο χαρούμενος όταν ο "Weird Al" διακωμωδούσε το κομμάτι του "Ridin'". Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι έδωσε στο τραγούδι κατάσταση "mega-record" και του πίστωσε το γεγονός ότι τον βοήθησε να κερδίσει το Grammy του 2007 για την καλύτερη ερμηνεία ραπ από ντουέτο ή ομάδα. Το βίντεο "White & Nerdy" έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές στο YouTube και σε αυτό εμφανίζονται οι Keegan-Michael Key και Jordan Peele. Ήταν το πρώτο σινγκλ του Γιάνκοβιτς που μπήκε στο top 10 στη λίστα των 100 κορυφαίων του Billboard, φτάνοντας στο νούμερο 9 στις ΗΠΑ.
Ο "Weird Al" λανθασμένα θεώρησε ότι η Lady Gaga δεν ενέκρινε την παρωδία του "Born This Way"
Το 20112, ο Γιάνκοβιτς ολοκλήρωσε τη συγγραφή και την ηχογράφηση του άλμπουμ "Alpocalypse", τη συνέχεια του "Straight Outta Lynwood" του 2006, αλλά καθυστερούσε την κυκλοφορία του για μήνες επειδή περίμενε να ηχογραφήσει την παρωδία μιας μεγάλης επιτυχίας, ώστε να μπορέσει να το κυκλοφορήσει ως πρώτο σινγκλ. Το "Perform This Way" ήταν η άποψή του για το "Born This Way" της -ξαφνικά- δημοφιλούς Lady Gaga, αλλά, ο μάνατζερ της Gaga του είπε ότι ήθελε να διαβάσει τους στίχους και να ακούσει μια ηχογραφημένη εκδοχή. Τελικά, τον Απρίλιο του 2011, δεν του έδωσαν την άδειά τους. Αποφασισμένος ότι θα καθυστερούσε περαιτέρω την κυκλοφορία του άλμπουμ και επειδή έπρεπε να ηχογραφήσει ένα άλλο τραγούδι, ο Αλ δημοσίευσε το "Perform This Way" στο YouTube -ώστε η δουλειά του να μην πάει εντελώς χαμένη. Την ίδια μέρα που δημοσιεύτηκε -και μετά τις θετικές κριτικές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης-, αποκαλύφθηκε ότι η Lady Gaga δεν είχε ακούσει ποτέ το τραγούδι και πραγματικά το λάτρεψε. Μέχρι το τέλος εκείνης της ημέρας, είχε οριστεί η ημερομηνία κυκλοφορίας του "Alpocalypse".
Ο τραγουδιστής Ντον ΜακΛίν μπέρδεψε το δικό του "American Pie" με την εκδοχή του Γιάνκοβιτς σε μια συναυλία
Το "The Saga Begins" βρίσκει τον Γιάνκοβιτς ως Obi-Wan Kenobi να αφηγείται την πλοκή του Star Wars Episode I: The Phantom Menace με τη μελωδία του "American Pie" του Ντον ΜακΛίν. Ο Γιάνκοβιτς κατάφερε να γράψει τους στίχους βασιζόμενος σε spoiler που είχε διαβάσει στο διαδίκτυο πριν από την κυκλοφορία της ταινίας. Παρακολούθησε μάλιστα μια ειδική προβολή για φιλανθρωπικό σκοπό -με εισιτήριο 500 δολάρια-, μόνο και μόνο για να βεβαιωθεί ότι οι πληροφορίες του ήταν σωστές και ισχυρίστηκε ότι έπρεπε να κάνει μόνο μερικές μικρές αλλαγές. Ο Τζορτζ Λούκας ήταν θαυμαστής του, ίσως όμως όχι πλέον ο ΜακΛίν. Σύμφωνα με τον Αλ, τα παιδιά του ΜακΛίν άρχισαν να παίζουν το "The Saga Begins" τόσο πολύ στο σπίτι που, όταν ο ΜακΛιν ερμήνευσε το "American Pie" σε μια συναυλία, μπερδεύτηκε και, κατά λάθος, τραγουδούσε τμήμα του "The Saga Begins".
Ο αριθμός 27 εμφανίζεται συχνά στο έργο του "Weird Al"
Παρόλο που ο Eminem επίτρεψε την παρωδία του "Lose Yourself" με το "Couch Potato", αρνήθηκε να κάνει βίντεο για το τραγούδι. Ο Γιάνκοβιτς ισχυρίστηκε ότι το σκεπτικό του Eminem ήταν ότι "θα ήταν επιβλαβές για την εικόνα ή την καριέρα του". Το βίντεο θα ήταν ένα συνονθύλευμα σκηνών από άλλα βίντεο του Eminem. Επειδή, συνήθως, κάθε πρώτο σινγκλ του Αλ προωθούνταν σε μεγάλο βαθμό από ένα βίντεο, αυτό ακύρωσε όλα τα σχέδια για να γίνει το "Couch Potato" το βασικό σινγκλ στο άλμπουμ του Weird Al "Poodle Hat" του 2003.
Το "White & Nerdy" ήταν ένα από τα τραγούδια με τα υψηλότερα charts της καριέρας του
Ο Chamillionaire δε θα μπορούσε να είναι πιο χαρούμενος όταν ο "Weird Al" διακωμωδούσε το κομμάτι του "Ridin'". Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι έδωσε στο τραγούδι κατάσταση "mega-record" και του πίστωσε το γεγονός ότι τον βοήθησε να κερδίσει το Grammy του 2007 για την καλύτερη ερμηνεία ραπ από ντουέτο ή ομάδα. Το βίντεο "White & Nerdy" έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές στο YouTube και σε αυτό εμφανίζονται οι Keegan-Michael Key και Jordan Peele. Ήταν το πρώτο σινγκλ του Γιάνκοβιτς που μπήκε στο top 10 στη λίστα των 100 κορυφαίων του Billboard, φτάνοντας στο νούμερο 9 στις ΗΠΑ.
Ο "Weird Al" λανθασμένα θεώρησε ότι η Lady Gaga δεν ενέκρινε την παρωδία του "Born This Way"
Το 20112, ο Γιάνκοβιτς ολοκλήρωσε τη συγγραφή και την ηχογράφηση του άλμπουμ "Alpocalypse", τη συνέχεια του "Straight Outta Lynwood" του 2006, αλλά καθυστερούσε την κυκλοφορία του για μήνες επειδή περίμενε να ηχογραφήσει την παρωδία μιας μεγάλης επιτυχίας, ώστε να μπορέσει να το κυκλοφορήσει ως πρώτο σινγκλ. Το "Perform This Way" ήταν η άποψή του για το "Born This Way" της -ξαφνικά- δημοφιλούς Lady Gaga, αλλά, ο μάνατζερ της Gaga του είπε ότι ήθελε να διαβάσει τους στίχους και να ακούσει μια ηχογραφημένη εκδοχή. Τελικά, τον Απρίλιο του 2011, δεν του έδωσαν την άδειά τους. Αποφασισμένος ότι θα καθυστερούσε περαιτέρω την κυκλοφορία του άλμπουμ και επειδή έπρεπε να ηχογραφήσει ένα άλλο τραγούδι, ο Αλ δημοσίευσε το "Perform This Way" στο YouTube -ώστε η δουλειά του να μην πάει εντελώς χαμένη. Την ίδια μέρα που δημοσιεύτηκε -και μετά τις θετικές κριτικές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης-, αποκαλύφθηκε ότι η Lady Gaga δεν είχε ακούσει ποτέ το τραγούδι και πραγματικά το λάτρεψε. Μέχρι το τέλος εκείνης της ημέρας, είχε οριστεί η ημερομηνία κυκλοφορίας του "Alpocalypse".
Ο τραγουδιστής Ντον ΜακΛίν μπέρδεψε το δικό του "American Pie" με την εκδοχή του Γιάνκοβιτς σε μια συναυλία
Το "The Saga Begins" βρίσκει τον Γιάνκοβιτς ως Obi-Wan Kenobi να αφηγείται την πλοκή του Star Wars Episode I: The Phantom Menace με τη μελωδία του "American Pie" του Ντον ΜακΛίν. Ο Γιάνκοβιτς κατάφερε να γράψει τους στίχους βασιζόμενος σε spoiler που είχε διαβάσει στο διαδίκτυο πριν από την κυκλοφορία της ταινίας. Παρακολούθησε μάλιστα μια ειδική προβολή για φιλανθρωπικό σκοπό -με εισιτήριο 500 δολάρια-, μόνο και μόνο για να βεβαιωθεί ότι οι πληροφορίες του ήταν σωστές και ισχυρίστηκε ότι έπρεπε να κάνει μόνο μερικές μικρές αλλαγές. Ο Τζορτζ Λούκας ήταν θαυμαστής του, ίσως όμως όχι πλέον ο ΜακΛίν. Σύμφωνα με τον Αλ, τα παιδιά του ΜακΛίν άρχισαν να παίζουν το "The Saga Begins" τόσο πολύ στο σπίτι που, όταν ο ΜακΛιν ερμήνευσε το "American Pie" σε μια συναυλία, μπερδεύτηκε και, κατά λάθος, τραγουδούσε τμήμα του "The Saga Begins".
Ο αριθμός 27 εμφανίζεται συχνά στο έργο του "Weird Al"
Στην αρχή, ο Γιάνκοβιτς χρησιμοποίησε τον αριθμό 27 μόνο και μόνο επειδή ταίριαζε καλά ως στίχος και επειδή ήταν ένας "αρκετά αστείος αριθμός". Όταν ένας θαυμαστής επέστησε την προσοχή στις αναφορές του αριθμού στα βίντεο "Like a Surgeon" και "This is the Life", ο "Weird Al" άρχισε να χρησιμοποιεί τον αριθμό πιο συχνά. Ορισμένες αναφορές είναι ξεκάθαρες, όπως ο Αλ που ισχυρίζεται ότι έχει φάει κάθε Twinkie στην 27th Avenue στο "Fat" ή ότι είδε ένα "Take 27" στο clapboard κατά τη διάρκεια της ψεύτικης σκηνής προσγείωσης στο φεγγάρι στο βίντεο "Foil". Ορισμένες συνδέσεις όμως δεν στέκουν -όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι, το 2010, ο Γιάνκοβιτς ταξίδεψε 28.457 μίλια στην περιοδεία του, με το 2 και το 7 να είναι το πρώτο και το τελευταίο ψηφίο του αριθμού.
από: mental floss
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου